Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grym vikt! Själv kan jag inte frivända tyngre än 30 kg utan att få ont i armbåge, ska nog köra lite imorgon. Blev sugen på stöt! Har frivänt som mest på 45 kg.
Angående frontböjsdelen, ser ut som att du fäller in knäna när du lyfter. Kan sitta bra med ganska bred fotisättning för att träna på att trycka ut knäna och få mer muskler runt höftlederna.
Det är så svårt att förklara, men jag kan försöka på de två jag använder mest:
Den första har jag för mig kallas leg raises. Man ligger helt enkelt på rygg, med benen rakt upp i luften (90 graders vinkel i höften), sen sänker man ner benen långsamt mot marken (raka) och håller emot med magmusklerna, sedan upp igen. Upprepas så många gånger jag orkar, vanligtvis ca 15 gånger per set numera.
Nästa har jag för mig kallas bicycle crunches. Enklast att googla, vet inte riktigt hur jag ska förklara den. På ett ungefär: ligger på rygg, cyklar med benen i luften. För att försvåra ytterligare: möt upp knät med motsatt armbåge.
Hoppas det inte blåser allt för mycket när du ska springa.
Den första har jag för mig kallas leg raises. Man ligger helt enkelt på rygg, med benen rakt upp i luften (90 graders vinkel i höften), sen sänker man ner benen långsamt mot marken (raka) och håller emot med magmusklerna, sedan upp igen. Upprepas så många gånger jag orkar, vanligtvis ca 15 gånger per set numera.
Wys, det låter klart bättre än förlamandeGår det bra på nya gymmet?
![]()
Vågade jag så vågar du![]()
![]()
villagegirl, spinning med hantlar låter extremt skumtHur går det till?