Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

KL.

Körde första riktiga passet nu efter sjukan.
Ett grisigt jävla benpass, gud jag ville bara dö :D haha.

Det blev:
- Rörelseövningar
- Raka marklyft 40 kg
- Upp och nedgång på låda 100 stycken med 10 kg
- Ass blaster 55 kg
- Benspark ett ben i taget lägsta vikten (löjligt hur mycket svagare jag är i vänster :'( )
- Benpress 50 kg (hahahahaha, ASTUNGT)
- Vadpress 27 kg

Hej hej ,var länge sen jag skrev men tänkte uppdatera lite :)

Har varit hos en sjukgymnast för smärtan jag har, tror jag skrev om det. Han sa att det berodde på muskelbrist och att de små muskler jag har får anstränga sig väldigt mycket bara för de vardagliga sakerna som att hålla uppe huvudet och sitta och stå. Fick reda på idag att om läkaren godkänner det så kommer jag få börja träna med sjukgymnasten 2 ggr i veckan i deras gym :D Hoppas, hoppas på det.

Det låter ju super! Hoppas verkligen att läkaren godkänner det :)

Ja, det bipolära är inte riktigt under kontroll nu trots massor mediciner :( Det ställer till det i behandlingen eftersom det påverkar mitt mående på alla sätt och vis...

Nu har jag inte hängt med i svängarna riktigt men tar du inte antidepressiva? Står ju nämligen på bipacksedeln av vissa av dem att de inte ska användas utan en person som är bipolär. Om jag inte minns fel, kan hända. Har du fått prova litium?
Har en vän som är bipolär och har diverse andra sjukdomar och han får absolut inte ta antidepressiva (SSRI och liknande) just pga att han är bipolär. Dock bor han inte i Sverige så är kanske annorlunda mellan länder hur man behandlar det.

Edit och kl på mig själv.

Gav mig ut på en seg löprunda efter jobbet, blev bara ett varv på spåret (2,5km) men ska försöka sätta igång lugnt nu (satan vad snabbt man blir av med konditionen :p ).
Träningsvärken från lördagens benpass tycktes jag glömma bort, eller så domnade benen av kylan, vet inte vad. Men nu känner jag smärtan som vanligt. På jobbet gick jag och tänkte "ouch ouch" för varje steg jag tog haha.
Och nu ikväll vart det yoga, blir så trött på att vara så osmidig, kan ju inte göra övningarna som man ska :( Och det sträcker där det inte ska sträcka osv... Den dagen jag klarar av att gå ner i spagat eller liknande överdriven rörelse så kan grisar flyga.

Senast ändrad:

Kl

Jag har en fråga till er som har lite mer erfarenhet av viktträning och gym. Vad är "normal" vikt att börja med i benpress (sittande i maskin)? Räknar man sett till kroppsvikt för en nybörjare?
Anledningen till att jag undrar är att jag tränar med tjejen jag är assistent på och tycker det är jättesvårt att veta vad som är lagom. Oftast tar jag det som jag klarar utan större ansträngning, men i benpressen gnäller hon lite så jag är rädd att jag lägger på för mycket. Samtidigt så är hon lite bekväm och spelar gärna för att slippa, så jag kan inte gå helt på vad hon tycker är lagom heller.
Och igår hade en kompis lagt ut nytt rekord, vilket va hälften av vad vi brukar ta, och som sagt, det är ju ingen press när vi tränar så jag blev lite konfunderad. Har inga som helst föreställningar om att jag har särskilt starka ben liksom :p

Det där undrar jag också, är det en sånhär:
benpress_45grader.jpg

Eller en sånhär?
21716-000.jpg

I den övre jag tar t.ex bara 50 kg och i en sittande så tar jag runt 100 kg..

Kl

Jag har en fråga till er som har lite mer erfarenhet av viktträning och gym. Vad är "normal" vikt att börja med i benpress (sittande i maskin)? Räknar man sett till kroppsvikt för en nybörjare?

Tänk att exakt det där har jag också klurat över! Klurat, men aldrig riktigt frågat... När jag tränade med PT tror jag att hon la den på först 60 och sedan 70 kilo. Det tyckte jag kändes lite lite i början, men då jag gjorde totalt tre olika övningar i tre set vardera kändes det mer än lovligt tungt mot slutet kan jag säga.

När jag kör själv kör jag bara en övning ("grundövningen" eller vad man ska säga) och då brukar jag köra tre set med 90 kg och tre med 100 kg. Jag klarar 110, men då pallar jag bara typ tre stycken...:p

Vet inte vad som är lagom eller vad som rekommenderas, men jag brukar gå efter känslan. Det ska kännas och jag ska behöva grimasera lite mot slutet, annars gör jag inte tillräckligt. Typ.

Den senare varianten där man sitter.

Hade det varit för egen del så hade jag bara provat mig fram, men det är ju svårt att veta hur tungt det känns för henne. Hon kan inte avgöra det själv och ska inte ha för stor påfrestning, men lite måste det ju ändå kännas för att va nån nytta med.

Mineur, det låter ju rimligt tycker jag. Jag brukar lägga den på 90 och då orkar jag utan problem 3 set med 10 rep.
När tjejen tränar sänker jag till 60-70 eftersom hon verkar tycka det är tungt.
Kompisen som tränat flitigt på gym länge hade nytt rekord på 50, tyckte det lät lite eftersom jag inte tränat alls mer än ridning och har dessutom inte ridit ordentligt på 6 mån pga skadad häst.

Jag tänker att ens kroppsvikt borde man ju klara, borde väl bli ungefär samma som squats utan vikt? Så det borde väl inte bli för tungt om man håller sig under kroppsvikten?

Den där tar jag typ 50 i när jag kör 3x10 (min kroppsvikt är ca 60 kg). Fast det kanske inte går att använda mig som vettig referens, eftersom mina knän är som dom är. Mina muskler orkar lite mer än så, men inte knäleden.

Min första fråga: Hur i helvete kommer man upp?!
Min andra fråga: Hur lång tid tar det innan jag kan göra sådär? ;)

Ja, men det såg du väl, man bara slänger upp benen sådär lite graciöst. :angel:
Jag vet inte för dig, men jag har gjort en tidsplan för mig själv, och det lär väl bli någon gång strax efter att helvetet fryser till is. :D

pepp, ja men eller hur!? :D

Åh jäklar vad duktig. OM jag lyckats ta mig upp så hade jag bara hängt där som en sprattlande fisk:p

Idag är planen gym, eftersom det är ishalt och iskallt ute, blä! Måste bara hålla i motivationen tills det är dags, efter jobbet...

Gym låter bra, vad tänkte du köra? :)

Kl
Själv vill jag verkligen inviga mina nya skor, men i så fall kommer det bli en mycket kort runda i mörker :p Vore skönt att få till ett litet pass idag, imorgon blir det högst troligt ingenting.

Träningsvärken sitter som en smäck idag :D ska försöka få till ett gympass på fredag också.

Jag tänkte köra lite allt möjligt;) Armar, ben/rumpa och bröst. Jag fokuserar på att göra roliga övningar så jag inte tröttnar :)

Härligt med träningsvärk, då vet du att du ansträngt dig :D

Låter precis som vad jag gjorde igår :D Det ska vara kul att träna!

Haha ja, sen är kroppen lite ovan också efter det lilla uppehållet. Men "chinsen" tog riktigt ordentligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 434
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka