Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Blä. Det blev inget gym idag, jobbade istället och gick sedan hem. Opepp så otroligt! Aja det kommer tillbaka... Nån gång..

Hej beachisar! Nu kommer en jojo-beachare in igen, lite pinsamt att dyka in och ut i tråden men nu TROR jag att jag kommit tillbaka lite på banan och kanske kan jag stanna kvar. Har kaloriräknat två veckor och försökt komma ut på dagliga promenader (trots snö, det är stort!) och gått ner 2,5 kg av de svindlande 67 kg som jag plötsligt var uppe i...

Har hängt med dåligt i tråden men följer vissas aktivitet på Endomondo i alla fall. Både zassoo och emtherlia ligger i hur mycket som helst, hur ska jag kunna gå om er?! ;)

Hej, vi kan bli jojokompisar! :D Jag gör precis likadant... Jag vägde mig hos vårdcentralen förra veckan och låg på svindlande 89,7kg :nailbiting: Så jag har verkligen motivation att ta tag i mig själv nu!

Jag smög mig in i gymmet idag, känns som att komma till en annan planet O_o
Tog 20 minuter cardio på crosstrainer och sedan en timme yoga. Skönt!
Får vi se vad knäna säger imorgon :o

Tro mig, det blir inga problem. Hit har snön och kylan kommit och då går jag sällan ut:D

Välkommen tillbaka:)

Wow, som jag då! Snön och kylan är hemsk, jag har tvingat mig ut senaste dagarna och i söndags var jag till och med tvungen att GÅ till jobbet i 4 km för att jag inte kunde cykla på grund av den den dumma snön :eek: ;) Vi får se hur länge det håller i sig! Var bor du någonstans som fått kylan så sent?

Jag tror tävlingsmänniskan i dig kommer komma ut ändå ;)

Kalmar, okej att det bara kommit några millimeter men det är jättehalt och kallt:( och jag blir bitter och frusen = ingen bra träningskombo:p

Men om det blir varmare ska jag allt skrapa ihop fler km!:)

Blä. Det blev inget gym idag, jobbade istället och gick sedan hem. Opepp så otroligt! Aja det kommer tillbaka... Nån gång..

Alltså... Inte här heller. Skrev sista tentan på fyra månader i eftermiddags, och efter det kände jag mig så himla slut och omotiverad att göra något annat än att ligga i soffan och titta på film hela kvällen. Så så fick det bli. Blir gym imorgon istället (då jag egentligen planerat att vila), och Abs Attack-passet bokade jag om till fredag istället, så det känns helt okej. Jag har ändå så mycket träningsvärk att jag helt ärligt talat inte kan gå normalt...:p

Just det, en fråga till kommer här: Vad kan ett pass som heter Medball Madness tänkas innebära tro? Det är ett av de nya passen de lanserat på gymmet nu, och jag funderar på att boka in mig på det imorgon... Jag vet knappt vad en Medball är, och än mindre vad man kan göra med den :o

Lär väl vara medicinbollar? Man kan göra allt möjligt med dem, kasta dem, använda som vikter... Kan säkert bli kul :D

Jag har nog aldrig hört talas om medicinbollar heller, haha :o Har Googlat lite smått på övningar nu i alla fall, och det ser inte allt för självmordsbenäget ut. Tror jag kör på och testar, det kanske blir en ny favorit! :bump:

Say what what? :eek: Haha, såna hade man ju jämt på idrotten i skolan! :D Vi fick göra situps med boll i handen och sen kasta iväg den på vägen upp, de är tunga!

Jaa, testa! Kan nog bli kul :)

Det fick vi också göra :p

KL
Ingen träning idag, halsjäkeln kliar. Imorgon ska jag biffa lite på gymmet i alla fall :D

Nähä! inte hade man det i skolan? Vad gick du för spännande skola?
Fast jag vet vad det är, även om jag aldrig använt en, vad jag minns.

Tjusiga skor föresten!

KL
Apropå snödiskussionen så är jag kluven. Jag är på sätt och vis glad att det inte kommit någon snö här, eftersom jag då kan cykla med min "nya" fina cykel (ny för mig i alla fall) och det betyder att tågen med lite större sannolikhet går som de ska, men samtidigt så älskar jag ju snö. Så jag vill ju gärna ha snö för att det är så mysigt och fint. Och det kan ju få vara trevligt med mysigt och fint i väntan på våren.

Annars rullar livet på med träning och lite ridning. Red lektion igår, min andra på många många år. Det är så kul och jag är galet peppad inför varje gång. Det bästa är att måndagar helt plötsligt har blivit veckans bästa dag, det är inte ofta det är så. Just nu platsar ridning bland den övriga träningen i Beach-tråden, för det är jobbigt att rida seriöst längre än 5 minuter... :p

Jag levde i princip på glass och nyponsoppa när jag hade tandställning. Kanske inte hela kostcirkeln, men det är i alla fall lättätet.

Jag har fått i mig lite sallad och kyckling idag, kyckling är åtminstone relativt lättuggat, men det är varken gott eller roligt att äta - mer något jobbigt att övervinna. Bäst var att få i sig en Naturdiet Choco-bananashake, den är god som tusan och gör dessutom inte ont :love:

Say what what? :eek: Haha, såna hade man ju jämt på idrotten i skolan! :D Vi fick göra situps med boll i handen och sen kasta iväg den på vägen upp, de är tunga!

Jaa, testa! Kan nog bli kul :)

Det fick vi också göra :p

Jag tror jag gick i fel skola... Plintar och såna där ringar i taket är ungefär vad utrusting jag kommer ihåg från min skolgympa! Ja vi hade väl nån boll och sådär också antar jag...:p

Vi hade också medicinbollar i skolan - flera stycken! Både på lågstadiet (liten byskola med världens minsta idrottshall), på högstadiet (stor idrottshall pga flera idrottsinriktade klasser i skolan) och på gymnasiet (naturbruksgymnasium med liten idrottshall). De är ganska användbara! En bra övning, som jag tycker, är att sitta rygg mot rygg och skicka bollen runt varandra! Om du förstår vad jag menar :)

Meeh, nu känner jag mig ännu mer värdelös och obevandrad i idrottsredskapens värld! ;) Well well, man kan inte få allt här i världen - medicinbollar var bevisligen en av de sakerna mina skolor inte fick! Nåja, nu har jag lite mer koll på läget i alla fall! Jag tror jag skippar att berätta för någon i morgon att jag inte visste vad en medicinboll var, det känns liksom som att de skulle kunna tycka att det är grundläggande för att boka in sig på ett sådant pass...:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 436
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka