Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

kl

jag och killen har bestämt att vi ska göra 10 min hemmaövningar varje kväll. Så tips på vad man kan göra? Vad gör ni? Alltså vi ska göra separata övningar, inte göra övningar ihop.:p

Vad sätter ni det som på endomondo? Styrketräning fast att det inte är vikter inblandat?

Jag tycker du ska låna Paolo Robertos "Träningsbibel" samt hans bok om parträning. Då kan ni ju mixa lite med egen träning och lite träning ihop (även om ni inte tänkt det så tyckte jag att det verkade finnas lite kul "par" övningar.

Jag har också fallit för ett monster idag, fast tentapluggsmonstret :p Choklad.... Så seg i huvudet efter 8 h intensivt pluggande så det blev choklad både i eftermiddags och nu på bussen hem. Lite onödigt, men sånt händer.

:angel: Jag skyller på tenta och pluggmonstret, för att jag ehm blivit lite större på bredden under tiden jag pluggade och därefter. :o

:D Så nu kör jag med inspirations och målbild på datorn, en bild på mig i lagom form i kläderna jag hade när jag dansade lite magdans förut (med superduperbra lärare, tyvärr så bor jag inte i samma stad längre)

Testa göra kesoplättar med fiberhusk istället :) mycket nyttigare (och nästan godare än vanliga plättar!)

- 2 små burkar keso (eller en stor)
- 4 ägg
- 1-2 msk fiberhusk

Mixa ihop allt, låt svälla lite och stek (ca 1 dl till en plätta) sen på låååg värme :)

002_50abb4b5ddf2b360510005ab.jpg

Haha, jag brukar kalla mig kesoplättskung ;)

Tålamod är grejen, det tar mig kanske en timma att steka upp ett gäng (om inte längre tid) och så använder jag en gammal teflonpanna, med inte så mycket fett!

Haha, jag brukar kalla mig kesoplättskung ;)

Tålamod är grejen, det tar mig kanske en timma att steka upp ett gäng (om inte längre tid) och så använder jag en gammal teflonpanna, med inte så mycket fett!

Är det små plättar eller tunn pannkaka?
:p Har fått för mig att man i delar av landet kallar vanliga pannkakor för plättar.

:) Tror jag ska testa dina plättar, :o kan inte gå sämre än på hemkunskapen för många år sedan, glömde visst en ingrediens så de fastnade hela tiden i stekpannan. Lärde mig ifs att recept med ägg inte blir bra utan...

Haha, inte mina heller! Sjukt fina pepp:D

*kl

Ben och mage gjort då; benpress, bulgarian split squats, vadpress + lite magövningar, bland annat den som någon visade en film på när man hängde upp och ner i powerracket och gjorde sit-ups:D Fast min pojkvän höll emot benen, haha. Ska testa utan han nästa gång men han var rädd att jag skulle trilla i golvet:p

Öhm, det är väl mer små plättar isf tror jag... pannkaka gör man ju i ugn ;)

Sleepan:
Jag skakar till pannan lite när smeten just är i, så brukar dom forma sig rätt bra :D Brukar ha tallriken i mikron och stoppar in plättarna där allteftersom dom är klara, då tycker jag dom håller värmen hyfsat okej (micron är alltså avslagen)

Men haha, min smet är ju så tjock och känns inte skakbar :p
Brukar vara lat och steka flera på en gång. Ska nog sluta med det då, helt enkelt :p
Återkommer om jag behöver mer tips ;)

Man får helt enkelt inte vara hungrig när man ska göra dom, då misslyckas man :D been there done that!
Det går även att använda mandelmjöl, cirka 4-5 msk, då kanske dom blir mer stekbara? Tycker husken kan vara lite... oberäknelig beroende på hur mycket det sväller.

KL.

Denna veckan började asdåligt, skulle träna igår kväll = däckade i pv soffa efter middagen och var helt väck hela kvällen.
Idag skulle jag också träna på kvällen... kom hem, sålde ett par skor, gjorde middag, slängde i 100 ton tvätt i tvättstugan, gjorde mer mat till matlådor och nu är klockan 21.30?! Ehhhh.

Nu har jag och Ninnurur kollat in nya gymmet. Fräscht och rymligt! Men ingen skiljevägg för dörren in till omklädningsrummet, så man får välja lite var man ska stå om man byter om. Vore ju inte så lattjo att stå där utan kläder när någon öppnar dörren samtidigt som folk passerar utanför.
Känner mig dock lite hemmakär och kommer säkert mest träna i det gamla när jag inte bokar pass :D

Jag känner lite som du ;) Men jag gillade de stora, fina fönsterna vid den "öppna" konditionsdelen, det är nog najs vid fint väder :) Sen kändes det som att det inte var klart överallt heller, och det saknades ju viss utrustning.

Åååh det måste testas :) Tack för tipset. Kan inte bli många kalorier på det där?
Har faktiskt en helt oöppnad stor burk keso! Vad fyller fiberhusk för funktion i smeten förresten? Med tanke på att det är så lite man ska ha, och att keso ändå är rätt tjockt.
Och med mixa, menar du mixa som i använda en mixer/stavmixer? Eller bara röra ihop?

Edit*
Misstänker att jag inte tål bovetemjöl, har sett höggravid ut sedan jag åt mina "pannkakor"... :p

Senast ändrad:

61024_735246743161522_1761515605_n.jpg

Hoppsan. Skulle iväg och handla när jag var hungrig, och det där blev resultatet (+ lite "tråkiga" grejer som kycklingfiléer, rotfrukter, mjölk m.m.)
Inte en enda onyttig pryl i mina kassar blev det! Har strikt godisförbud resten av veckan. Och efter det så ska varje sådant köp kunna motiveras mycket bra innan det genomförs.

Dagens träning:
1h ridning - stackars mina ben
Promenad som uppvärmning till gymmet
30 h på gymmet, med bl.a. cykel och löpning - stackars mina ben
Promenad som nedvarvning efter gymmet - knappt så jag tog mig framåt

Imorgon ska jag definitivt inte träna ben. Och jag ska inte springa på löpband med knästöd som drar åt runt lårmusklerna igen. Såg suddigt på slutet, kunde inte tyda siffrorna på displayen, men jag gav mig fan på att springa klart min kilometer och det gick. Sen var det bara att ge upp, hade inte fixat mycket mer.
Knästöd funkar fint vid maskinträning och utomhus, så då får dom användas vid enbart det framöver.

Jag har räknat ut kaloriinnehållet för flera år sen, men minns inte tyvärr :( men det är åtminstone bra kalorier!
Fiberhusken gör att smeten binds ihop lite, har testat utan = big fail!

Mixa med en stavmixer/matberedare så den blir helt slät :)

Kan ju räkna ihop själv så ingen fara^^
Aha, tror jag ska ha i lite bakpulver också så det blir fluffiga pannkakor, gör alltid "amerikanska" :)

Ok, får se om jag kan mixa ihop i mindre omgångar i bulleten, tror min stavmixer är på vift :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 385
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 709
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka