Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Börjar nya året med att väga mig, 55,2 kg. Det finns alltså hopp om detta året med:D

Jag började också året med att väga mig - mitt såg inte lika lovande ut däremot :p 59.8kg, mer än jag någonsin vägt! Känns lite skumt att jag gått upp ett helt kilo på några dagar, om det kanske är julmaten som väntade en vecka med att hoppa på kanske? :D

Mjo, fast jag kände att jag borde sluta äta långt innan jag faktiskt gjorde det... Därav den bläiga (it's a word!) känslan. Men på kvällen kändes det bättre!

Skönt med lång promenad! Och jag blir imponerad bara av att höra om ditt mål, 54 minuter är assnabbt tycker jag :D Vad är ditt nuvarande PB? :)

Linisen + cili, kul att läsa om era mål! Som låter väldigt vettiga såklart :D

kl

Jag inledde träningsåret 2014 med ett långpass löpning. Fokus på att vara ute länge (mellan 60-90 min) istället för hastighet och distans. Sprang 5 min, gick 2 min hela tiden, lugnt och behagligt. Lite stel i vaderna mot slutet. Var ute i 70 minuter, 8,7 km blev det. Nöjd :)

Nuvarande är milen på 56,47 min så det bör kunna gå :) Ville lägga nya målet på 55 men det tyckte killen var för lite skillnad från nuvarande bästa så kompromissade och drog av 1 min till.

Vad duktig du är som var ute och sprang, jag antar vilt att du inte är bakis idag? ;)

Varje minut är ju ganska mycket snabbare på en mil, men det tror jag säkert att du klarar! :)

Haha, nä inte ett dugg, det starkaste jag drack igår var pepsi max ;)

jag räknade ut att jag behöver springa varje km på 5,24 min för att klara det, så nu ska jag nog börja med lite intervallträning för att få in lite snabbhet!

Låter som en bra plan! :)

Kul med ny utmaning, sen har vi ju dessutom den som sträcker sig över hela året. Såg förresten att jag lyckades vinna decemberutmaningen med typ 300 meter :D Haha! Trodde inte jag skulle komma ikapp Nixehen.

Mål för året:
- gå ner i vikt (minst 6 kg, helst 15)
- springa en mil
- bli snabbare på kortare distanser (främst för agilityn)
- äta vettigt. I dagsläget innebär det inte socker och inte leva på mackor utan istället äta lagad mat dagligen.

Är förresten på väg hem nu. Hittade till gymmet (annat än det vanliga, som är stängt) efter lite krångel. Blev inte världens peppigaste pass men körde iaf genom hela kroppen och avslutade med att mörda mina magmuskler :)

Grattis till vinsten!

Ja det blir kul med utmaningen som är hela året, spännande att se hur mkt man springer/går över ett helt år! :)

Började också med vägning jag med, både igår och idag. Ångrar mig till tusen att jag kollade på de där dumma siffrorna, 1,3 kg upp sen förra veckan :eek:

Hur gick det här till? Jag vet att jag kan stå still i vikt en eller ett par veckor och sen ta ett skutt upp, men 1,3 kg? Maten känns helt hemsk nu, kunde inte tänka på något annat än min kropp på hela dagen igår. Nu är det 11 kg som jag gått upp :yuck:

Känner en jätte stark längtan efter att dra ner på maten, kanske lite grann bara, funderar på vad jag kan ta bort, och en del av mig längtar efter att svälta mig totalt. Låter helt sjukt men jag har sådan ångest nu, vill bara ha bort både ångesten och den här kroppen :crazy:

Men jag vill ju börja plugga i höst, och flytta till en annan stad. Måste ha ork för att klara det, måste äta för att klara det, måste stå ut i det här. Men åh vad det är svårt. Jag ska ge det en vecka till. Det verkar liksom inte hjälpa att jag är ute och går 2- 2,5 timmar per dag, jag går ju upp i alla fall. Och jag vet att jag ska det men jag är så rädd, och speciellt när det går så snabbt och min terapeut tycker inte att det är för snabbt så hon vill inte ändra på det. I den här takten är jag ju snart normalviktig vilket jag inte varit på typ 7 år, förutom någon vecka eller två när jag var inlagd...

Hmm, glöm vad jag sa, verkar som att det var något knas med endomondo när jag kollade decemberutmaningen för nu står det att jag kom tvåa igen :p Haha! Nåja, då gratulerar jag Nixehen till vinsten och är glad för min andraplats istället :D

Gud vad duktig du är! Du ska inte ändra någonting med maten, fortsätt som du gör:) Tänk vad fanstastiskt när du är normalviktig igen. Dina drömmar om ett självständigt liv, studier och hälsa ÄR VIKTIGARE än att du känner dig smal!

kl

Så var det nya året infirat:) Har faktiskt inga specifika träningsmål detta (har en del andra mål/planer dock) utan jag tänker att jag fortsätter med styrketräningen som jag tycker är kul nu och kompletterar med spinning/promenader. Tänker att jag ökar cardion lite i vår när det blir trevligare väder och beachen börjar närma sig;)

Hann med ett biceps- och magpass igår innan vi drog iväg på nyårsfirande. Idag blir det vila och imorgon gymet igen:)

Hmm, glöm vad jag sa, verkar som att det var något knas med endomondo när jag kollade decemberutmaningen för nu står det att jag kom tvåa igen :p Haha! Nåja, då gratulerar jag Nixehen till vinsten och är glad för min andraplats istället :D

WOOP WOOP! Grattis till mig! :D :D

Haha, ja jag såg det imorse också - det verkar som att den låg ända till 31/1-14 då så dina kilometrar idag räknades in. Men nu har den ändrats tillbaka. I'm happihappi! ;)
Fick en liten chock där efter jul när jag inte rört mig ur fläcken på typ fyra dagar och såg att du knappat in så pass. xD

Kl* på mig själv.

Mina beach-mål för 2014 blir:
- Att bli av med typ 20kilos fläsk. Men jag tänker inte väga mig och liknande, det slutar bara med att jag blir manisk och mår dåligt. Istället blir det måttband och att gå på hur kroppen känns. Det viktigaste är inte vad vågen säger utan hur kroppen mår.
- Kunna springa 3km i ett svep. Jag åtgår från absoluta noll och kämpar mot ansträngningsastma och en ickefungerande kropp. Så 3km känns enormt mycket. :nailbiting: (men rimligt. Kanske.)
- Skaffa gymkort (och komma iväg ett par gånger i veckan.)
- Börja träna nåt awesome. (Planer finns. ^^)
- Få snygga överarmar (så att det går att tatuera sleeve på dem. ^^)
- Äta ännu bättre och sluta ta genvägen med macka när jag är panikhungrig. Helt enkelt planera mina måltider vettigare och äta oftare.
- Promenera minst 100km/mån. Det är bara lite drygt 3km om dagen i snitt, så det känns fullt överkomligt på alla sätt och vis.

SÅ! Det tror jag var allt. :D
Nu blir det ert jobb att hjälpa mig att nå målen också - för jag ledsnar fort och lägger ned om jag grejar på egen hand. xD:D:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 371
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur