Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Vilket jäkla bra pass det vart idag. Och knät höll! :bump: Det var dock tungt att tippa upp äggröran från min nya gjurtjärnspanna efter passet. Men sånt får man ta. Imorgon ska jag köra ett yoga pass på förmiddagen har jag tänkt.

Härligt!! :)

Kl

5,3 km promenad och en knapp halvtimmes yoga som var lite småjobbig. Lagom motion idag när jag känner mig seg.

Har blivit så himla taggad att springa lopp! Har i alla fall en 5-6 stycken som jag gärna vill springa nästa år :p Ska ni springa några lopp? Vilka? :)

Har blivit så himla taggad att springa lopp! Har i alla fall en 5-6 stycken som jag gärna vill springa nästa år :p Ska ni springa några lopp? Vilka? :)

Jag ska som sagt springa fjällmarathon i juli, sen ska jag nog försöka slå min pappas familjerekord på Stockholm Halvmarathon också (1:42, jag hade nog klarat det redan i år om inte min mage säckat ihop och jag fick springa in både på en bajamaja och i ett buskage vid Långholmen.... Verkligen ett uruselt lopp men jag kom ändå i mål på 1:46). Kanske blir fler terränglopp som förberedelse för fjällmaran, jag suger verkligen på att springa i terräng så det behövs nog :).

Springa lopp är kul! Vilka vill du springa?

Senast ändrad:

Jag är anmäld till Göteborgsvarvet!
Steg ett i förberedelserna är en tid hos sjukgymnast om två veckor. Innan dess blir det ingen löpning utan bara annan träning. Blev avslängd av en häst för några månader sen och slog i höften vilket påverkar just löpningen. Inte mycket, men tillräckligt för att det nog är bäst att ta ett snack med sjukgymnast i alla fall :)

Jag skulle ju springa Varvet även nästa år men nu blir det ju bröllop då istället. Jävla dum dag. :p

Lär springa Vårruset, Näsetloppet och Midnattsloppet om det passar med mitt jobbschema :)

Stockholm maraton och Lidingöloppet :)

KL
6 km skidåkning och 4 km promenad med vovvarna blev dagens träning. Jag har fortfarande en hemsk träningsvärk så jag hoppas den släpper snart :D

Ätit bra säger du? Är det då man ska hålla tyst om att man åt pizza till frukost? :D

Man ska inte äta pizzan från första början, eftersom man kommer behöva erkänna sitt snedsteg här ;)
(obs, ta med en nypa salt, givetvis ska man få äta skräp ibland också om man vill det)

kl

Att äta mat precis innan man beger sig upp på en häst som kräver magmuskler = dålig idé. Vet inte hur många gånger jag fick sakta av och skritta på långa tyglar med anledningen att jag trodde att jag skulle kräkas annars. Dålig planering :meh:
Nu är det dags att ta en timmes powernap. Gick upp 8 idag efter 5h sömn, och ska jobba till kl 03... Åter igen: Dålig planering :meh:

Fördelen med att vara sjuk: ingen aptit :D haha.
Har shottat lime, druckit ingefära te, nyponsoppa och 2 skivor gluten/mjölk och jästfritt bröd :)

Jag ska som sagt springa fjällmarathon i juli, sen ska jag nog försöka slå min pappas familjerekord på Stockholm Halvmarathon också (1:42, jag hade nog klarat det redan i år om inte min mage säckat ihop och jag fick springa in både på en bajamaja och i ett buskage vid Långholmen.... Verkligen ett uruselt lopp men jag kom ändå i mål på 1:46). Kanske blir fler terränglopp som förberedelse för fjällmaran, jag suger verkligen på att springa i terräng så det behövs nog :).

Springa lopp är kul! Vilka vill du springa?

Haha fjällmarathon låter galet :D Men säkert kul!

Jag vill springa lite traillopp, funderar på SpringCross och Stockholm trail (6 respektive 5 km hade jag tänkt mig). Sen blir det nog blodomloppet med klasskompisarna, och så funderar jag på både tjejmilen och Lidingö tjejlopp :)

Kul att höra om era lopp! Varvet skulle jag gärna springa nån gång, men jag känner att halvmaran får vänta tills jag åtminstone känner mig bekväm att springa milen :angel: Varvet 2015 kanske?

Vårruset och tjejmilen iaf om knät håller :)

Btw - jag ska rida imorgon :D :bump: En som skulle rida nyårsritten är magsjuk så jag hoppar in som reserv. Kommer inte kunna gå på onsdag, men det bjuder jag på!

Kul med lopp! Själv tänkte jag börja smyga igång lite löpning igen efter nyår och hoppas att benhinnan håller.

KL
Jag har faktiskt tränat lite. I förrgår simmade jag en sväng och idag har jag kört lite TRX här hemma. Det var kul och nu känner jag mig lite skönt darrig i axlar och armar.

Gott nytt år på er allesammans! Det kommer bli ett strålande år!

Maten har gått lite sisädär ett par veckor nu, har tappat lite rutiner för i och med vissa firanden och speciella dagar nu i december så klarar jag som är väldigt tvångsmässig och vill ha allt på ett särskilt sätt inte riktigt av att vara så flexibel vilket hade behövts vilket ledde till mindre mat vissa dagar vilket satte igång tankarna ännu mer så att det känns ännu hemskare än vanligt.

Ska fira nyår med en kompis och skäms som bara den för att äta inför henne, tror hon kommer tycka jag är äcklig som äter så mycket :( Och då vill jag inte äta enligt schemat men jag vet att jag behöver det iaf.

Skäms också för att visa matdagboken för min behandlare då framförallt luncherna blivit lite nödtorftiga...Hade gått ner lite i vikt förra veckan men har antagligen gått upp det igen, eller inte. Får se när jag ställer mig på vågen nästa gång. Om det blir hemma eller hon min behandlare nästa torsdag.

Just nu är jag helt groggy, fick sån ångest inför middagen och kvällsmelliset att jag tog för mycket tabletter igen och inte orkar ta mig iväg till köket för att fixa kvällsmellis. Kommer nog somna snart känns det som, eller däcks sittandes. Ångrar att jag tog så många tabletter, samtidigt som det är lite skönt. Men dumt. Orkar liksom inte leva med all ångest dygnet runt.

Har enbart anmält mig till Tjurruset men det blir väl ev Vårruset, Trosa stadslopp och lite andra mindre lopp som ligger i närheten :)

kl

Hoppar in i tråden och undrar om någon här har erfarenhet av träning av "dåliga" knän? Vad är bra att träna och vad inte? Löpning går inte längre. Funderar på vattengymnastik eller simning.

Har opererat höger knä 2 ggr pga spricka. Nu har även vänster knä börjat göra satans ont pga all belastning det fått ta senaste åren vilket gjort att jag får kortisonsprutor i båda knäna, vilket bara håller ca 1 månad. Någon som vet hur jag förebygger, stärker osv..tacksam för tips :)

Vattenträning brukar vara väldigt bra då det är skonsamt mot leder. Cykling brukar också vara bra då det inte innehåller några stötar.

Jag tycker du ska satsa på att bygga upp stabiliseringen i musklerna kring knäleden. Alltså lite lägre belastning och fler reps än vid "vanlig" styrketräning.

Knapp

Här ligger jag vaken mitt i natten med ont från knäet och ner till fotleden. Allt snurrar runt i skallen, blodpropp? Så här ont har jag inte haft. Eller är det överansträngning från dagens träning? Tog värktabletter vid 23. Vaken nu och det gör ont. :-( dessutom känner jag mig förkyld. Inte roligt alls. :-( karln är uppe i fjällen och jag känner mig allmänt ledsen. :-(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 369
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31