Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

KL

Ooooh snart ska jag iväg och gymma för första gången i år! Jag läääängtar! Har ju egentligen inget gym att gå till här i Sverige - därav bristen på träning de senaste veckorna - men mamma har fått en prova på-kupong på sitt gym som en anhörig kan använda ifall man går dit samtidigt som henne. Så i eftermiddag ska vi gymma tillsammans, lilla mamma och jag! :bump: :banana:

*kl*

Jag har som mål att träna/motionera i snitt en timme om dagen och det var jag långt ifrån för 2013. 274 timmar loggad träning för februari-december (började använda Funbeat i februari). Det som är bra är att träningen är rätt så jämnt utspridd och att jag har långt fler olika olika träningsformer mot för tidigare år. :)

kl

5 km promenad och ridning har det blivit idag, maten har gått bra hittills också. Jag vet att jag sa att jag inte skulle fokusera så mycket på vikten, men jag har blivit jättemotiverad nu så jag kör på :D Vill i alla fall tappa de där två kilona jag gick upp under hösten, sen får vi se. Men som vanligt inga knasiga dieter eller extremträning, lagomdieten ftw ;)

Kl

Jag har motionerat!! :D
Var ute och gick med syster och systerdotter innan och så blev det kanske 1,5 till och från bussar. Så ca 6,5 km idag. Ska dessutom iväg på min första ridlektion på nya ridskolan ikväll. Iiiiiiiih! :D

Lagomdieten låter bra. Själv försöker jag med strikt lchf. Går ganska bra nu när jag är sjuk för jag orkar typ inte laga mer än äggröra eller sallad typ. Och dricker kopiösa mängder vatten. Dag 2 med 39 graders feber. Det går bra nu! ;) Dock tar jag inga smärtstillande eller febernersättande, kroppen behöver väl ha feber av någon anledning. Jag längtar dock efter att träna sjukt mkt. Men det är tillräckligt jobbigt att röra på sig i lägenheten.

Naturligtvis så fick jag gå hem med för cykelhelvetet hade fått punka, av att stå helt still och inomhus. vafaan?

får se det positiva; fick ju motion idag iaf

Men gud vad irriterande! :(
Gött med motionen dock ;)

KL

Jag börjar bli asnervös! Känns helt jobbigt med ny ridskola, grupp och nya hästar. :p
(och kul, såklart! :D)

Den börjar vid 20, så jag och min nya ridkompis(pojkvännens kompis flickvän) ska ses vid spårvagnen strax efter 19 så vi kommer fram i god tid :p

Kl*

Jag har lyckats dra på mig behinneinflammation på båda benen. Har så ont stundvis att jag bara vill lägga mig ned och grina. :(:(
Tyck synd om mig? :(

(Fast enligt cili får jag skylla mig själv. Det tänker jag inte låtsas om.)

Senast ändrad:

Ja, idag! :D
Gick sådär dock, men det verkar vara en mysig liten ridskola så det blir nog bra :)

kl

Idag fick jag mail om tryouts till ett roller derby-lag, förståååår ni vad spännande?! :D

I år är året då jag ska prova nya grejer. På att-testa-listan står även poledancing och kampsport :bump:

Men just nu tränar jag bara på att bli frisk. Har fått hem min tjusiga pilatesboll också:
wpid-20140101_172103.jpg

Mm, inte så tokigt. Även om hästen försökte sparka av mig ett flertal gånger... :p
Han var tydligen en av de snällaste i stallet, haha.

*kl*

Går inget vidare för mig här i Österrike. :D

Dag 1: Åkte nästan vilse i jakt efter längdspår som inte fanns.

Dag 2: Åkte slalom, bröt ihop totalt för backarna var för branta för mig (andra gången jag står på ett par skidor) så sambon fick i sakta mak coacha mig ner medan jag grät och skakade. Jag har nog aldrig varit så rädd, huvudet och kroppen bara låste sig och jag kunde inte kontrollera mina ben. Det gick lite bättre när vi kommit ner en bit och det planade ut, men jag har nog bestämt mig; jag gillar inte att åka slalom. Det funkar hemma i Sverige där det är korta och inte så branta backar, men här är även de lätta backarna alldeles för svåra för mig. Jag vet ju att jag kan plogsvänga mig ner när det blir brant, jag vet att det bara är att fortsätta att svänga så kommer man till slut att stanna, men hela mitt väsen sa bara "Nej, det kommer inte att hända". Jag tror jag grät oavbrutet i nästan två timmar. :crazy:

Dag 3: Fullkomligt utpumpad efter pärsen från föregående dag. Ägnar dagen och plugg och promenad.

Dag 4: Taggad på att åka längd för nu vet jag var spåren finns! Vad händer? Toktjock dimma. Det är ingen dimma här nere i dalen, ingen dimma uppe där sambon och våra kompisar åker, men i mitten där längdspåren finns, DÄR ligger förstås dimman. Nåja, har varit ute och gått nu på morgonen och lider inte nämnvärt. :p

Jag undrar var morgondagen har att komma med. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 376
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur