Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Så här kan det se ut när jag kör marklyft. Här är ett av setten när jag kör 5x5 på 90 kg (typ snortungt för mig). De första tre repetitonerna är OK, sen ser man att jag börjar bli trött och rumpan sticker iväg. Väldigt intressant att se sig själv faktiskt :).

http://www.youtube.com/watch?v=ProQOXt-2F8&feature=c4-overview&list=UU_iEjVfeEJRtdC52bPcHNlA

Men lol, jag kör ju 4x4 och inte 5x5. Pucko.

Trollunge: du ser ut att ha bra teknik, tror du fixar betydligt mer än 45 kg. Kör hårt :).

*KL*

Woho, nu är även mitt första pass för i år avklarat :D Gick någorlunda, vissa övningar kändes ovanligt lätta, vissa var ovanligt tunga. Men jag är nöjd!

Dagens pass:
Bänkpress 1x10 och 1x8 på 20kg, och sen 10 på 17,5kg (tyvärr är det handlederna som inte riktigt klarar tyngden...)
Axelpress 3x10 på 4kg
Sittande rodd 3x10 på 27,5kg
Latsdrag 1x10 på 22,5kg 2x10 på 20kg
Triceps-pushdowns 3x10 15kg (får nästan kramp i musklerna när jag gör den här :p )
Knäböj 3x10 på 22,5kg (svåraste nu börjar bli att få stången över huvudet..)
Lårcurl i maskin 3x10 på 22,5kg
Benspark i maskin 3x10 på 12,5kg
Rygglyft 3x15 utan extra vikt

Kl
Vilodag igår, idag blev det 45 min promenad, mestadels offroad. Skönt när jag väl trotsade regnet och gick ut.
Får nog svårt att hinna med någon träning idag, jobb nu och ikväll måste jag lägga lite tid på att städa osv, om inte annat så för min mentala hälsa ;) Kanske imorgon kväll.

Jag har förresten problem med endomondo! :( kom efter att jag uppdaterat appen, går inte att starta utan hänger sig bara. Någon som varit med om samma, eller vet vad man kan göra åt det?

*knapp*
Mina nya tights och nya sportbh ligger på Konsum å väntar på mig. Dock får jag inte använda dom förrän jag är under 70kg igen har jag tänkt. Vilket verkar gå rätt bra. Idag stod vågen på -1kg från startvikt. Trots utebliven träning, glass och feber. Men mejerifritt verkar funka för mig iaf :)

Nästa vecka börjar jag jobba igen efter sjukskrivningen. Ska bli kul och ska bli skönt att börja röra på sig igen med. Och förhoppningsvis börjar jag sätta igång min nya donna i ridningen i nästa vecka. :) Så då blir det mer rörelse. Insåg att bara sluta att ha häst gjorde +2kg på vågen. Hur jag sen ska få ihop det med träning, ridning, jobb, karl och kompisar är en helt annan fråga... Kan dygnet skaffa fler timmar kanske? Inser att jag kommer få ta gymmet vid 8-snåret på morgonen när jag jobbar kvällar framöver för att hinna med allt. Börjar allt som oftast 14 på kvällspassen.

kl

Fullkomlig jäkla skitdag. Och jag har ändå bara varit uppe i två timmar.
Känner mig så oerhört uppgiven när det gäller precis allting. Man ska inte tänka så, men jag kan inte låta bli att tänka att jag är svag, väger för mycket och är allmänt kass på allt.
Blir aldrig frisk, så jag får inte träna. Igår fick jag känningar i knät av att rida 40 minuter (för jag tyckte att jag gott kunde rida trots bihåleinflammationen). Hästen blev dessutom livrädd för en sten, kastade sig runt, backade, vägrade gå och höll på. Idag har jag ätit nutella, för att sen få världens ångest över att jag frivilligt sätter i mig massa onödiga kalorier.
Idag är en sån dag då jag bara vill ge upp.

Skönt med ett minus! :)

cili, förstår att det känns tufft men det är aldrig försent att vända en dålig trend! Sjukdom och knäproblem har ju tyvärr ingen quick fix, men maten kan du fixa. Fundera på hur du kan göra för att nästa mål mat ska bli bra och hälsosamt. Mer än halva dagen kvar, du kan vända det till en bra dag! :)

Själv är jag sjuk... :meh: Kände mig bra innan träningen igår, men efteråt gick det ganska snabbt att få svullen hals och rinnig näsa... Blä! Med facit i hand skulle jag tagit en promenad istället för att springa, men det är ju lätt att säga efteråt.

Tur i oturen då att jag ändå inte hinner träna något i helgen eftersom jag ska bort. Ska bara försöka att inte äta allt för mycket av eventuella efterrätter jag blir bjuden på ;)

Har inte mycket att välja på i kylskåpet. Inte orkat åka in till stan för att handla, och bara jobbat sena kvällar/nätter = inget har öppet när jag slutar. Och jag har ingen lust att åka in nu heller, eftersom jag ska jobba ikväll också.

Har några matlådor med biff med bambuskott i kylen (hemmalagad, ingen takeaway alltså), men jag är så vidrigt less på det nu efter att ha ätit det i tre dagar

Mina mål för 2014, hmm..

Någon gång under året ska jag sluta röka.. Känner hur besvärligt det blir tex när jag springer, första 15-20min är det ett helvete, får typ tjockt slem i halsen (trevlig detalj jag vet :p )och känns väldigt "trångt" att andas :banghead: Men det släpper efter ett tag. Meen så när jag avslutat passet så börjar jag hosta som en tok. Händer konstigt nog bara vid löpning (och har inget med kyla i luften att göra då det var så under hela förra sommaren).

Fortsätta styrketräna. Känner att jag fick en bra grund för styrketräning under 2013 så nu ska det bara flyta på :)

Yoga! Har precis börjat med detta och jag inser hur jäkla stel jag är. Måste bli mer flexibel. Tycker det är skönt också, igår höll jag på i 1,5 timme sent på kvällen. Vart fokus på rygg och i en av övningarna så lät det som ett smatterband när ryggen vreds, no need for kotknäckare här inte :D

Hålla koll på vad jag äter. Tog tag i kaloriräkning precis innan nyår och känner att jag har fått mer koll nu på vad det är jag stoppar i mig. Får i mig mer protein och fett nu än vad jag brukar, förut var det mest en jäkla massa tomma kalorier haha :o

Ja precis ^^ Och okej, då vet jag inte vad jag ska tipsa om är att kanske satsa på mycket axelträning? Känns lite som att det är där det tryter när man inte orkar få upp stången.
Själv kände jag små ökningar rätt snabbt efter att ha börjat med militärpress men finns kanske bättre övningar än det, någon annan här har nog bättre koll än mig :)

*kl*

Har sprungit 22 km kuperad terräng tillsammans med en kompis. Det tog 2h25min och nu ligger jag i soffan med värkande ben. Var stum som attan på slutet och jag inser att nästan dubbla distansen i fjällmiljö blir tufft... Tur att det är ett halvår kvar :).

Mina mål för 2014, hmm..

Någon gång under året ska jag sluta röka.. Känner hur besvärligt det blir tex när jag springer, första 15-20min är det ett helvete, får typ tjockt slem i halsen (trevlig detalj jag vet :p )och känns väldigt "trångt" att andas :banghead: Men det släpper efter ett tag. Meen så när jag avslutat passet så börjar jag hosta som en tok. Händer konstigt nog bara vid löpning (och har inget med kyla i luften att göra då det var så under hela förra sommaren).

Ja, bra mål! Jag slutade på nyårsafton 2009 och det är fan det bästa jag gjort. Heja!

Ni har ingen "ställning" att ta den ifrån?

Kl
Trööött!
På väg hem nu, ska försöka laga mat och städa lite ikväll, får se vad jag orkar. Maten går inte jättebra för tillfället. ..

*knapp*
-1.8kg den här veckan med en hel del fusk. Men jag är nöjd ändå. Säkert massor med vätska som givit sig av. Men ändå. Har dragit ner på mejerierna kraftigt men varit väldigt mätt iaf. Så jag mår bra. Ingen träning sen i måndags då jag varit sjuk. Ska försöka promenera en sväng efter lunchen hade jag tänkt idag för att se hur mkt jag orkar idag. Är helt klart på bättringsvägen!

Vad skönt att du börjar bli bättre:)

kl

sprang 3,35 km idag och tänkte att jag skulle känna hur det känns att springa en km på 5:24 min (inför att springa milen på 54 min)
Så andra km sprang jag på 5:11 min och tredje på 5:16 min :eek: Fy vad jobbigt men snabbt gick det! Fast att springa 8 km till på samma tid känns sådär:p

Bra jobbat!

Kl

Varit ute på en timmes pw med en kompis precis. Det var riktigt nice:) snart jobb! Körde biceps o mage igår på gymet och till skillnad från vanligtvis 90% muskliga killar var där massa svinsnygga o vältränade tjejer på gymet, känns som att det blir vanligare och vanligare med tjejer som styrketränar:up:

Just det, kan ju sammanfatta veckan med: 5 h 35 minuter träning fördelat på 5 styrketräningspass, 1 spinningpass och 1 pw :)

Just det, kan ju sammanfatta veckan med: 5 h 35 minuter träning fördelat på 5 styrketräningspass, 1 spinningpass och 1 pw :)

Hur har du ens hunnit/orkat med så många pass? :eek: :p Jag är glad över mina TRE pass denna veckan!

Den här tråden är rätt bra för att peppa sig själv till att träna för övrigt ^^ Var på andra och sista gympasset för denna veckan. Och jäääklar så mycket folk det var för övrigt! Det var superlugnt när jag kom dit, vi var typ 10 pers i hela salen, sen efter 20 min hade det tredubblats :meh:

Och för att peppa (och plåga) mig själv så fortsätter jag lägga ut vikterna :D
Bänkpress 3x10 på 17,5kg
Axelpress 3x10 på 5kg (äntligen ökat!)
Sittande rodd 3x10 på 27,5kg
Latsdrag 3x10 på 20kg
Triceps-pushdowns 3x10 15kg
Knäböj 3x10 på 20kg (22,5kg-stången var upptagen :meh: Såg till att göra låångsamma och djuupa istället)
Lårcurl i maskin 3x10 på 25kg
Benspark i maskin 3x10 på 12,5kg

Har varit allmänt yr och vinglig idag, så jag valde att köra ett lite lugnare pass med mer fokus på teknik istället. Jag är nöjd och lär ha redig träningsvärk i rumpa/baksida lår imorgon :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 376
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka