Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Jag har mer ledigt än jag någonsin haft (nåja, inte som under sjukskrivningen, men nästan). Men det hjälper inte. Krångel med mina arbetstider igen (vilket lär innebära massa svängar med facket och min chef plus högsta chefen igen - och med det nedklankning på mig), orkar inte driva mitt företag och vill bara sälja av allt fortast möjligt, stress över att hinna plugga till högskoleprovet så jag kommer in på den utbildning jag vill gå, nästan konstanta problem med knäna (speciellt nu när det blivit minusgrader igen), förkylning som vägrar ge sig och ger huvudvärk, haft massa nya arbetsuppgifter på jobbet att lära mig, kommer få ut katastrofalt lite lön i februari så det enda jag har råd med är boendekostnader.

Kroppen bara lägger av igen, och hjärnan med den. Skulle räkna vad 11+3 blev förut, och fick till slut göra det med hjälp av fingrarna för det gick inte annars :(

Jag tränar själv :( har försökt hitta en träningskompis som vill styrketräna, men ja det är lättare sagt än gjort. Får med mig pojkvännen ibland, men det är väldigt sällan.

KL.

Mitt gym ska börja med kettlebellpass :) :) jag har ju tidigare kollat runt på renodlade kettlebellkurser så det ska bli jätteroligt! Har bokat in mig på ett pass på tisdag!
Denna veckan är lugn, har tagit två lugna styrketräningspass samt ska ta ett till i helgen, vill inte förhasta mig och överträna och bli sjuk igen....

Vad kul! :)

kl

Puh, jobbigt pass jag satte ihop :D 30 minuter cirkelträning för hela kroppen inklusive lite uppvärmning/rörlighet i början och så stretch ett par minuter på slutet. Tänkte köra fyra varv men det blev bara tre :o Man kan definitivt få bra träning hemma också :D Men jag längtar ändå till gymmet nästa vecka.

Hur mycket registrerar ni då?? Rena träningspass vet jag att jag borde vara bättre på att logga... Men hur är det med ridning till exempel, eller cykla till och från stallet som mer känns som vardagsmotion?? Reggar ni det på endo??

KL
Dagen har i alla fall bättrat på sig lite nu. Har vart i stallet och ridit och hästen fick faktiskt på lite bra trav där ett tag så det riktigt kändes att styrkan är på väg att höjas. Det kanske kan bli lite häst av den där i alla fall. ;)

*kl*

Vad jag skulle ge för att inte behöva gå på pass nu kl 17. Skivstång Intervall 70, långt och apjobbigt. Nåja... För sent att avboka nu... :p

Urk, jag har också en sådan där dag då allt som kan gå fel går fel... Slant med tesilen så jag fick hett te på hela mig i morse, tappade yoghurtpaketet så det stänkte över halva köket, fastnade med min nya tröja i dörrhandtaget så den gick sönder, blev attackerad av världens spöregn när jag cyklade (vilket givetvis upphörde så fort jag kom fram) osv osv... Lite motion fick jag dock av det, när jag cyklade 5 km i kuling och regn för att hämta upp mitt nya körkort - bara för att upptäcka att de har stängt 12-15 på fredagar. Jag kom dit 12.10, så det var bara att trampa hem igen och vänta. Mutter mutter...

Jag har med andra ord mest varit arg och bitter hela dagen, men har i alla fall cyklat totalt 20 km på grund av det där jäkla körkortet. Alltid nått! ;)

Cili: Usch, det gör mig ont att läsa hur svårt du har det! Vet inte riktigt vad jag ska säga, men hoppas att det snart blir lättare för dig och att det inte är så illa som det känns nu. Styrkekram!

Hur mycket registrerar ni då?? Rena träningspass vet jag att jag borde vara bättre på att logga... Men hur är det med ridning till exempel, eller cykla till och från stallet som mer känns som vardagsmotion?? Reggar ni det på endo??

Jag reggar bara själva träningen, inte transportsträckan på cykel :) Rider inte, men jag hade nog inte lagt in det om det var typ uteritter eller bara lugn träning på banan, men det får man avgöra själv tycker jag hur jobbigt man tyckte att det var.

Jag har reggat yoga, styrketräning, crosstrainer, löpning och PWs under den tid jag haft endo. Men tror jag ska sluta registrera yogan för det blir inte "riktig" yoga för mig, är så stel och klen så kan inte ens göra hälften av alla övningar som man ska så känns mer som att jag bara stretchar under dessa pass :o Visst blir man lite svett i en del övningar och får träningsvärk men kan inte kalla det träning haha :p

Idag hade jag planerat löpning under förmiddagen, hände det? Nej.. Har blivit så lat gällande cardio på senaste tiden, tänker att jag inte behöver det eftersom vikten går neråt ändå utav kaloriräkning. Men jag vill ju ha bra kondition.. Ge mig en spark i röven någon.
Så idag blir det crosstrainer och "yoga".
Imorgon blir det ben, funderar på om det är värt att jogga på förmiddagen eller om jag kommer vara slut i benen resten av dagen och inte kunna köra ben på kvällen, dessa problem :p Ett ytterligare försök av bortförklaring till att inte ge mig ut på spåret mån tro.

Senast ändrad:

Men det är ju kul att springa! Och tänk på att hjärtat också är en muskel som mår bra av träning:)

kl

Bröst, axlar och triceps gjorda idag direkt efter jobbet. Medbjuden på fest/spelkväll ikväll men tänker inte följa med utan bara vara hemma och ta det LUGNT. Åh vad skönt:D

Ganska seg på gymet, men ökat i militärpressen (15 kg á 10+7+5+3 reps) och klarade 6 x 3 tricepdips med "bara" 20 kg hjälpvikt:) Tricep kickbacks har jag också kunnat öka i och tar 6 kg typ 10 x 3. Kul när man märker att det händer något!

Det är en riktig varningssignal om för mycket stress när man börjar glömma enkla räknetal:( Var rädd om dig! Finns det något du kan göra för att minska stressen?

KL
Aahhh 45min promenad i regnet var riktigt skönt! (åtminstone efter att ha smörjt in båda knäna med Voltaren) Lite träning med pilatesbollen efteråt också. Tänkte släpa mig ner till Friskis nästa vecka och prova lite olika pass.

Vad tränar ni andra för något??? Gym? Gruppträning??

Jag springer, styrketränar och kör gruppass (bodypump, spinning, core, zumba...).
När det finns möjlighet åker jag längdskidor. Sen promenerar jag massor och ägnar mig åt diverse hundsporter, men det räknar jag inte till egen träning.

Cili: Usch, det gör mig ont att läsa hur svårt du har det! Vet inte riktigt vad jag ska säga, men hoppas att det snart blir lättare för dig och att det inte är så illa som det känns nu. Styrkekram!

Dessvärre är det nog just precis så illa som det känns. Lär få ta fler vändor med facket angående jobbet, vet inte riktigt hur jag ska orka det :(

och lite halvt kl
Jag har gjort en rolig sak idag i alla fall. Mötte upp Nixehen och så åkte vi och kollade på rollerderbyträning. Ska helt klart på deras tryouts!!

Det är en riktig varningssignal om för mycket stress när man börjar glömma enkla räknetal:( Var rädd om dig! Finns det något du kan göra för att minska stressen?

Jo jag vet det egentligen :(
Efter det där inlägget satte jag mig i bilen och skulle köra in till stan, och kunde inte komma på hur man får igång helljuset. Testade att dra spakarna åt alla möjliga håll innan jag till slut lyckades, så bilen bakom måste ju trott att jag var fullkomligt knäpp.

Dessvärre finns det inte så mycket att göra. Stressen kommer till största delen från jobbet, för nu har min chef börjat krångla om mina arbetstider igen. Och att byta jobb är inte så himla lätt när det inte finns så mycket att söka :(

Kan ju bidra med en bild från träningen vi kollade på också:

xxida_2578.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 384
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 680
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka