Sv: Beach 2014 del III
Åh heja dig!!
KL
Jag har smygläst lite i tråden till och från men hoppar in lite nu för det känns som att jag har kört in i en återvändsgränd.
Jag började springa i våras ihop med en kompis och det har gått ganska så bra att hålla igång, jag har för det mesta lyckats med 2 gånger i veckan. Men jag började redan i somras få rejäla problem med andningen (vilket jag alltid haft, men utan diagnos) så jag gick till läkaren och drog igång en astmautredning som tyvärr inte ledde nånvart. Jag fick luftrörsvidgande som jag upplever hjälper mot ansträngningsastman, men inte när astman kommer av allergi eller kall/för fuktig/för torr luft, vilket är typ 3/4 gånger.
Så jag kommer ingen vart, det går jättetrögt och är riktigt jobbigt. Jag blir så grymt besviken när jag börjar springturen skitpeppad och sen efter 10 minuter känner hur det börjar dra ihop sig. De dagar det funkar gillar jag det jättemycket, men de dagarna är ju inte så många
Funderade lite på att börja springa inomhus men det är ju så fruktansvärt tråkigt!
Så nu står jag och väger och jag ska fortsätta kämpa på utan förbättring eller om jag ska skita i att springa och simma några extra pass i veckan istället. Problemet är bara att jag har ingen som vill följa med och simma, och halva nöjet är ju att träna ihop med en kompis tycker jag.
Funderar på att börja på gym också, för det tycker jag är kul, men samma sak där, då får jag gå själv.
Ska prova på att spela badminton med syrran också, vilket jag tror kommer bli kul.
Hur gör ni, tränar ni själva eller med någon kompis?
Är det fler här inne med astma eller andra andningsproblem som tipsa om någon träningsform som funkar för er? Vill ju ändå träna kondis men det är svårt att hitta något som funkar.