Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Typiskt, det lär inte funka med mina knän när dom skriver att dom förutsätter att alla kan springa. Det vågar jag inte göra än på ett tag :(

Kl

Ingen träning idag heller, träningsvärk så det räcker och blir över! Samt så har det regnat hela dagen:/

Kom på att jag ju glömde att skriva om dagens pass: 50 minuter dressyr på halvtrög häst.
Eftersom hon tappat lite kondition och styrka så höll vi oss till skritt och trav där vi övade på sidvärtsrörelser och volter. När jag ridit klart insåg jag att sådär har jag inte kunnat rida utan smärta på evigheter. Brukar få ont ganska fort av att hålla om och trycka till för att flytta, men denna gången blev det inget alls. Och inte heller nu, några timmar senare. Hade mina BoT-knästöd när jag red, vilket jag haft de senaste gångerna, och jag tycker att det märks skillnad. Sen lär även den milda väderleken bidra, eftersom knäna inte kyls ner så mycket.
Det kändes i alla fall riktigt bra, även fast det inte blev så mycket träning för mig när vi skrittade runt. Nu vet jag att jag är på väg åt rätt håll!

Du får liksom plöja lite i vattnet, dyka ner med huvudet, ta ett simtag och sedan upp och andas lite! Eller använda snorkel... :p

*knapp*
Tanken var gym idag. MEN! När jag skulle ta ut min häst så drog en av unghästarna igenom staketet. Så där står jag med 20 hästar i hagen med bara understa tråden hel och 1 utanför hagen. Allt slutade väl som tur var. Men ändå. Så jag var hemma vid 17:15. Då körde jag ett pass hemma med NTC-appen. Låg sen kvar på yoga mattan tills jag orkade ta mig upp. Är helt slut idag. Har inte sovit ordentligt på tre nätter så är rätt slut. Ska försöka hålla mig vaken nu att kolla på Revenge.

Igår totalt katastrof när det gäller maten. Idag mkt bättre men för lite protein och landat runt 1300kcal. Vill ligga runt 1700kcal om dagen. Å är inte hungrig heller. Happ. Så får det väl vara då.

Snorkel tror jag på! :D
Jag är ingen supersimmare, men när jag simmar tänker jag lite så som du: så rak rygg som möljigt, ner med näsan i vattnet och andas ut,upp i ett litet rygglyft typ och andas in. Simglasögon är ett måste! Det funkar för mig iallafall. Sen är väl bröstsim det sämsta simsättet sett ur ett ryggperspektiv, just för att man blir mer eller mindre ostbåge.

Kan inte din simlärarkompis ge dig lite privatlektion då? Det finns ju massor av bra övningar för att förbättra simtekniken, så hon borde ju kunna ge dig lite tips på vägen. Och så slår jag ett hårt slag för att träna crawl också om du ändå har möjlighet att få lite hjälp.

Jag rekommenderar att lära sig crawl. Korrekt bröstsim är jättesvårt. Crawl är iofs också svårt men relativt sett lättare tekniskt (och mycket roligare!).

KL

Förvarnar lite om att från och med nästa vecka kommer jag nog hänga lite mer här. Jag har nämligen gett mig in i en utmaning, så jag ska i tre månader framöver springa 2 gånger i veckan, och jag lär behöva en hel del pepp för att orka det! På måndag går startskottet, ska bli riktigt roligt och intressant att se om jag klarar det!

Hihi, simfötter också när man ändå håller på! :D

Ska åka till gymmet på söndag kväll och träna lite olika tekniker tror jag :idea:

Elina: Jovisst skulle hon kunna det, nån gång ibland. Men vi bor inte i samma stad och jag tror att hon i så fall skulle behöva betala inträde till mitt gym, vilket helt enkelt gör att det blir för dyrt. Men i sommar skulle vi nog kunna träna en hel del på det, då kan vi ju bada i sjön :)

kl

Cardio-dag idag. På gymet vid 20-tiden (mellan tvättider;)) och gick först 10 min på bandet med upp till 7% lutning, sedan sprang jag 16 min och sedan rodd i 10 min. Svettigt och gött. Kom också på nu varför jag haft sån träningsvärk i vaderna sedan senaste benpasset (tyckte det var konstigt för körde inte vader specifikt) men det var uppvärmningslöpningen i de nya skorna som orsakat detta:p Köpte ju ett par Nike Free Run så blir mer framfotslöpning av det. Lär ha ordentlig träningsvärk de närmsta dagarna;) Men de känns riktigt bra att springa i!

Imorgon tänker jag mig gymet direkt efter jobbet för ett bröst, axlar och tricepspass:)

Åh heja dig!!

KL

Jag har smygläst lite i tråden till och från men hoppar in lite nu för det känns som att jag har kört in i en återvändsgränd. :(

Jag började springa i våras ihop med en kompis och det har gått ganska så bra att hålla igång, jag har för det mesta lyckats med 2 gånger i veckan. Men jag började redan i somras få rejäla problem med andningen (vilket jag alltid haft, men utan diagnos) så jag gick till läkaren och drog igång en astmautredning som tyvärr inte ledde nånvart. Jag fick luftrörsvidgande som jag upplever hjälper mot ansträngningsastman, men inte när astman kommer av allergi eller kall/för fuktig/för torr luft, vilket är typ 3/4 gånger.
Så jag kommer ingen vart, det går jättetrögt och är riktigt jobbigt. Jag blir så grymt besviken när jag börjar springturen skitpeppad och sen efter 10 minuter känner hur det börjar dra ihop sig. De dagar det funkar gillar jag det jättemycket, men de dagarna är ju inte så många

Funderade lite på att börja springa inomhus men det är ju så fruktansvärt tråkigt!
Så nu står jag och väger och jag ska fortsätta kämpa på utan förbättring eller om jag ska skita i att springa och simma några extra pass i veckan istället. Problemet är bara att jag har ingen som vill följa med och simma, och halva nöjet är ju att träna ihop med en kompis tycker jag.
Funderar på att börja på gym också, för det tycker jag är kul, men samma sak där, då får jag gå själv.

Ska prova på att spela badminton med syrran också, vilket jag tror kommer bli kul.

Hur gör ni, tränar ni själva eller med någon kompis?
Är det fler här inne med astma eller andra andningsproblem som tipsa om någon träningsform som funkar för er? Vill ju ändå träna kondis men det är svårt att hitta något som funkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 382
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 675
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka