Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Du minns fel! :D 32 minuter är mitt rekord, sen har jag å andra sidan inte maxat 5 km sen i somras (?) eftersom det känns jobbigt :o

Bra jobbat! Du tog dig ut och du gjorde det! Kan bara bli bättre nu!

*knapp*
Själv har jag sprungit hela 500m på löpbandet idag. Knät håller och har inte ont alls. :banana: Så hoppas på att kunna öka lite i nästa vecka. Har löst kort för ett år till nu på gymmet. Så nu finns det inga ursäkter. Har hunnit med 80 minuter gym och 25 minuter Yoga idag. Det går bättre och bättre för varje gång nu. :) Stod emot mitt kvällsug av mat/gott igår kväll. Kändes riktigt bra. Och idag har maten varit riktigt bra! Känns som jag är på gång nu!

Rostis är vedertagen förkortning i vissa andra trådar så det går fint! :D;)

Åh jag längtar verkligen efter att springa, speciellt nu när alla andra skriver om det!! Bara för att jag inte kan :angel: Tycker det är så skönt när man är igång, drygt när man ska komma igång bara :p I våras sprang jag en hel del, 7,5 km som mest, hade som mål att springa Malmömilen, men sen hann jag inte med häst och jobb. Så det rann tyvärr ut i sanden:(

Jenka: Bodypump låter väldigt kul! Men lite jobbigt :p

Bra jobbat med passet ändå zass! Sprang också med broddar förra vintern och ja, det är jätteklumpigt:( Icebugs är nog definitivt att föredra!

Linisen: härligt med knät:) Och sjukt grymt att känna att man har lite flow!

*kl

Precis varit på kakkalas hos farmor, hur mysigt som helst men MASSA socker såklart;) Fick dock till ett riktigt nice ben- och ryggpass i förmiddags. Var inte så sugen på tunga mark och benböj så gjorde två cirklar istället, 4 övningar i varje, den första ben och den andra rygg och 3 varv på varje. Tog inspiration från Villagegirl vad gällde ryggcirkeln och den var riktigt nice!

Cirkel 1 - ben

12 enbens höftlyft
20 liggande sidolyft ben
12 ketllebellswing á 16 kg
10 stepups (på varje ben) på en hög bänk, 12 kg kettlebell på axeln

Cirkel 2 - rygg

12 rygglyft
12 stående rodd med stång på 20 kg
12 shoulderblade pushups
12 "jorden runt"

Shoulderblade pushups har jag aldrig sett innan, men fick riktigt nice kontakt i dessa, grym övning! Hoppas på att det känns lite i rygg/ben imorgon:)

Just det, hittade inte länken till ryggövningarna nu men villagegirl postade den för några sidor sedan!

kl
Har ni några bra övningar för axlarna? Jag är svag där och tycker därför det är så tråkigt att träna dem. Väldigt opassande :p I alla fall, brukar köra militärpress, axelpress och hantellyft åt sidan. Någon som har en annan övning på lager för lite variation? :)

Shrugs har jag hört ska vara bra! Jag är samma som du, jättesvag i axlar och tycker det är skittråkigt. Har dock inte kört övningen själv, men du kanske kan googla fram nåt :)
Kör samma övningar som du + drag mot hakan med stång eller i kabelmaskin med nån slags stång.

Åh, bra! Måste börja köra den då, måste själv kolla på videos innan så jag vet mer hur man gör :D

*kl*

Äntligen snö! :love: Hade egentligen inte tid att springa idag, men var tvungen att testa nya icebugsen (anima 2) i snö (har bara testat i lera innan :meh:). Underbara :love: hoppas snön kan få stanna och helst komma lite till, blir sjukt träningspeppad då.

KL

Åh vad motiverande den här tråden är! :)

Jag lyckades ta mig till gymmet idag efter jobbet! Kändes lite tungt att ta sig i väg den km som är dit i -15, snålblåst och en massa snö ifrån snökanonerna i det också men det gick ju snabbt bara man kom ut.

Det vart iallafall 45 min på löpbandet, planen var att springa men så träffade jag en kompis som jag inte sett på ett tag så vi powerwalkade i 30 min och så vart det lite springande sista kvarten. 4,5 km blev det och mer tanke på hur stillasittande jag vart sista tiden och att konditionen är i botten är jag nöjd. Räknar man in promenaden till och från gymmet blev det ju ändå 6,5 km :)

Nu är jag ledig i tre dagar så tänkte köra ett överkroppspass i morrn, mer löpning på måndag och sen ben på tisdag. Så borde jag vara lagom mör tills det är dags att jobba igen ;)

Åh, vad tycker du om dem? :) Funderar som sagt på att investera i ett par. Hur är dämpningen?

Åh, vad tycker du om dem? :) Funderar som sagt på att investera i ett par. Hur är dämpningen?

Hittills älskar jag dem. Men jag har bara varit ute ett par gånger och sprungit typ 2 km per gång. Kanongrepp! (Såklart, det är ju icebugs ;) ) Tycker de känns ganska dämpade. När det är som idag ute dämpar ju snön en hel del, blir ju något stummare när det är is/asfalt så då vet jag inte hur det känns.

Ska jag klaga på nånting hade dropet kunnat få vara lite lägre, men då är jag van vid lågt drop och endast mina mängd-asfalts-superdämpade-asics har "normalt".

Låter bra! Måste nog åka och prova i veckan... :angel: Så kan ju broddarna få åka i soptunnan :D

Nu har jag bara provat Icebugs i butiken och jag kommer inte ihåg vilken av modellerna det var heller, men jag tyckte att de kändes väldigt stumma i dämpningen. Nu kanske man inte vill ha så mycket dämpning i sina skor men jag köpte dessa i stället som känns mycket "fluffigare". Jag hade en stressfraktur i foten i våras och därför vill jag ha hyfsat bra dämpning i de skor jag springer på asfalt med. Ville mest visa att det finns alternativa skor med dubbar; Icebugs har nästan blivit synonymt med dubbade löpskor :).

Tycker jag du ska göra! Du som är så duktig med träningen förtjänar ett par icebugs :up:

Jag tycker ju det jag med :D Hade dessutom lovat mig själv att jag skulle få köpa ett par nya löparskor när jag gått ner 2 kg och det har jag gjort nu såatteee... :angel:

Nu har jag bara provat Icebugs i butiken och jag kommer inte ihåg vilken av modellerna det var heller, men jag tyckte att de kändes väldigt stumma i dämpningen. Nu kanske man inte vill ha så mycket dämpning i sina skor men jag köpte dessa i stället som känns mycket "fluffigare". Jag hade en stressfraktur i foten i våras och därför vill jag ha hyfsat bra dämpning i de skor jag springer på asfalt med. Ville mest visa att det finns alternativa skor med dubbar; Icebugs har nästan blivit synonymt med dubbade löpskor :).

Det där med stumheten har jag också hört, därför jag frågade! :) Jag ska gå till löplabbet och prata lite med dem tänkte jag.

Följdfråga: Kan man använda de dubbade skorna även när det inte är snö/is? Tänker som terrängsko, har ju en hel del rolig skog runt mig. Måste dock springa åtminstone några hundra meter på asfalt först, det blir inte för halt med dubbar på asfalt?

Vem som än känner sig manad får svara ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 385
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 708
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka