Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Knapp
Sitter på bussen hem nu. Äntligen. Efter trassel med biljetter igen. Leds på det här nu. Och jag som börjar åka buss till och från jobbet imorgon. Aja. Nike Blast var helt fantastiskt och jag har ont och är sliten i varenda liten cell i kroppen. Men sååååå kul? Och skitjobbigt! Mer update kommer. Jag lovar. Men nu ska jag vila och försöka hålla mig vaken bussresan hem.

Inga nackdelar alls! :D

KL

Jag har styrketränat i dag, fokus på ben. (Men har några övningar som jag kör varje gång jag är på gymmet). Ett gött pass helt klart :)

Avslutade med att göra en piruett på parkeringen, och landade på högra skinkan (mjuk) och vänstra smalbenet (hårt). Det gjorde inte särskilt ont, men efter fem minuter i bilen kände jag hur det pulserade. Kom hem och var både svullen och blå :(
Jag kylde det rätt ambitiöst, men det var redan för sent. Svullnaden är här för att stanna... :( Är väldigt glad över att jag inte landade rakt på knät, två ynka centimeter var uppenbarligen på min sida i dag.

Inga nackdelar alls! :D

KL

Jag har styrketränat i dag, fokus på ben. (Men har några övningar som jag kör varje gång jag är på gymmet). Ett gött pass helt klart :)

Avslutade med att göra en piruett på parkeringen, och landade på högra skinkan (mjuk) och vänstra smalbenet (hårt). Det gjorde inte särskilt ont, men efter fem minuter i bilen kände jag hur det pulserade. Kom hem och var både svullen och blå :(
Jag kylde det rätt ambitiöst, men det var redan för sent. Svullnaden är här för att stanna... :( Är väldigt glad över att jag inte landade rakt på knät, två ynka centimeter var uppenbarligen på min sida i dag.

Du kommer och dansar med mig. Deal? :D

Prova att skölja iskallt vatten några minuter, sen vaaaarmt vatten några minuter, iskallt vatten igen några minuter, varmt vatten igen några minuter o.s.v. så länge du orkar. Då får du igång cirkulationen på ett annat sätt och kan bli av med problemet fortare :)

kl

God morgon alla fina människor som hänger i denna underbara tråd!:)

Idag blir det en promenad til jobbet, sen vet jag inte riktigt vad jag ska köra för träning idag. Det får bli en senare fråga:D Jag ska iaf testa en sån här sak:
61YRYwYtSJL._SL1500_.jpg

Någon annan som har testat en sådan? Eller en liknande?

Alltså den här träningsvärken. Högt upp i magmusklerna sitter den. Det är rent vidrigt att hosta eller nysa, för det gör så jäkla ont. Och det efter 45 icke intensiva minuter poledance, där jag inte direkt kände att jag använde några muskler alls. Effektivt!

"Fitbit Flex mäter steg, kalorier, distans, aktiva minuter, sömntimmar och sömnkvalitet" Man synkar sedan bandet med dator och iPhone/iPad för att få upp all information.

Hm, spännande grej!

snow: Tycker det är en intressant fråga du tar upp, varför tränar man? Jag tror jag tränar av flera olika anledningar; för att det har blivit en vana och skulle kännas fel annars, för att bli snyggare/inte bli mindre snygg, för hälsans skull, för att hålla för att jobba i 40 år till, för att det är kul och för den tillfredsställande känslan efteråt. Några anledningar jag kan komma på på rak arm:)
Jag tycker faktiskt att jag tränar rätt mycket just nu, jag jobbar heltid, håller på med lite andra saker vid sidan om och tränar ca 6 dagar i veckan just nu, men föredrar ju pass under 1 timme långa. Jag tycker att en "normal" träningsmängd för en icke elitsatsande vuxen person med heltidsjobb och liv är kanske 3-4 dagar i veckan.
Du verkar ha en väldigt hög träningsmängd som ditt normala och om du inte känner för att träna så mycket i en period känns det spontant inte som något stort problem. Du kommer ju fortfarande träna mycket! Iaf enligt mig då.

*kl

Helgen som gick har jag varit runt och flängt i södra Sverige. Massa onyttigheter i fredags, massa alkohol i lördags. Sov 11 timmar i natt dock så börjar väl känna mig hyfsat ok:p

Förra veckans träning landade på totalt 4 h 22 min. Detta fördelat på 1 löppass, 3 styrketräningspass och en timmas innebandy med syrran:D Två vilodagar, onsdagen när jag jobbade 15 timmar samt igår. Bara 6 km löpning totalt tyvärr.

I januari tränade jag nästan 26 timmar, vilket jag är väldigt nöjd med! Mestadels styrketräning men även lite löpning (32 km) och spinning.

Idag är tanken en promenad nu och sen gymet för bröst, axlar, triceps. Är ganska fint väder ute så faktiskt lite sugen på promenad vilket var längesedan!

Stoppa pressarna!

JAG HAR INGEN TRÄNINGSVÄRK!

Vad fan?
Slet ju som ett djur på gymmet i går, så pass att jag borde inte kunna gå i trappor. Eller åtmonstone få ont när jag ska sätta upp håret... Men kroppen ba: osis!

Kanske är det för att min benbula efter vurpan tar upp hela smärtkvoten?
Jag är fortfarande rejält svullen, det ser ut som att jag har ett extra knä nedanför knät. :o

Jag skulle så himla gärna träna enormt mycket mer än jag gör! Jag har blivit så svag att jag inte känner igen mig själv i vardagen. När jag ska lyfta vissa grejer och känner ett direkt bortfall av styrka, musklerna jag räknar med ska hjälpa mig finns inte, då blir jag ganska ställd.

Men mina knän strular och just nu är det rehab. Jag måste utlopp för energi genom fysisk aktivitet. Jag har insett att jag har ganska höga stimulanskrav både psykiskt och fysiskt och allting är lättare att leva med om jag tillgodoser det fysiska behovet. Då känner jag mig mer tillfredsställd även psykiskt och kan slappa i soffan utan dåligt samvete, eller snarare utan att känna mig lat och som att jag slösar bort livet på att sitta i soffan. Det handlar inte bara om att jag känner mig fysiskt lat utan även psykiskt; ska jag ändå bara sitta kan jag likaväl göra nånting mer värdefullt, vilket leder till att jag aldrig tar helt ledigt och aldrig är nöjd med mina prestationer med studierna.

Detta är nånting jag insett nu när jag varit inkapabel att träna normalt på 1,5 år. Jag blir olycklig och irriterad, besviken på mig själv och rastlös.
Vad träning ger mig rent fysiskt är en snyggare kropp som jag är mer nöjd med och den känslan är helt underbar. Det ger mig en kropp som inte går sönder för lilla minsta utan den kan buffra mot överansträngning och vissa trauman. Det ger mig endorfinglädje och möjligheten att faktiskt sätta upp mål att sträva mot och lyckan när jag når dessa mål.

Detta är vad jag tänker på när jag står där och balanserar på ett ben, vilket är all träning jag egentligen får göra för mina knän just nu. Men i lördags var jag ute och dansade lite (i bekväma skor) och har inte haft ont alls efteråt, vilket jag räknar som en liten seger! :)

Vilka kloka funderingar! Jag skulle säga att du tränar väldigt mycket för att vara en vanlig "motionär". Om det är för mycket kan ju bara du själv svara på. :)

Själv tränar jag av flera orsaker:
Jag måste träna styrketräning för att hålla ihop min kropp och inte gå sönder då jag är överrörlig framför allt i axelleder, knän och händer.

Jag njuter av känslan att vara frisk, stark och ha god kondition - det är ljuvligt att känna att man klarar av allt man vill, att kroppen är med en!

Jag tränar för att kunna äta det jag vill och för att hålla/gå ner i vikt.

Jag tränar för välbefinnandet det ger, och för att löpning är min form av meditation. Jag lever ett stressigt liv och behöver outlets för stressen.

I övrigt sitter jag bara här och är butter och frustrerad, jag vill TRÄNA! Röra på mig och ta ut mig ordentligt, inte bara larva omkring på promenader :( Tanden värker fortfarande idag, men jag har ju en vecka kvar med penicillin så jag får kanske ha lite mer tålamod... Hoppas kunna gå till gymmet på måndag och åtminstone köra lite lätta vikter.

Stackars zass, förstår precis hur du känner det. Men snart är du på banan igen!

Stackare som slog dig så illa! Om du kan gå på benet så kan det ibland vara skönt med lite rörelse. Värme och kyla är ju annars det klassiska för att lindra.

Kl

Förra veckan är jag så nöjd med träningsmässigt, att jag måste skriva upp hur det såg ut :p

Måndag: gym, mestadels mage
Tisdag: Body Combat
Onsdag: MRL+
Torsdag: Två dressyrlektioner
Fredag: Zumba
Lördag: Gym, mest rygg, axlar och triceps.

Gööött!

Inatt och imornkväll är det jobb, sen är jag ledig tre dagar och då blir det middag träning
Dessutom antingen gym eller innebandy på jobbet ikväll innan vi drar ut och jobbar :)

kl

Nu sitter jag hemma och är sjukskriven.
Ringde VC idag för att boka tid för att kolla knän samt prata om stressen. Hon lyssnade knappt på mig och sa "kom in på drop-in". Så det gjorde jag. Berättade om mina knäproblem, han kände lite på knäna och konstaterade att dom är till viss del vätskefyllda och att jag reagerar i vaddetnuhette på högerknät. Det tillsammans med att jag sa att det gör ont att gå och stå ledde till att han sjukskrev mig en vecka på heltid och en vecka på halvtid.
Om stressen hann jag inte säga så mycket, för han sa ganska snabbt "tycker du att det är en sjukdom?". Jag svarade at jag varit sjukskriven för utbrändhet i augusti och känner att jag är nära på att krascha igen. "jaha, det var ju dumt" svarade han och så var det inget mer med det :(

Men, men. Jag får vara hemma en stund i alla fall, sen får jag jaga hjälp med stressen på annat ställe.
Han sa att jag ska fortsätta röra på mig, men jag får inte göra det under alldeles för lång tid och inte träna mina ben med böjda knän. Så om ni har tips på benövningar med raka ben så är det varmt välkommet!

Kl

JAG HAR TRÄNAT! :banana: Wohoo! Första gången på ganska precis två veckor, underbart! Eftersom jag fortfarande går på penicillin vill jag inte anstränga mig allt för mycket, så jag pluttade runt i (nya) gymmet och gjorde det jag kände för, lätta vikter. Nu är jag ändå mör i kroppen och lite gosigt endorfinhög :D

Förresten, denna konversation hörde jag på gymmet idag...

Person 1: Vad är det du dricker?
Person 2: Det är aminosyror!
1: Vad är det bra för?
2: Alltså det är typ för att ge mer syra till kroppen... Eller nåt.
1: Jaså, okej.
2: Eller alltså, jag vet inte riktigt vad det gör men alltså det är riktigt nice!

Jag: :meh:

Är inte emot kosttillskott (använder själv proteinpulver då och då), men det känns som att man borde ta reda på lite fakta innan man häver i sig saker... Aminosyror är ju poppis bland fitnessfolket, synd om folk ska ta efter utan att veta varför man tar ett visst tillskott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 382
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 671
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka