Sv: Beach 2014 del III
Hm, spännande grej!
snow: Tycker det är en intressant fråga du tar upp, varför tränar man? Jag tror jag tränar av flera olika anledningar; för att det har blivit en vana och skulle kännas fel annars, för att bli snyggare/inte bli mindre snygg, för hälsans skull, för att hålla för att jobba i 40 år till, för att det är kul och för den tillfredsställande känslan efteråt. Några anledningar jag kan komma på på rak arm

Jag tycker faktiskt att jag tränar rätt mycket just nu, jag jobbar heltid, håller på med lite andra saker vid sidan om och tränar ca 6 dagar i veckan just nu, men föredrar ju pass under 1 timme långa. Jag tycker att en "normal" träningsmängd för en icke elitsatsande vuxen person med heltidsjobb och liv är kanske 3-4 dagar i veckan.
Du verkar ha en väldigt hög träningsmängd som ditt normala och om du inte känner för att träna så mycket i en period känns det spontant inte som något stort problem. Du kommer ju fortfarande träna mycket! Iaf enligt mig då.
*kl
Helgen som gick har jag varit runt och flängt i södra Sverige. Massa onyttigheter i fredags, massa alkohol i lördags. Sov 11 timmar i natt dock så börjar väl känna mig hyfsat ok
Förra veckans träning landade på totalt
4 h 22 min. Detta fördelat på 1 löppass, 3 styrketräningspass och en timmas innebandy med syrran

Två vilodagar, onsdagen när jag jobbade 15 timmar samt igår. Bara 6 km löpning totalt tyvärr.
I
januari tränade jag nästan
26 timmar, vilket jag är väldigt nöjd med! Mestadels styrketräning men även lite löpning (32 km) och spinning.
Idag är tanken en promenad nu och sen gymet för bröst, axlar, triceps. Är ganska fint väder ute så faktiskt lite sugen på promenad vilket var längesedan!