Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Hmmm... kanske? tycker inte att jag dricker mindre än vanligt, men kanske vätskebehovet som har ändrat sig... ska försöka hälla i mig lite mer vatten. Tack för förslag!

KL

Nu börjar jag sakta men säkert komma tillbaka på banan. Fy vad hemskt det är att vara sjuk. Men idag kom jag iväg till skolan i alla fall (fick punka på cykel till råga på allt, som att jag inte tyckte det var nog jobbigt med att trampa pedaler, fick jag gå flera km i kylan istället :(). Det enda positiva med att vara sjuk är möjligtvis att det inte finns någon risk för överätande...

Hoppas jag känner mig ännu lite friskare i morgon. Nu ska jag catcha up lite hur det går för er också :)

Välkommen tillbaka ananya :love: Har faktiskt snokat lite för att se var du tog vägen, men såg bara som du säger att du inte varit särskilt aktiv alls på buke senaste tiden. Kul att du är tillbaka och att du hållt igång så bra! Skickar all pepp jag har ! (Hoppas det inte gör så du hamnar på minus bara :angel:)

Och ser att ni andra håller igång och kämpar på lika bra som vanligt! Tycker era sunda ch hållbara vanor är så himla bra :)

Skönt att du börjar bli bättre!

Linisen: herre gud vilken helg! Fattar inte att du orkade:eek:

*kl

Blev en härlig promenad i solen idag på fm, dryga halvtimmen. Sen bröst, triceps och axlar på gymet i 40 min. Ganska lagom efter en hård helg;) Imorgon är planen rygg och biceps efter jobbet!

kl

Blev medlurad av polaren på boxpass idag. Höll på att spy halvvägs in men slutade stark! Körde ett väldigt kort rygg+tricepspass efteråt. Körde verkligen slut på triceps men ryggen fick jag slarva igenom då de skulle stänga och hästarna behövde in.

Men det är härligt att börja ett pass med fruktansvärd träningsvärk så att man nästan vill gråta hela uppvärmningen och sen på slutet så känns det mycket bättre. Ser dock inte så mycket fram imot morgondagen...

KL

Kan inte nån bara.. Tvinga mig vara kvar här så jag tar mig i kragen och rör på mig? :D

Mvh ätit två semlor, ett rör pringles och sju påsar nötkräm till middag :cautious:

Kl.

Igår låg jag och pojkvännen i badet och så säger han "Jag har läst din blogg och nu vet jag vars mina kilon har tagit vägen" :D han sa att han sett det när han kom hem från sin resa (att jag gått upp i vikt då) och vi tog ett långt snack om hur jag kan vända detta och få bort mina störningar...

Hmm nu är jag inte riktigt med, men att du gått upp i vikt var bra, väl? Kom ni fram till något bra? :)

Idag är det du som snörar på dig löpardojjorna och springer en runda, efter du har sprungit ska du köra lite armhävningar och plankan. Därmed basta!

mvh
peppiga pippi!

:D

En knapp halvtimmes yoga fick starta den här dagen, skönt för mina stela muskler från igår :) Ska försöka få till en promenad också mitt bland plugg och vaccinering av katter :p

Pja, till och från. Jag är inte jättenöjd med hur jag ser ut nu, men framförallt inte nöjd med hur jag äter. Vi pratade om att jag hetsäter/tröstäter och äter i smyg. Sakee jag aldrig pratat om med nån annan än min bästa vän...

Och jag får passa på att fylla på att ja, Nike Blast var grymt! Riktigt kul med sällskap av Linisen också. Vi körde lite olika pass. Jag bokade ju in mig med åtanke att förbereda för Vasaloppet (vars biljett nu är såld pga långvarig sjukdom) men det innebar att jag bland annat klämde in tre spinningpass. I övrigt körde jag tre olika danspass (jag kan dansa - med rätt koreograf) och tre yogapass. Gick på samma virriga step som Lina, har kondisen men icke koreografin för dansstep med snurrar åt alla håll. Och såklart Train to Run - att springa på scenen gav ett gigantiskt endorfinpåslag vill jag lova. :) Jobbigast på helgen var att avsluta lördagen med spinning följt av ett box-pass "fight gone bad" med sjukt många burpees, slagkombinationer och benböj med partnern på ryggen.

Varför jag tränar då? Lite som Snow skriver, jag började för att komma i form men nu mycket mer än så. Endorfiner, vänner, häftiga upplevelser i naturen och det sociala. Varit sjuk rätt länge nu och det påverkar hela mitt allmäntillstånd.

Det låter som en skön morgon. Jag vaknade av att min armled vibrerade:D Haha! Satte Fitbit Flex på att väcka mig och det var ganska behagligt, skönt att slippa ett högt ljud på morgonen.

Har även antecknat min frukost; 2 mackor med smör och ett glas mjölk = 428 kcalO_oO_o Jävlar mackor!:rage:

Okej, jag förstår. Känner även igen mig med att äta i smyg och sådär, har varit ganska bra på det själv... Vad bra att du vågar prata med honom om det, att känna stöd i såna situationer kan vara jätteviktigt.

Ja, då vet du vilken jobbig känsla det är att sitta där och moffla i sig allt man kommer åt.. :)
Jag har nog mörkat det för mig och haft som ursäkt att "jag bulkar" :o när jag i själva verket vet vars jag är på väg (5 kilo från min allra högsta vikt nu) jag kan ju fortfarande äta bra, träna och bli starkare.

Jag är väldigt glad att han faktiskt tog upp det, det är ju ett väldigt känsligt ämne med vikt. Men jag mår ju inte heller bra kroppsligt när jag äter som jag gör; trött, eksem och ångest för att jag inte får på mig mina gamla kläder. Tror att han har märkt det på mig och att det är därför han tog upp det.

Åh har sett bilder på instagram därifrån, verkade ju hur kul som helst! Har du några bilder? :) Är det första året som det är, är första gången jag hört talas om det!

KL

Kan inte nån bara.. Tvinga mig vara kvar här så jag tar mig i kragen och rör på mig? :D

Mvh ätit två semlor, ett rör pringles och sju påsar nötkräm till middag :cautious:

Rise and shine!
Idag står minst 10 minuter motion på ditt schema, så det är lika bra att du går ut och genomför dom :bump: Promenera, spring, lyft vikter - vad som helst, bara du får på dig träningskläderna och börjar med någonting för att få in vanan igen.

En dålig matdag idag innebär inte ett dåligt liv, så glöm att det hänt och kör på!

Ja absolut. Sen gömmer man skräpet så att det inte märks att man ätit... Jag har kommit en bra bit från det beteendet det senaste året men känner ibland att jag får små återfall. Då brukar jag berätta för sambon. "Jag har ätit godis idag!" hasplar jag ur mig :p Ganska skönt på något vis att berätta, då kommer jag ur hemlighetstänket.

Du ser ju jättefin ut i kroppen, så din exakta vikt är väl egentligen inget problem utan snarare vad för typ av mat du äter, tolkar jag det som? För att bli stark och må bra vill du ge kroppen bra näring och inte en massa skräp. Samtidigt tycker jag det är viktigt att tillåta sig själv att äta sådant som är mindre bra ibland, svårigheten är att hitta balansen. Jag fick en bok i julklapp som jag tycker är helt fantastisk, "Äta, träna, leva" heter den. Gillar skarpt de två som skrivit den, de är sunda och kloka och förespråkar inga konstiga metoder utan en bra balans mellan kost och träning. Rekommenderas :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 379
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka