Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:love:

Jag hör ju vad du säger (eller läser det, i alla fall) men det är ju något himla mysterium. Två kilo från ingenstans. Det är inte mensvecka. Jag har inte frossat i glass. Jag har snittat typ 1300 kcal om dagen i flera veckor och hållt en fullt rimlig fart neråt – och så detta. Jag har liksom ingen förklaring på det och det är antagligen det som är värst. :cautious:
 

Hahaha!

Jag valde att sola istället för att träna innan jobbet idag:D (Gick upp för sent för att hinna båda:p) Asgött!

--------------------------------

@Blueberry: Kanske var den lägste vikten en sån där riktig glädjesiffra man kan få ibland? Alltså ej helt representativ. I vilket fall så kommer det fortsätta gå nedåt om du bara fortsätter som du gör! Hejja:bump:

--------------------------------------

Jag måste berätta något kul med som väl ändå får anses höra till hälsa om inte annat:) Jag har nu ätit helt vegetariskt i en vecka (har ju ätit ganska mycket veg några månader men ej helt) och det känns jäkligt bra! Tror jag fortsätter ett tag till:up: Anledningen till att jag är glad över detta är för att jag typ "alltid" tyckt det är fel att äta kött men jag har liksom varit för lat/bekväm för att orka tänka på det så mycket;) Men nu är jag riktigt taggad på detta:bump:

Även provat både havremjölk och soyghurt (för att gå lite åt det veganska hållet) och tyckte både grejjerna var supergoda:up: Ska prova mjölkfritt smör med snart tänkte jag:)
 
Alltså... Venedig, åk hit!!

10479592_422038167937869_2440233817288759972_n.jpg

10440625_421832534625099_317318147664791972_n.jpg


10456110_421832654625087_5507766719203436150_n.jpg


10426650_421832701291749_2182943814881334152_n.jpg


Jag är kär! :love:
 
Igår tog jag en löpsväng på 1.7km på 10:41 och idag en sväng på 5.5km där jag gå/sprang en hel del. Jag är nöjd att jag rör på mig. maten går det sådär med. Men men. Nya tag när jag kommer hem på måndag.
 
En kort löptur på 3,4 km men fy vad jobbigt det var idag!

Kan bero på:
  • Asvarmt ute
  • Tunga ben med träningsvärk
  • Mådde illa innan jag gav mig iväg
 
Alltså seriöst, det är dövarmt ute, jag svettas ihjäl! Jag och värme funkar inte, särskilt inte om motion ska vara med i ekvationen.

Edit: Det rinner alltså svett om mig, efter en löptur på 3,4 km! Helt makalöst!
 
Idag är jag bara på deppigt humör. Och det har sina anledningar (som jag inte vill outa helt och hållet här pga att det rör vissa personer i mitt liv).
Har i alla fall varit ute och ridit sisådär 2h. Och gått en del fram och tillbaka till hagen. Nu gör knäna ont eftersom hästen hoppat runt massor.

Hade jag varit hemma så hade jag gått ut på min 5km-runda. Men nu är jag inte det. Och det lär ses som asocialt om jag går iväg. Så jag sitter här, äter vitt bröd med ost och är besviken på folk. Försöker intala mig att det ju faktiskt inte är mitt fel att dom är som dom är, och att jag klarar mig fint på egen hand, men det går ganska trögt.

Fullkomligt dödskass matdag. Formfranska till frukost, pannkakor till lunch, jordgubbar med grädde till "middag" och två kritvita baguetter nu. Heja mig. Eller nåt.
 
@cili Kram! Fy det låter inget vidare, hoppas det löser sig till det bästa!

Jag hade faktiskt gått en runda även om det hade setts som asocialt, viktigare att du mår bättre!
 
Fan fan fan. Idag har jag verkligen ingen lust att träna, inte speciellt mycket energi heller. Och jag VET att det är helt ok att vila. Faktiskt. Ändå så är det som att jag blir alldeles besviken på mig själv som är så kass och inte tränar dagligen. :( Och det i sin tur leder till att jag inte ens kan njuta av allt bra jobb jag gjorde med boendestödet idag... :(
 
@Ninnurur får du någon psykisk hjälp? Det låter tyvärr som att träningen blivit ett negativt tvång för dig och fortsätter du på den vägen väntar inga trevliga saker. Du som varit med om tuffa saker privat bör vara extra försiktig....



Min träning idag blev 3 h/55 km/500 höjdmeter på mountainbiken. Passade på när jag hade tid samt vädret var fint. Inser att 1300 höjdmeter som det är på Kebnekaise Arctic Marathons 42 km långa bana är jäääävligt mycket uppför. Mindre än en månad kvar nu, börjar faktiskt bli lite nervös.
 
@cili kram! Om knäna tycker det är ok tycker jag också du ska gå en runda.

@Ninnurur kram på dig med. Det är bra att vila, kroppen behöver det. Har du haft boendestöd idag tror jag knappast att du har legat på soffan hela dagen... vila du med gott samvete.
 
@Ninnurur får du någon psykisk hjälp? Det låter tyvärr som att träningen blivit ett negativt tvång för dig och fortsätter du på den vägen väntar inga trevliga saker. Du som varit med om tuffa saker privat bör vara extra försiktig....
Ingen terapi nu längre. Och jag vet att jag balanserar på en väldigt fin gräns ofta, det är mycket därför som jag öppnar mig här. Jag vet ju själv vad som är bra, att ni bekräftar det gör ju bara att jag klarar att hantera det ännu bättre. Och ett negativt tvång blir det bara de dagar jag vilar. Det är då jag får dåligt samvete. Annars älskar jag ju träningen, endorfinerna och att känna mig stark! :)
Jag skulle nog kunna pratat med PTn på Xtra om det, hon är ju min viktcoach också, men hon är sjukskriven deltid och då bara där tisdag på dagen och torsdag kväll så då hinner jag inte träffa henne.


@Ninnurur kram på dig med. Det är bra att vila, kroppen behöver det. Har du haft boendestöd idag tror jag knappast att du har legat på soffan hela dagen... vila du med gott samvete.
Tack! :love: Nej legat på soffan har jag inte gjort öht. Vi städade dotterns lekhörna + en garderob :) sen åkte jag till banken och stallet (ingen ridning, bara mockning) och väl hemma igen så hade mamma hämtat dottern + kusinerna och vi cyklade till lekpark och var ute i drygt 2 timmar innan middagen, + lite till efter. Så jag har ju hållit igång med vardagsmotion. Hjärnan är trött nu, men inte kroppen. Typ :p
 
Ingen terapi nu längre. Och jag vet att jag balanserar på en väldigt fin gräns ofta, det är mycket därför som jag öppnar mig här. Jag vet ju själv vad som är bra, att ni bekräftar det gör ju bara att jag klarar att hantera det ännu bättre. Och ett negativt tvång blir det bara de dagar jag vilar. Det är då jag får dåligt samvete. Annars älskar jag ju träningen, endorfinerna och att känna mig stark! :)
Jag skulle nog kunna pratat med PTn på Xtra om det, hon är ju min viktcoach också, men hon är sjukskriven deltid och då bara där tisdag på dagen och torsdag kväll så då hinner jag inte träffa henne.



Tack! :love: Nej legat på soffan har jag inte gjort öht. Vi städade dotterns lekhörna + en garderob :) sen åkte jag till banken och stallet (ingen ridning, bara mockning) och väl hemma igen så hade mamma hämtat dottern + kusinerna och vi cyklade till lekpark och var ute i drygt 2 timmar innan middagen, + lite till efter. Så jag har ju hållit igång med vardagsmotion. Hjärnan är trött nu, men inte kroppen. Typ :p

Hade jag gjort allt det där hade jag varit helt slut. Jag har mest suttit i möten idag och är trött ändå. :)
 
Ingen terapi nu längre. Och jag vet att jag balanserar på en väldigt fin gräns ofta, det är mycket därför som jag öppnar mig här. Jag vet ju själv vad som är bra, att ni bekräftar det gör ju bara att jag klarar att hantera det ännu bättre. Och ett negativt tvång blir det bara de dagar jag vilar. Det är då jag får dåligt samvete. Annars älskar jag ju träningen, endorfinerna och att känna mig stark! :)
Jag skulle nog kunna pratat med PTn på Xtra om det, hon är ju min viktcoach också, men hon är sjukskriven deltid och då bara där tisdag på dagen och torsdag kväll så då hinner jag inte träffa henne.

Det är precis det jag menar med att träningen blir ett negativt tvång. Endorfiner är beroendeframkallande precis som alla andra berusningsmedel. Du måste kunna vila utan att få ångest eller dåligt samvete.
 
Det är precis det jag menar med att träningen blir ett negativt tvång. Endorfiner är beroendeframkallande precis som alla andra berusningsmedel. Du måste kunna vila utan att få ångest eller dåligt samvete.
Mjo, det är väl så. Jag är inte bra på att bryta beroenden, jag byter bara ut dem mot något nytt. Rökning blev socker, socker blev träning. Suck. Kanske ska prata med boendestödet om det nästa gång, hon borde ju också ha lite insikt.
 
@Tassetass Venedig ser fantastiskt ut!

Det är det! Vi kom igår förmiddag och har hittills bara varit runt i "icke-turist"-områdena. På en höft har vi väl gått en sisådär 15 km idag. ;)

Imorgon ska vi vara turister på riktigt och se San Marco och Basilikakyrkan och allt det där som turisterna flockas kring. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergiutredning

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp