Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan Kram på dig! Hoppas du har fått till ett bra gympass idag!

Jag har varit och simmat lite på förmiddagen, tog det rätt lugnt eftersom det var ett tag sen jag gjorde det, men det var skönt. Nu klarnar det upp lite, så nu ska jag åka till stallet. Äntligen!

@Tassetass är klok till tusen! @Sleepan du är bussig som följer med och stöttar!

Bra sprunget @snow ! Du verkar både snabb och uthållig.

Härligt det ser ut på bilden @Mineur . Med lite tur, kan det bli en skottlandsresa för mig till sommaren, tillsammans med mamma. Isåfall ska vi vandra någonstans.

Igår var sambon och jag ut på långtur på förmiddagen. Älskar att ta den rundan på morgonen för det brukar klarna upp ungefär halvvägs uppför den värsta backen så att utsikten plötsligt syns.

Idag var jag på cirkelträning. Jobbigt men kul!

Tack alla för fina ord och kramar. Det värmer! :love:

En vän messade innan idag med och berättade att hennes sambos (sambon är även han var vän) pappa dog igår bara sådär utan förvarning. Så det är fan ingen bra helg detta.
Nu väntar jag på att sambon ska komma hem så jag kan krama massa på honom.

Åh vad trist att det utvecklats på fel håll @Sleepan! Försök vara stark och ta hand om varandra, du och sambon!

@imrahil Det blev en jättehärlig tur, och det är rätt fantastiskt att det finns sådan natur mitt i centrala Edinburgh. Skoj att höra att ni överväger en tur hit, det finns massor av underbar terräng att vandra i! Säg till om du vill ha tips eller råd, eller om du vill ha en privat guidning i Glasgow för all del :D

Med tanke på att vi gick i totalt knappt 3 timmar och att den totala höjden vi besteg var ynka 250 meter är det rätt pinsamt att erkänna att jag har lite lite träningsvärk i rumpan och vaderna idag :o Vi höll dock ett rätt högt tempo och även mina vänner som sprungit både halvmaror och Tough Mudder erkände faktiskt att de hade lite ont idag, så jag låtsas att det är okej... :angel:

edinburgh__atrhurs_seat_10_5415e8472a6b22b120bb06d2.jpg

edinburgh__atrhurs_seat_12_5415e824e087c34fdd49d300.jpg

edinburgh__atrhurs_seat_13_5415e8f5e087c34f9c543c4e.jpg

Med tanke på att vi gick i totalt knappt 3 timmar och att den totala höjden vi besteg var ynka 250 meter är det rätt pinsamt att erkänna att jag har lite lite träningsvärk i rumpan och vaderna idag :o Vi höll dock ett rätt högt tempo och även mina vänner som sprungit både halvmaror och Tough Mudder erkände faktiskt att de hade lite ont idag, så jag låtsas att det är okej... :angel:

Vad fint! :) Och du är så himla fin du med! :)
Ser härligt ut!

God morgon tråden. Eller goddag och ny vecka!

Jag har precis kommit hem från gymmet. Svettigt och tungt. Bra start på veckan. Den här veckan jobbar jag och sambon om varandra totalt. Skitdrygt :( Så på fredag får vi ses typ... Riktigt tråkigt. Ska försöka fokusera på mig själv och kosten den här veckan och försöka rida så mycket som möjligt.

Helvetes jävla skräpknä. Det gör ont när jag går i trappor, det gör ont när jag går på plan mark, det gör ibland ont när jag sitter. Jag blir så jävla less :(
Hoppas innerligt att det beror på att jag inte tränat tillräckligt den senaste tiden, för jag orkar inte med mer bakslag med mina knän just nu.
Imorgon är det dags för första PT-passet. Ska bli oerhört intressant att se hur det går (och det där är menat med en positiv ton, jag ser fram emot det!)

@Sleepan Tack söta du! Det var jättehärligt, om än lite dimmigt ;)

Åh, jag tänkte på dig och ditt knä häromdagen @cili, pratade knäskador med en av tjejerna i basketlaget som börjat få problem på sistone. Hur är det, du har fortfarande inte fått någon direkt diagnos på vad det kan tänkas vara va? Men det har ändå varit lite bättre på senaste? Eller?

Jag har just kommit hem från gymmet där det som var tänkt som ett kortare benpass utvecklades till ett lååångt benpass med efterföljande Abs Attack. Jag är för tillfället på nivån att det är jobbigt att prata p.g.a urtrötta magmuskler, och minsta lilla muskelspänning får benen att skaka. Men det ska nog gå bra att jobba ikväll och köra PT-pass imorgon bitti, jodå! What doesn't kill you...:p

@Sleepan Tack söta du! Det var jättehärligt, om än lite dimmigt ;)

Åh, jag tänkte på dig och ditt knä häromdagen @cili, pratade knäskador med en av tjejerna i basketlaget som börjat få problem på sistone. Hur är det, du har fortfarande inte fått någon direkt diagnos på vad det kan tänkas vara va? Men det har ändå varit lite bättre på senaste? Eller?
Förra gången det var riktigt förjävligt hittades en meniskruptur när jag efter ett halvår lyckades få en MRT.
Blir bättre när jag trappar upp träningen långsamt och sen håller igång, vilket jag inte kunnat göra den senaste tiden pga bihåleinflammation och stress. Men jag hoppas att PT-träningen ska kunna hjälpa till, det gäller ju "bara" att hitta övningar som gör så lite ont som möjligt så jag kan genomföra dom.

Helvetes jävla skräpknä. Det gör ont när jag går i trappor, det gör ont när jag går på plan mark, det gör ibland ont när jag sitter. Jag blir så jävla less :(
Hoppas innerligt att det beror på att jag inte tränat tillräckligt den senaste tiden, för jag orkar inte med mer bakslag med mina knän just nu.
Imorgon är det dags för första PT-passet. Ska bli oerhört intressant att se hur det går (och det där är menat med en positiv ton, jag ser fram emot det!)
Vad tråkigt med ditt knä :( Du har ju haft ont väldigt länge, när började det? Jag har också problem med knäna, framförallt höger knä som började krångla när jag var ca 8 år, har schlatter i knät :(

Vad tråkigt med ditt knä :( Du har ju haft ont väldigt länge, när började det? Jag har också problem med knäna, framförallt höger knä som började krångla när jag var ca 8 år, har schlatter i knät :(
Sen jag var 12 ungefär, då i båda. Nu är det främst vänsterknät som krånglar (värst i kyla). Har opererat båda, men dragit på mig en meniskruptur efter det

Stor kram till dig @Sleepan , jobbigt när livet liksom kommer i vägen för sig självt...

@Mineur jag blir ju ännu mer sugen på en rundtur i Skottland när jag ser dina bilder!! Och de berget såg faktiskt lite jobbigt ut så träningsvärk är helt ok ;) Lycka till på jobb och PT-pass!

Själv har jag köpt nya träningstajts på stadium idag, så då var jag ju tvungen att boka in mig på ett pass på gymmet så jag får prova dom ;) Så ikväll blir det bodypump!

Just nu hänger jag inte med i mitt eget liv. :p Skolan går på högvarv (nivå: "borde plugga tio-tolv timmar om dagen men det kommer inte hända"), jag försöker ta körkort och vi flyttar om tio ynka dagar. Träningen ligger på lågprio fram tills flytten är avklarad, men nu ska jag i alla fall ut i solen en timme innan jag ska ta mig igenom ytterligare några hundra sidor kurslitteratur.

Vad härligt det ser ut :)

Ledig måndag. Är lite seg idag, men gått en hundpromenad i det sköna vädret. Ska sparka mig i röven sen och ta en pw. Bokat in mig på ett Corepass på onsdag.

Just nu hänger jag inte med i mitt eget liv. :p Skolan går på högvarv (nivå: "borde plugga tio-tolv timmar om dagen men det kommer inte hända"), jag försöker ta körkort och vi flyttar om tio ynka dagar. Träningen ligger på lågprio fram tills flytten är avklarad, men nu ska jag i alla fall ut i solen en timme innan jag ska ta mig igenom ytterligare några hundra sidor kurslitteratur.

Men gud! Ska ni redan flytta?? Känns inte som att det var allt längesedan som det var evigheter till flytt!! :p
Så spännande!

Det är härligt med sån trötthet tycker jag, @Mineur!

kl
Ledig idag, dagen har hittills spenderats med städning och plugg (jag fullkomligt älskar min nya kurs!). Nu blir det en cykeltur eller två och sen lite yoga! När huvudet är slut är det skönt med lite motion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka