Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul! Innebandy är verkligen roligt :D
Det är lite för roligt, så jag brukar ha sönder mina knän då :angel:
Men jag ska allt rota fram mina knästöd och lyssna på när det börjar kännas, och faktiskt kliva av då. Om det nu ens blir av till att börja med, dom kanske inte svarar på mitt mail ;)

En timmes agilityträning blev dagens motion idag, plus ett gäng trappor. Det ihop med bra dag på jobbet, plugg och stipendieansökan gör att jag känner mig duktig idag! Vågar ju fortfarande inte köra "riktig" träning pga halsont.

Alltså VET ni hur tråkigt det är att äta morötter? Jag försöker verkligen lära mig, men det smakar illa och är allmänt.. usch. Hur gör man?!

Det är lite för roligt, så jag brukar ha sönder mina knän då :angel:
Men jag ska allt rota fram mina knästöd och lyssna på när det börjar kännas, och faktiskt kliva av då. Om det nu ens blir av till att börja med, dom kanske inte svarar på mitt mail ;)

Äh, det är klart de kommer svara på ditt mejl! :D

Småbitar! Tjocka skivor ungefär. Eller finrivna. Eller frästa i stekpannan till pasta.
Just nu äter jag den som den är. Och den tar fan aldrig slut. Jag tuggar och tuggar och den kontrar med att smaka illa och växa i munnen på mig. Men nu har jag gett mig fan på att äta klart den, så jag ska inte ge mig. Kan ju inte förlora en fight mot en jäkla morot.
Tjocka skivor lär ju bli typ som nu, finrivna... känns som att det blir stor volym? Fräser man den som den är eller gör man nåt med den? (ja alltså jag fattar ju att man inte lägger i en hel morot, men tänkte mer på typ tillbehör/krydda/annat)

Just nu äter jag den som den är. Och den tar fan aldrig slut. Jag tuggar och tuggar och den kontrar med att smaka illa och växa i munnen på mig. Men nu har jag gett mig fan på att äta klart den, så jag ska inte ge mig. Kan ju inte förlora en fight mot en jäkla morot.
Tjocka skivor lär ju bli typ som nu, finrivna... känns som att det blir stor volym? Fräser man den som den är eller gör man nåt med den? (ja alltså jag fattar ju att man inte lägger i en hel morot, men tänkte mer på typ tillbehör/krydda/annat)
Brukar steka i olja.gott med gul lök i. Och vitlök. Kan tänka mig att basilika blir bra. Och creme fraiche eller matgrädde om du vill, men det funkar fint även utan.

Brukar steka i olja.gott med gul lök i. Och vitlök. Kan tänka mig att basilika blir bra. Och creme fraiche eller matgrädde om du vill, men det funkar fint även utan.
Lök är äckligt i alla former :rofl:
Jag är ta mej fan hopplös. Jag måste lära mig att äta fler grejer. 5 cm morot kvar, heja, heja!

Lök är äckligt i alla former :rofl:
Jag är ta mej fan hopplös. Jag måste lära mig att äta fler grejer. 5 cm morot kvar, heja, heja!
Du är kinkigare än min unge ;) Berättade jag att hon ropade förtjust rakt ut när hon fick krabba här om dagen? Riktig krabba med skal och allt alltså. Och morötter tar hon rätt från landet, sköljer/torkar av och äter. Tomater går hon också och småäter i trädgården :D

Du är kinkigare än min unge ;) Berättade jag att hon ropade förtjust rakt ut när hon fick krabba här om dagen? Riktig krabba med skal och allt alltså. Och morötter tar hon rätt från landet, sköljer/torkar av och äter. Tomater går hon också och småäter i trädgården :D
Tomater kan jag äta ihjäl mig på. Även gurka går ner i massor om det erbjuds.
Men morotsjävlarna.. dom har nån besk smak som jag inte gillar. Nu är den i alla fall övervunnen. cili - morot: 1-0
Skaldjur kommer inte på fråga. Dom har ju skal för att rovdjur inte ska äta dom...

Tomater kan jag äta ihjäl mig på. Även gurka går ner i massor om det erbjuds.
Men morotsjävlarna.. dom har nån besk smak som jag inte gillar. Nu är den i alla fall övervunnen. cili - morot: 1-0
Skaldjur kommer inte på fråga. Dom har ju skal för att rovdjur inte ska äta dom...
Testa morötter i knippe nästa gång, de är mjällare i smaken.

Ha, Alice älskar att få använda tång för att ta sig igenom skalet :D

Strosade runt på Stadium och Intersport idag. Och jag säger bara:
OMG VAD FINA LÖPARBYXOR DET FINNS ÖVERALLT

Regnbågens alla färger och mönster. Har sådant ha-begär att jag vill sätta mig i ett hörn och dunka huvudet i väggen. Because budgeten tillåter inte löparbyxor denna månad. STACKARS mig som bara har ETT par blå och fyra par svarta tights. Det är en skam!

Jag har en riktigt riktigt kass vecka både psykiskt och fysiskt sätt, och träningen blir därefter. Med tanke på det psykiska skulle jag egentligen vilja & behöva träna som en tok, men det fysiska (läs: dunderförkylning) gör tyvärr den saken lite omöjlig. Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Tänkte begrava mig i jobb, god mat och tjejsnack hela helgen och hoppas vara tillbaka på banan i alla avseenden lagom till att den nya veckan börjar.

Bokade ny tid hos sjukgymnast. Mitt knä är inte som det ska vara. Det är inte så att det gör jätteont och att jag inte kan gå, men jag har en lätt svullnad, det drar lite grann i muskelfästena (typ) och hela knät känns instabilt, på något vis. Måste kolla upp det och få lite råd hur jag ska bete mig för att det ska bli bra. Hade ju en bokad tid för två veckor sedan men mådde inte bra så jag avbokade. Känns dumt nu eftersom jag måste vänta nästan två veckor till på min nya tid :p

Dagens motion: Yoga i förmiddags och barbackaridning på eftermiddagen. Tacos till middag :d

Idag har min träning bestått av ridning :love:
Fick favorithästen och är inte alls nöjd med vår prestation :p
Han var trött, sur och grinig och jag orkade inte riktigt rida honom på det sätt som han behöver.
Sjuk träningsvärk i magen efter gårdagens gympass! :D

Inatt ska jag jobba. Även lördag och söndagnatt. Sitter på bussen ner till Skåneland. Ganska opepp faktiskt :p

Jag har en riktigt riktigt kass vecka både psykiskt och fysiskt sätt, och träningen blir därefter. Med tanke på det psykiska skulle jag egentligen vilja & behöva träna som en tok, men det fysiska (läs: dunderförkylning) gör tyvärr den saken lite omöjlig. Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Tänkte begrava mig i jobb, god mat och tjejsnack hela helgen och hoppas vara tillbaka på banan i alla avseenden lagom till att den nya veckan börjar.

Usch vilken skitvecka hördu! :( hoppas nästa blir bättre och att du får en fin helg! Kram!!

Usch vilken skitvecka hördu! :( hoppas nästa blir bättre och att du får en fin helg! Kram!!
Tack söta du! Ja, skitvecka kan man verkligen kalla den. Och då har det ändå varit min födelsedag!

Kanske ska tillägga förresten att för min del (till skillnad från många andra kanske) är jobbet lite av en escape som ofta får mig att må bättre, så att jag ska begrava mig i jobb i helgen är inte så sorgligt som det låter :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 908
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 386
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 500
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025