Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I onsdags kände jag mig inte alls pepp på att träna/röra mig överhuvudtaget, jag frös, hade ont i halsen, hästen bråkade och allt var bara "down". Känslan fanns kvar från och till under gårdagen, men på kvällen drog min lillasyster med mig ut på en powerwalk, och det är betydligt enklare att ta sig ut om man är två, det kunde jag konstatera. :p

Dagens träning blev ett dressyrpass i paddocken. Jag hade inte alls några förväntningar på det efter hur det gick sist jag red i paddocken, men idag var ponnyhästen betydligt mer på min bana och jag kunde inte riktigt sluta le när jag red. :love:

Jag har fått till bra gympass i veckan. Nu ligger sambon på Ackis med axel ur led sen kvart i 2 idag... Inte så nöjd på sjukvården... Fick bråka på akutjouren att han skulle bli smärtstillad. Dom ville skicka han med taxi till Uppsala (tar en timme typ). Jag insisterade på ambulans då han knappt fixade att åka hemifrån till akutjouren ca 20 minuter. Jag åkte hem och vilade istället och hoppas han får komma hem inatt... JAg är helt slut nu. HAr inte hunnit duscha sen gympasset idag. Orkar helt enkelt inte.

Idag kommer bli så jäkla nice alltså. Jag har mycket energi och känner mig sjukt snygg när jag hoppar och dansar i spegeln till Taylor Swift - Shake it off :D

Nu ska jag springa en liten runda, sen blir det mys med kultingar och min brorsson och ikväll blir det fest där jag ska ha en snygg klänning på mig (har inte bestämt vilken än, men det kommer ;))

Gött det låter @Emtherlia! :banana:

Sprungit 5 km och yogat lite och nu kommer mor snart på fika. Sen har jag ett dygns jobb att se fram emot:p

Blir så lycklig av det här vädret! Det är 15 grader och strålande sol och så fantastiskt vackert ute. Och det är oktober! Happyhappy:D

Hittills 1,5h massage idag då (både gett och fått, så 3h totalt), mer ska det bli. Jag är mör :D
(går massagekurs i fyra dagar nu, nån som vill vara övningsobjekt sen?)

Jag har precis sprungit ett långpass, 19 km kuperad terräng med 5:50 min/km i snitt. Kände mig stark och det kanske berodde på att pulsen låg extremt lågt såg jag nu i efterhand när jag laddade in data från pulsklockan, trots alla backar. Tanken var långt och lugnt och det lyckades ju.

Nu ska jag äta kanelbullar (åt två igår också :d) och ikväll ska jag på kalas.

Den här veckan har jag inte tränat mer än att jag har cyklat till och från stallet i måndags och idag. Och det har helt ärligt varit jätteskönt och nog mer välbehövligt än jag trodde. Ser dock fram emot att smyga igång lite igen nästa vecka, men kommer nog försöka hålla det på en rätt stillsam nivå ett tag.

Mycket möjligt! Fördel om det blir fler i Gbg, blir tungt att släpa massagebänk för en timme :)

Anmäler mig frivilligt!! :p :D

@Emtherlia, fy fan vilken bra dag!! :)

Kl

Jag sov till fyra idag. Nackdelen med nattjobb... :p
Dax att börja jobba igen om 2,5 timme... Wääh.
Iaf promenerat en halvtimme längs stranden, vilket var nice!

Är i fjärde månaden nu (14 veckor) och trots att träningen lyst med sin frånvaro i en sisådär fyra-fem veckor så ser jag fortfarande ut ungefär som vanligt. :D Vi var på UL så sent som i måndags så jag vet att något lever därinne, annars hade jag baskemig inte trott på det själv nu när de flesta graviditetssymtomen klingat av.

IMG_0031_1.JPG

Nu ska jag till Friskis och köra PT-pass! :bump:

Är i fjärde månaden nu (14 veckor) och trots att träningen lyst med sin frånvaro i en sisådär fyra-fem veckor så ser jag fortfarande ut ungefär som vanligt. :D Vi var på UL så sent som i måndags så jag vet att något lever därinne, annars hade jag baskemig inte trott på det själv nu när de flesta graviditetssymtomen klingat av.

IMG_0031_1.JPG

Nu ska jag till Friskis och köra PT-pass! :bump:

Härligt!

Eller hur! :D

Nu är jag hemkommen från PT-pass som inte var PT-pass (som kostar) utan "TMI" (träna med instruktör") som ingår i mitt Friskiskort, så där gick jag femhundra spänn plus. :angel: Jag fick dock precis vad jag var ute efter; ett träningspass anpassat efter mina styrkor och svagheter med fokus på att stärka de områden som är extra utsatta under gravditet. Ska träna med hantlar och boll, så nu måste jag köpa en boll (hantlar har jag till förbannelse). Totalt blev det väl åtta övningar eller något sådant, men flera är sådana som tar t.ex. både ben, mage och axlar.

Körde väl igenom passet till 30% eller något under genomgången och jag säger redan "aj". :D

@Tassetass - om du har en Lidl i närheten så sålde de bollar här om veckan. De som är osålda efter den veckan brukar hamna i fyndlådan till nedsatt pris :up: Najs att du fått ett så bra pass upplagt! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 908
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 387
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 503
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka