Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan åh grattis! Unnar dig verkligen det :).

@kerryand häftigt att bo i Kina! Jag har många kinesiska kollegor som är hur trevliga som helst och jag skulle jättegärna åka till Kina. Min kille pluggade och jobbade i Shanghai i ett år, han lärde sig lite av språket men det mesta är nog borta nu tyvärr. Har du rest runt något i Kina? Jag skulle väldigt gärna besöka Tibet och Hongkong också, men det förstnämnda är tydligen inte helt okomplicerat (och inte det sistnämnda heller nu kanske efter protesterna?)

Stort tack allihopa! Det ska verkligen bli så jäkla skönt! 2,5 år med distansförhållande börjar gå mot sitt slut på riktigt! :)

Enda tråkiga nu är att jag har flera vänner i samma sits. Hoppas så att även de får positiva besked!

@kerryand Jag var där och tränade kampsport. Lite turistande hade vi tid med men det var mest dojo, onsen, mat, pub och karaoke. Jag gillade verkligen Japan, men tror inte jag skulle flytta dit. Kul att du har förälskat dig så Kina :)

Sambon föreslog att vi skulle prova meditation. Någon här som har gjort det?

Stort grattis @Sleepan!!! Gud vilket härligt besked!

Så spännande med Kina @kerryand! Min sambo gillar inte alls Kina (varit i Peking ett par gånger) så jag har inte en så jättepositiv bild av landet iom det såklart:p Håller tummarna för dina planer/visum etc:) Vad är det som gjort att du blivit så förtjust i landet och folket där (förutom din superhärliga chef då:p)?

Startade veckan med en lugn joggingtur på strax över 8 km. Låg runt 80% av maxpuls (= jag ansträngde mig för att ta det lugnt och hålla nere pulsen) och snittade 6:15 min/km. Käkade precis lite "frukost" och ska ta och yoga i en 30 min eller så. Lite stretch och solhälsningar är planen. Hitta en go känsla inför veckan:)

@kerryand - hoppas allt löser sig! :) Om du vill ha en hästkontakt så har jag en vän som jobbar som ridlärare på Hong Kong Jockey Club sen ett gäng år tillbaka. Vet att de ibland haft andra svenskar där som nån sorts mittemellan ridlärare och stalltjej :D

Grattis @Sleepan ! Härligt med positiva mail!!

I dag har äntligen lite träningsvärk :p
Hästen är tillräckligt igång igen så vi har varit på dressyrträning 2 dagar i rad. Det känns i mage, rumpa och insida lår :up:

Egen träning ligger fortfarande lite lågt... Hemtenta-period börjar i dag, har två veckor på oss. Synd bara att jag jobbar fullt under tiden och min tid i stallet tänker jag inte prioritera bort, den behöver jag som stresshantering :love:

Startade veckan med en lugn joggingtur på strax över 8 km. Låg runt 80% av maxpuls (= jag ansträngde mig för att ta det lugnt och hålla nere pulsen) och snittade 6:15 min/km. Käkade precis lite "frukost" och ska ta och yoga i en 30 min eller så. Lite stretch och solhälsningar är planen. Hitta en go känsla inför veckan:)

Åh, jag längtar tills jag kan jogga 8 km igen utan att känna att jag vill dö. :p
Du är så duktig!

Och tack. Det känns så fantastiskt! :)

@kerryand Vad intressant det låter, och vilken underbar människa din chef verkar vara! Håller alla tummar för att allting löser sig på bästa sätt för dig. Hur är träningskulturen i Kina, tränar folk i allmänhet och i så fall vad? Förlåt, det blir lite 20 frågor från mig här, men det är ju så ruskigt intressant med olika kulturer!

@Sleepan Ett superduperstort GRATTIS från mig också! Jag är så himla himla glad för din skull verkligen!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag hade en fantastisk kväll med underbara kollegor igår och mår så himla bra med mig själv idag alltså. Ska snart sticka till gymmet för Bootcamp följt av Abs Attack och sedan blir det plugg plugg plugg resten av dagen (och eventuellt även kvällen). Hoppas ni får en fin start på veckan där ute!

@Sleepan, grattis! Det var du värd efter alla motgångar. :bump:

@kerryand, Kina låter spännande. En barndomskompis till min lillebror kom precis hem nu efter fyra månader där borta, och han verkar också ha uppskattat landet mycket.

Tja, förra veckan blev väl inte den bästa träningsmässigt för mig. Men det blev åtminstone en timme och 40 minuters lugnare promenad, en utritt där jag red en halvtimme och gick en halvtimme, samt ett dressyrpass. Hästen gick även ett pass löslongering, men det var väl kanske mest jobbigt för henne och inte alls jobbigt för mig. :p
Jag är dock nöjd med hur jag skötte kosten, lite fusk över helgen, men å andra sidan fyllde min syster år i lördags så vi hade kalas. Då får man fuska, och dessutom vill jag inte köra på förbud heller, det känns som att det inte skulle fungera för mig, utan istället försöka låta bli slisk i veckorna och tillåta mig det fredag-lördag.

Och framför allt, nu är det ny vecka och nya tag. :)

@Mineur Tack detsamma! :)

Själv har jag suttit och väntat på kylskåpsreparatör hela förmiddagen, men nu har han varit här och jag kan ha kylvaror hemma för första gången på över en vecka :bump: Det ska jag fira med att gå ut och springa en runda och sedan köpa på mig en massa mjölk och ost.

Gårdagen slutade med ca 3,5 h promenad, inkl ett underbart fint spår med hunden. Sen sov jag middag...
vaknade dock utvilad idag igen, har hunnit med en cykeltur och lite övrig fysträning med hundarna ( samt lite städning och plugg), nu är jag på väg till gymmet innan jobbet :)

Apropå Kina och @kerryand s äventyr så är jag så sugen för tillfället att sticka utomlands på obestämd tid. Har dock lite för mycket som håller mig här känns det som, men en vecka utomlands i januari är iaf planerat :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 944
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 390
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 563
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka