Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv är jag hemma från skolan idag eftersom jag blivit sjuk :( Feber och förkylning. Så jag ska försöka plugga in dagens föreläsningsämne på egen hand, hur nu det ska gå. Måste dessutom bli någorlunda frisk till imorgon, för då har vi en obligatorisk laboration: i smärta. Ser inte alls fram emot det! Har löjligt låg smärttröskel :/

Krya på dig!!
Kan inte bestämma om laborationen låter spännande eller bara läskig och farlig :eek:

Jag är fortfarande omotiverad. Tränar gör jag, men överäter igen. :( vet inte hur jag ska få bukt med det. Intalar mig själv att jag vet ju vad som är fel så terapi eller nåt sånt är ju verkningslöst. Suck. Har en känsla av att ett jobb skulle göra mycket, jag behöver känna mig behövd. Känner mig mest kass just nu. Har inget socialt umgänge öht, och den enda som behöver mig är min dotter. När jag inte är med henne är jag ingen alls typ. Fan vad det suger att vara arbetslös länge! :(
Går det att ordna någon praktik nån/några dagar per vecka? Det kanske kan vara bra för att känna sig behövd och samtidigt få något mer att sätta på cvt, en ny referens och ger dessutom socialt umgänge. Man måste ju inte köra heltid eller heldagar, kanske två halvdagar i veckan vore nåt?

Krya på dig!!
Kan inte bestämma om laborationen låter spännande eller bara läskig och farlig :eek:
Farligt borde det inte vara, men läskigt!
Vet att det bland annat ingår att sätta ner fötterna i 60-gradigt vatten, det lär inte vara skönt men ska nog gå att överleva utan allt för stora problem. Men om det blir nåt med nålar så kommer jag svimma :eek:

Farligt borde det inte vara, men läskigt!
Vet att det bland annat ingår att sätta ner fötterna i 60-gradigt vatten, det lär inte vara skönt men ska nog gå att överleva utan allt för stora problem. Men om det blir nåt med nålar så kommer jag svimma :eek:

Allt med nålar kan jag fixa åt dig :p Jag kan ta allting med slag och sånt också. Däremot gillar jag inte värme så det 60-gradiga vattnet kan du behålla för dig själv ;)

Smällar tar jag utan problem, men stickande/skärande är vidrigt!
Får redovisa hur det gick imorgon eftermiddag :nailbiting:

Nej då, lite nålar och knivar klarar du säkert fint. Det är ju oftast en vass men övergående smärta. Möjligen kan det svida lite efteråt men det går ju också över.
(Om folk undrar så brukar jag generellt sett inte roa mig med att skära i mig själv :) )

Nej då, lite nålar och knivar klarar du säkert fint. Det är ju oftast en vass men övergående smärta. Möjligen kan det svida lite efteråt men det går ju också över.
(Om folk undrar så brukar jag generellt sett inte roa mig med att skära i mig själv :) )
Va? gör du inte?! ;)
Nu tror jag visserligen inte att vi ska skära i varandra, men nålar känns inte helt orimligt. Ska nog försöka släppa tanken på det nu dock, dumt att stressa upp sig i onödan.

Jag vill träna, men det går ju inte just nu :( Har hållit igång min utmaning mot mig själv väldigt fint, och så kom det här och sabbade

Ååååh skiiiiiiiiiiidor! Jag längar som fan efter snön, var ÄÄÄÄR den?

Jag ska inte åka långa Vasaloppet i år, känns för jobbigt att träna så mycket nu när jag har hästen att ta hand om också. Däremot är jag anmäld till Engelbrektsloppet (60 km) och Halvvasan (45 km). Det känns mer humant än 90 km.

Även om du vet orsaken kanske du kan få hjälp av tex en psykolog med att hantera känslor på annat vis? Terapi går inte bara ut på att hitta orsaken, utan även att hitta redskap att ta andra vägar för att hantera det.
Din hjärna har lärt sig en väg för att hantera känslor, och det kan man med hjälp lära om, till något mindre destruktivt.
Försök att inte få dåligt samvete bara, efter ett tag kommer du in på rätt spår igen. Kämpa på!
Mjo, jag ska fundera på det ändå. Jag är ju helt klart en känsloätare. Tycker att jag har fixat det här skitåret ganska bra, men nu börjar det krackelera lite på ytan. Förut hanterade jag känslorna med att träna mer, men det gav för mycket ångest när jag inte nådde målet på 7h/v. Och så mycket träning är ändå inte hållbart som ensamstående mamma. Måste komma på nåt iaf.

Går det att ordna någon praktik nån/några dagar per vecka? Det kanske kan vara bra för att känna sig behövd och samtidigt få något mer att sätta på cvt, en ny referens och ger dessutom socialt umgänge. Man måste ju inte köra heltid eller heldagar, kanske två halvdagar i veckan vore nåt?
Jag vet inte var bara. Blev lite bränd när jag mailade till varenda logistikföretag i stan om praktik när jag pluggade, och fick inte ett enda svar. Då vågar jag som inte höra av mig igen... Har funderat på nån 4H-gård kanske. Men jag och boendestödet ska skicka en massa spontanansökningar imorgon, för det är väl förhoppningsvis lättare nu när jag har truckkortet på CVt också.

I övrigt var dagens träningspass bättre än gårdagen! Känner mig stark i vissa övningar, och börjar komma på bättre teknik i andra. Har "tillåtit" mig själv att ta lägre vikter för att fokusera på att göra rätt hellre än att lyfta tungt. Istället höjer jag vikten i övningar som jag är mer säker på. Det funkar än så länge!

Och förresten, om fyra veckor åker vi! :D

Jag vet inte var bara. Blev lite bränd när jag mailade till varenda logistikföretag i stan om praktik när jag pluggade, och fick inte ett enda svar. Då vågar jag som inte höra av mig igen... Har funderat på nån 4H-gård kanske. Men jag och boendestödet ska skicka en massa spontanansökningar imorgon, för det är väl förhoppningsvis lättare nu när jag har truckkortet på CVt också.
Skicka till olika ställen, inte bara logistik, säg att du gärna hoppar in på timmar/behov (kanske kan funka på någon ridskola också? du har ju bra utbildning där!). Kanske fotobutiker kan vara något att be om praktik på t.ex.? Eller hos någon fotograf? Det matchar ju ditt nya intresse :)
Mitt jobb söker ju alltid folk, men det är ju svårt att veta vilken tid på dygnet man får jobba. Andreas gamla jobb söker också folk hela tiden, bara att gå dit med ett cv :)
Kan skicka ett pm på fb med en trevlig butik som ofta söker timvikarier.

Hoppträning med hästen igår, det är så kul!! :love: Hoppade en bana på 90 cm, det var ett tag sen jag gjorde det. Idag träningsvärk insida lår som vanligt :p

Blir mest ridning och promenader, försöker yoga också. Satsar på en nystart med träningen under jullovet :)

Träningen rullar på och det går rätt bra! Siktar på minst 4 men gärna 5 dagar i veckan. Alla pass är inte ashårda och jätteseriösa men det blir några bra övningar i alla fall. :) Känns asskönt! Fördelen är att gymmet ligger så nära skolan så man kan bara gå dit innan eller efter föreläsningar hur lätt som helst.

Igår var det ben och idag har jag en hiskelig träningsvärk i gumpen! :D Idag bröst, axlar och mage. Har börjat med plankan, klarar inte så mycket än men målet är minst 3.20!

Är så galet nice eftersom jag börjat märka ordentliga resultat både på hur kroppen ser ut men också hur stark den är och även hur bra det går att cykla i uppförsbackar :D Så motiverande!

Du är gryyym!

Jag är fortfarande inte pigg...
Trött, ont i halsen, hostig...
Men det har iaf inte brutit ut så kursen på jobbet går bra, vilket är skönt.
Hoppas det går över snart, för jag vill börja träna!!

Jag har inte tränat idag jag heller, prioriterade skolan fullt ut och har haft en extremt produktiv dag på bibilioteket istället. Skrev klart en uppsats och en rapport samt påbörjade nästa del av mitt examensarbete, så jag är väldigt nöjd och väldigt ostressad för tillfället! Höften känns otroligt mycket bättre idag också, så jag satsar på Insanity på fredag som planerat :)

Va? gör du inte?! ;)
Nu tror jag visserligen inte att vi ska skära i varandra, men nålar känns inte helt orimligt. Ska nog försöka släppa tanken på det nu dock, dumt att stressa upp sig i onödan.

Slåss på jobbet gör vi för vårt höga nöjes skull och ibland är iofs knivar inblandade men vi använder dem inte. Åtminstone inte med mening :angel:

Det går bra :) kör ingen egen styrka -lessnade när jag aldrig hade nån att gå med! - utan bara kettlebellpass 3-4 dagar i veckan/promenader/spinning och löpband typ :) men karln säger att det syns skillnad iaf, jag ser bara en hög med fläbb :D

Att du ska vara fläbbig tror jag verkligen inte!

Trist att inte hitta något sällskap :( Jag har turen att ha asbra gymsällskap som gillar tung styrketräning lika mycket som jag! Hade nog inte gymmat lika mycket annars.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 940
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 390
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 561
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka