Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit ute och timme och gått en lugnare promenad med delar av familjen idag. Även här är kallt och lite vitt på marken (hoppas inte det blir mer, för än så länge är det fullt hanterbart), men ändå väldigt skönt att komma ut och röra på sig efter den här stillasittande hösten.

Min träning de senaste dagarna består av att dra dotterns pulka upp för kullen, om och om igen :D men imorgon har jag nog barnvakt så då kan det bli mer aktivitet! :)

Kul att höra lite från er allihopa, och skönt på något vis att vi alla verkar ligga lite lågt med träningen nu över jul utan att må dåligt av det (hoppas jag, det låter i alla fall så på er?). Det förtjänar vi efter ett löjligt bra beach-år tycker jag!

Själv fick jag just en riktig glädjekick när jag insåg att hotellet jag ska bo på nu söndag-tisdag självklart har gym, och att jag imorgon alltså ska få gymma och lyfta lite skrot för första gången på två veckor! :bump: Det är nästan pinsamt hur lycklig den insikten gjorde mig, och hur mycket mer jag nu längtar efter den här lilla minisemestern som jag redan längtade väldigt mycket efter! :banana:

Jag fick minsann träning idag också, då jag fick rida lite på mammas medryttarhäst. Det är ett ganska rejält sto med mycket motor, så jag var rejält trött i ben och mage efteråt. Mockning och fodring på det så fick ryggen och armarna sig en omgång också. Åh vad jag njöt! :love:

Det var nog tur att badhuset var stängt igår, för jag lyckades somna i soffan nån gång mellan 17-18 och vaknade halv åtta på morgonen idag. Kroppen är nog lite mer slut efter de senaste veckorna än jag trott. Men nu får jag en vecka utan stress och måsten, där jag kan vila upp mig ordentligt. Bara fokusera på det jag vill, inte åka iväg åt massa håll och passa tåg-/busstider. Och gott om tid för träning! Hoppas bara att det inte blir alldeles för nyårsfullt där i januari...

Det var nog tur att badhuset var stängt igår, för jag lyckades somna i soffan nån gång mellan 17-18 och vaknade halv åtta på morgonen idag. Kroppen är nog lite mer slut efter de senaste veckorna än jag trott. Men nu får jag en vecka utan stress och måsten, där jag kan vila upp mig ordentligt. Bara fokusera på det jag vill, inte åka iväg åt massa håll och passa tåg-/busstider. Och gott om tid för träning! Hoppas bara att det inte blir alldeles för nyårsfullt där i januari...
Vilken tur att jag var för trött för att ringa igår då :D

@cili, Kroppen behöver vila. Jag har sovit som en gris hela veckan, och det har jag behövt. Nu drar skolan igång med kurslitteratur igen imorgon, men jag tänkte ta det lugnt och i min egen takt för att slippa stressa upp mig igen. Jag har ju helt uppenbart behövt mycket mer sömn än jag brukar den här veckan, så jag vill absolut inte riskera att rasera det jag har vilat upp nu. :)

skulle gärna vilja ha lite tips på måltider/frukost som är nyttiga och bra för kroppen. Jag får liksom lite magkatarr av att äta så fet mat som julmat är.

Så nu är jag lite trött på det och undrar lite vad ni äter för nyttiga måltider? Helst lätt att göra också:p

Det här har jag gjort i helgen! :) Det är så otroligt fin is så jag kan inte låta bli. Inga vurpor och jag kör med nackkragen, så ingen fara på taket med frakturläkningen. Hur underbart som helst!

Jag har ridit nu i två dagar, varit rätt duktig med promenader och sprungit runt en del i stan på mellandagsrean så känner att jag trots allt ligger rätt bra till även om det inte blivit så mycket annan träning. Igår fuskade jag lite med maten, det blev både besök på McDonalds och sedan chips på kvällen, annars har det varit moderata mängder med godis och fet mat. Ikväll ska jag njuta med vin och ost :d

Låter ju asgött. :)

Kom hem till lägenheten idag och tänkte mig en skön sovmorgon i morgon då jag har absolut nada på agendan. Men vi har ju varit borta en vecka och nästa tvättid fanns i morgon kl 7-9 eller om en vecka... O_o Nåväl!

Jag har förkovrat mig i julmatens och julgodisens ljuva land och stått något mindre nöjd i provrummen på rean. Så nu är det dags att ta upp där jag slutade innan jul. :) I morgon blir det gymmet och så ska jag komma iväg till stallet och rida några gånger denna vecka. Det fanns inga kul pass på gymmet alls i veckan men kanske kan komma överens med mig själv om nåt ändå. Skulle sitta fint med en skön långpromenad också!

Jag har förkovrat mig i julmatens och julgodisens ljuva land och stått något mindre nöjd i provrummen på rean. Så nu är det dags att ta upp där jag slutade innan jul. :) I morgon blir det gymmet och så ska jag komma iväg till stallet och rida några gånger denna vecka. Det fanns inga kul pass på gymmet alls i veckan men kanske kan komma överens med mig själv om nåt ändå. Skulle sitta fint med en skön långpromenad också!

Men hej kompis! Precis samma läge här. Var jättepeppad precis innan jul så jag ska försöka hoppa på det tåget igen. :)

Vad gött! Bra med en sparringpartner :up: Vad ska du hitta på för kul i träningens värld?

Det blir tre dagars dressyrkurs här nu 29-31/12, men i allmänhet tänker jag mig mycket promenader och yoga här innan skolstarten. Sen plocka upp löpningen igen! :) Och så småningom få till en rutin med lite styrketräning hemma.

Det blir tre dagars dressyrkurs här nu 29-31/12, men i allmänhet tänker jag mig mycket promenader och yoga här innan skolstarten. Sen plocka upp löpningen igen! :) Och så småningom få till en rutin med lite styrketräning hemma.

Ååh vad kul med dressyrkurs! Med medryttarhästen? Jag har sett att en klubb i stan har haft flera liknande kurser i år så jag hoppas de fortsätter nästa år och att man kan låna en häst på klubben till det! :)

Längtar till gymmet i morgon fast jag inte riktigt vet vad jag ska träna. :p Har ingen bra gymrutin och har inte förstått mig på alla maskinerna än, de ser inte riktigt likadana ut som på förra gymmet...

Jag åkte på jordens värsta förkylning för en vecka sen men börjar nu äntligen bli frisk! Sitter och spanar in pass för veckan som kommer. Överlevde i alla fall dagens agility (bortsett från ett skrapat knä ;)) så jag är på bättringsvägen. Imorgon blir det promenad och ev. yoga bara.

Ååh vad kul med dressyrkurs! Med medryttarhästen? Jag har sett att en klubb i stan har haft flera liknande kurser i år så jag hoppas de fortsätter nästa år och att man kan låna en häst på klubben till det! :)

Längtar till gymmet i morgon fast jag inte riktigt vet vad jag ska träna. :p Har ingen bra gymrutin och har inte förstått mig på alla maskinerna än, de ser inte riktigt likadana ut som på förra gymmet...

Nej jag ska låna en häst på ridklubben och rida kurs! Min kompis rider lektion där och skulle gå så jag hänger på :) Ska bli kul men ganska nervöst att rida en ny häst :p

Kul att vara pepp på gymmet i alla fall! Du kan ju testa dig fram litegrann men ha ett par övningar i bakhuvudet ifall du inte vet vad du ska göra. Mina "go to-övningar" brukar vara typ axelpress och utfall.

Nej jag ska låna en häst på ridklubben och rida kurs! Min kompis rider lektion där och skulle gå så jag hänger på :) Ska bli kul men ganska nervöst att rida en ny häst :p

Kul att vara pepp på gymmet i alla fall! Du kan ju testa dig fram litegrann men ha ett par övningar i bakhuvudet ifall du inte vet vad du ska göra. Mina "go to-övningar" brukar vara typ axelpress och utfall.

Samma som jag tänkte göra då. :)

Jo jag har ett gäng övningar jag gör på matta med eller utan boll, samt kör en del på crosstrainern. :) Vill gå på core-pass igen, det var jättekul!

Men åh vad kul det låter med dressyrkurs!! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 913
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 515
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur