Sv: Beach 2014
Haha, angående tvångstankar och tvångshandlingar kring maten har jag en hel del

Jösses vad tid, tankekraft och energi det tar och det blir ett evigt planerande, vägande, räknande, ritualer innan, vid måltiderna och efter.
Det ska vägas, mätas, användas särskilda skålar, fat, glas, tallrikar, bestick osv beroende på vad jag äter. Jag kan bestämma en tid då jag ska äta och då kan jag inte äta en minut tidigare så har jag bestämt klockan 16 kan jag inte äta 15.59. Jag får inte heller äta i reklampauserna om jag ser på TV, radion får aldrig stå på, särskilda lampor eller ljus måste vara tända, jag måste sitta på särskilda ställen vid olika måltider, krydda allt med örtsalt, äter bara vissa märken av samma produkt, jämför kalorivärdet i olika produkter från olika tillverkare och köper bara dom med minst kalorier i.
Jag handlar bara i vissa affärer. Jag kan få panik över att jag måste hitta den perfekta frukten och tillslut kryper det av ångest i hela kroppen så jag bara vill springa iväg för att jag inte kan bestämma mig. Jag måste ha särskilda kläder när jag äter, håret uppsatt stramt, sitta på ett visst sätt, ha en filt på mig oavsett om det är 15 eller 30 grader varmt. Jag måste promenera vissa tider per dag och en viss tid för att få äta, jag vill bara äta rena produkter och undviker det allra mesta utom min säkra mat (fast det jobbar jag på nu). Jag kan inte ta ett gram mer än vad jag bestämt mig för för då är jag säker på att det blir till fett direkt.Jag kan inte laga mat eller baka utan att räkna ut kaloriinnehållet per portion och räknar då så klart in även löken som jag smaksatt maten med, alla småsaker är tvungna att vara med.
Sen får/kan jag inte röra vid sådant som är förbjudet för mig, som att hålla i en muffin, en servett som någon som ätit pizza eventuellt har nuddat vid, röra vid smör, choklad, fikabröd och sådant och om någon äter det hos mig blir det stor sanering efteråt och om det är familjen som känner mig kan jag be dom att ta med soppåsen ut direkt när dom går för jag vill inte ha det i lägenheten ifall det skulle råka nudda mig på något sätt.
Försökte baka till jul en gång men jag fick bokstavligen städa hela köket med starka medel ca 10 ggr, diska alla bunkar lika mycket och skrubba mig själv lika mycket eller mer. Sen när det stod i kylskåpet så var det inslaget i massor av påsar och långt ifrån all annan mat.
Och det är är bara en bråkdel av alla tvång jag har kring maten... Längtar tills jag blir av med dom, fast det positiva är att det iaf blivit lite bättre