Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad härligt!
Jag skulle ju sprungit idag, men blev inte så, tyvärr... Nåja. Snart så :p
Bara gör! På med skorna, ut och spring lite planlöst en stund och kom sen hem igen med känslan av att du satt igång. Strunt samma om det är 1 km eller 1 mil, båda frisätter endorfiner :)
Sätt ingen prestige i det, så du inte känner att du måste springa en viss sträcka eller i ett visst tempo. Vill du ändå logga resultatet så gör det utan att kolla på mobilen/klockan under tiden du är ute.

Har varit vaken och igång i 21h nu (hästarna igår eftermiddag, jobbat 12h natt och så hästarna imorse igen).. :angel: O_o Ska krascha i säng nu och sova ett par timmar sen är det Hemmamatch ikväll!
Fotboll
:love: :D

Woop woop!

Heeeeee. Efter att ha studerat min kalender för de närmaste veckorna (och haft världens mest späckade vecka) konstaterar jag att ett gympass ikväll nog krävs för att ha koll på mig själv. Och något glas vin.

Man ska sikta högt! Men ha en rimlig tidsgräns och sätt upp delmål så är det lättare att motivera sig och att se resultat :)

=) Tack! vad kan vara en rimlig tidsgräns? Först tänkte jag slutet av sommaren, men sen kom jag på att om jag ska ut o resa så går några träningsveckor bort där, så får väl senarelägga det. För 2,5 månader känns kanske inte som jag kan gå från liten klenis till att göra min chin^^. Men får se hur det går! =)
Känns som en rolig grej att ha som mål iaf...

//r

Veckans utmaning har varit att tacka nej till en massa saker för att orka med en jobbig jobbvecka. Precis som @Chili skrev finns det tusen saker jag skulle vilja göra, men varken tid eller ork räcker till allt det! Så nu sitter jag hemma i soffan med en öl och ritblocket istället för att vara på rolig men påfrestande afterwork, och i morse prioriterade jag att sova färdigt framför att morgonträna med kollegorna.
Imorgon blir det nån slags löprunda, velar mellan flera fina turer här i närheten.

Ja dåå - VINST MED 5-2!! :D Och jag skickade in 2 mål! :D Kunde varit 3, fick till ett SÅ SJUKT SNYGGT SKOTT men deras målvakt lyckades rädda det.. :cautious: Ett par bra löpningar också, det är så kul att springa ifatt, få med sig bollen och springa ifrån.. eller komma med boll och bara dra förbi! :D Meep meep wrooom.. Hahah! :laugh: :angel: :love:
Skrapsår och lite ont i vänsterknäet efter två glidtacklingar, som vanligt.. Stackars vänsterknä.. :p
Och öm i vänster del av häcken (vänster balle på skånska ;) ) + skrapsår på armbågen efter att ha trampat på bollen och gjort en snygg vurpa.. :angel: Fick iaf med mig motståndaren i fallet!

Men fan så kul det är! :up: :love:

Det blev att sova igår efter jobbet istället för att träna. Väldigt värt! Och så lite stallpyssel på kvällen.

Nu försöker jag frammana lite energi för att ta mig till gymmet. Det är mitt mål med dagen. ;) och ikväll ska jag hitta på nånting med hästen. Just nu känner jag mig mest överkörd men det ska nog gå vägen. Har inte ätit så bra pga fältjobb och stress denna vecka men känner att jag skulle behöva stoppa i riktigt bra mat i magen för att orka.

Hej! Ursäkta bortavaro men äntligen! är jag så bra från min hälsporre att jag kan springa igen! :love: lååååångsamma, korta sträckor, men ändå! Lyckan är total!

Hur är det med er? Vad gör er glada idag? :)

Ps: kan någon invitea mig till månadens utmaning på endo? :)

Idag är det orienteringstävling igen! :) Lite sämre väder idag, blåsigt och troligen lite regnstänk. Mitt mål idag är att ta mig runt banan på ett bra sätt helt enkelt, utan allt för stora misstag.

Kläder, kompass mm är framplockat så nu ska jag ladda upp med en rejäl frukost så att jag orkar både springa och tänka där i skogen :laugh:

Hej och hå, nu har jag sprungit klart. Det var svårt i skogen idag! Lättframkomligt, visst, men klurigt och jag såg inte riktigt det jag trodde att jag skulle se (i form av höjder mm). Jag är glad att jag tog den lättare klassen av de två jag valde mellan! Sen gjorde jag lite dumma misstag också, ganska klantigt egentligen. Men det är så det är, man lär sig ju av det också! Var ute i 54 minuter, hade kunnat kapa i alla fall 10 minuter på det om jag hade läst kartan ordentligt :angel:

Vädermässigt så haglade det under största delen :up: Halvmysigt, men man blir i alla fall inte så blöt. Förutom om fötterna då, men det hör ju till när man klafsar genom sankmarker och lera. Det var skönt med en dusch :D

@Mammas vad roligt!

Det som Gör mig glad idag är att jag och hästen har varit ute på vår första promenad helt ensamma! :love: äntligen!! Jag är så sjukt nöjd över detta. Behövde inte ens bråka om att lämna de andra hästarna, det bara gick. Mental inställning är ALLT! Hade även utsläpp i stallet och sammantaget tycker telefonen att jag gått 7 km idag. Dessutom missade vi hagelskurarna och snön som fallit på eftermiddagen.

Igår tog jag mig till gymmet vilket var ungefär det enda jag gjorde på hela dagen förutom att ta in hästarna på kvällen. Gjorde donkey kicks (utan band eller vikt) och har pinsamt nog träningsvärk idag. :laugh: Efter promenaden blev det inte direkt bättre hehe. Känns gött att ha hittat en skonsam knäövning som tar på rumpan (mer än jag trodde!). :up:

@zassoo det låter så roligt att orientera! Trots blöta skor. ;)

Hur mår du i övrigt? Mycket stress? Du behöver såklart inte svara om du inte vill. Men om det krånglar i "övriga livet" så är det svårare att hitta motivation och ork.

Oj vad sent jag svarar :p

Jag känner inte mig vidare stressad och mår rätt fint faktiskt :)
Men har ingen motivation till träning riktigt... Imorn tänker jag mig en sväng på gymmet efter jobbet iaf. Och så ett par crossfitpass denna veckan iaf. Det kommer nog ta sig! :)

Härligt att läsa om allas helgträning, hej @Mammas! :D

En annan sitter i soffan och kommer på minst 23 anledningar till varför jag inte ska ge mig ut att springa just nu. Gud vad motigt det känns! Meeen vädret är rätt bra, jag har inte gjort många knop träningsmässigt denna helgen och jag vet att jag kommer känna mig grym när jag kommer tillbaka. Men ändå... Jag vill inte!

Oj vad sent jag svarar :p

Jag känner inte mig vidare stressad och mår rätt fint faktiskt :)
Men har ingen motivation till träning riktigt... Imorn tänker jag mig en sväng på gymmet efter jobbet iaf. Och så ett par crossfitpass denna veckan iaf. Det kommer nog ta sig! :)

Skönt att höra! :) Och jaa, bara man börjar så brukar det rulla på lite lättare efter ett tag. Man får vara lite sträng med sig själv ett tag :p

Jag glömde ju nämna det bästa med dagen: Dusch, torra varma kläder och sen "after run" med en riktigt god pizza :d Den satt fint!

Sen har jag anmält mig till en träningsdag med Lofsan om några veckor, det blir föreläsning och ett träningspass och jag ser verkligen fram emot det! :) Jag gillar hennes tänk och tror det kan bli en riktigt peppande dag.

Jag glömde ju nämna det bästa med dagen: Dusch, torra varma kläder och sen "after run" med en riktigt god pizza :d Den satt fint!

Sen har jag anmält mig till en träningsdag med Lofsan om några veckor, det blir föreläsning och ett träningspass och jag ser verkligen fram emot det! :) Jag gillar hennes tänk och tror det kan bli en riktigt peppande dag.

Åh vad kul! Följer som sagt henne på instagram och tror som du att det kan bli riktigt peppande. :)
Ser själv fram emot kurs med hästen hela nästa helg. Plus att jag ska vara i fält och på konferens hela denna vecka. Gissa om jag kommer vara trött på söndag. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 291
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 649
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka