Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vårruset idag då. Ska bli spännande. Har bara sprungit 1,5 km sen juli, men cyklat och styrketränat desto mer. Räknar dock med att min tid blir sämre än tidigare, och lägger för en gångs skull ingen värdering i det. Man blir bra på det man tränar, och jag vet ju mycket väl om att jag inte löptränat :p .

Ska försöka komma igång ännu bättre med styrketräningen sen, det har blivit mindre med den varan än vad jag egentligen velat (sjukdom, cykling istället o.s.v.). Vi har flera korta dagar i skolan varje vecka, så att stanna till vid gymmet på vägen hem är en jätteenkel lösning, jag har ju både tid och gymkort liksom.

Det går bra det här. Innan ryggen hade hunnit bli bra (den är fortfarande inte helt hundra men det märker jag knappt av) sparkade jag in lilltån i skohyllan när dottern ville "flyga flygplan" in till sin pappa i köket i fredags. Någon timme senare slog jag i den i sängbenet när jag bäddade rent. Den var blålila dagen efter och jag trodde att den var bruten eller hade fått en spricka. På söndagen promenerade jag runt på Parken Zoo med barn och sambo, och sambon fick sköta det mesta jagandet av busig unge eftersom hans bättre hälft var halvt invalid. :D

I dag ser tån nästan normal ut så det var nog bara en blödning, men den gör fortfarande lite ont. Jag får trösta mig med att det har varit så satans varmt den här tiden att jag ändå inte skulle ha orkat springa. :angel: Lite studsmatta har jag hoppat i dag iaf. :up:

@Tassetass Tack för svaret ang rockringen, det låter ju lovande :)
Passar på att fråga en gång till: Är det någon annan som använt en rockring med lite tyngd i och har någon åsikt huruvida det blir någon form av träning eller om man mest blir bra på att röra på höfterna :D

Det är både till fördel och nackdel att ha gjort allt det här förut. Det positiva är ju att jag vet att det går, jag har en målbild och jag vet hur mycket bättre jag kommer att må. Det negativa är att jag inte kan göra det på det sätt jag gjorde det förra gången. Jag kan inte lägga tio timmar i veckan på träning, göra allt när jag känner för det osv. När jag gick ner i vikt - och första åren jag höll vikten - så jobbade jag kontorstider eller studerade och hade ingenting vid sidan av. Då kunde jag sticka ut och springa klockan elva på kvällen om det var för varmt på dagen, det kan jag inte göra nu för L tar rätt effektivt slut på den energi jag har så vid tio stupar jag i regel i säng. :p Jag kan inte bestämma helt vad som ska finnas i skafferiet, kylen och frysen så som jag kunde förr. Jag kan äta en kycklingfilé och ett berg med grönsaker och vara nöjd med det, skulle jag försöka ge det till ongen skulle hon döda mig med blicken. :D

Så jag måste trampa några nya stigar trots att jag vet att det finns stigar som leder mig rätt och jag är nog fortfarande ganska bitter över det. Jag har kommit över den bitterheten vad gäller träningen (PT-upplägget känns verkligen HELT rätt!), men jag är inte där än vad gäller kosten.

Jag förstår, förutsättningarna är lite annorlunda nu såklart :) Samtidigt som du har grunden klart för dig, du vet hur din kropp fungerar, och även om du inte kan använda precis samma strategier rent praktiskt så tror jag du har ett övertag mentalt. Med det sagt så är det klart att det inte är lätt! Och PT-upplägget låter svinbra, tror säkert du kommer landa i en bättre känsla vad gäller kosten också när träningen blir återetablerad :)

Jag har haft semester i ungefär 2 veckor och flackat runt lite här och där men nu är jag tillbaka på banan! 4 veckor minus 3 dagar till maran :nailbiting: sprang 4x2 km i 5:30-tempo ikväll och det kändes väldigt lätt :D Dock så är ju en mara mer än 5 gånger så långt :p

Trodde du ja - jag minns ännu från min notarietjänstgöring en nämndeman som öppet prasslade med en godispåse under förhandlingarna och dessutom skickade över för att bjuda mig som protokollförare. Men det var under notariemålen, där nämndemännen ofta var lite mer wild 'n crazy i största allmänhet. Inget jag skulle rekommendera som normal procedur dock. :D

Haha! :D

Har haft semester några dagar. Det var trevligt :D
DSC_0522.JPG

Men idag har jag skaffat gymkort! Eller kort och kort, det räcker med fingeravtryck. Vilket känns lite bakvänt avancerat, när det inte går att betala med kort och en betalar för 6 månader i förskott (eller ett år om en vill det). Hur som helst, är dundertaggad på att får börja träna och stärka kroppen. Nu ska jag bara komma på ett bra upplägg och komma in i en bra rutin.

Ett Vårrus gjort!
Inte en av mina bättre tider, men jag är nöjd och glad ändå! :)
Tack för fint sällskap @cili!
Detsamma!

och halvt kl:
Jag blev två minuter långsammare än förra året, men så tog det ju en stund innan startfältet luckrades upp så man kunde börja springa och sen var det massor av människor som gick ända från start (i startgruppen springa, vilket kommer före både startgrupperna jogga och GÅ) som man behövde kryssa fram emellan. Så jag tror absolut att jag kan slå ett nytt personligt rekord om jag ger mig ut och springer en egen runda :bump:
Men viktigast av allt: varken höft eller knä krånglade denna gång och känslan var bra hela loppet igenom. Jag tror att knät är i mitt livs bästa form nu, och det finns mycket mer att hämta i form av muskelfunktion och kraft = kan bli ännu bättre :D

Gaah! Blåsa under stortån.. som gör ont.. :arghh: :turd: Hjälper det att ta hål på den?
Match imorn måste kunna springa ju! (gärna utan att det gör ont!)
Hjälp.. :(

Gaah! Blåsa under stortån.. som gör ont.. :arghh: :turd: Hjälper det att ta hål på den?
Match imorn måste kunna springa ju! (gärna utan att det gör ont!)
Hjälp.. :(

Jag brukar ta hål på dem med en spritad nål, sen massa sprit och plåster på. Har aldrig fått problem men det kanske inte är helt korrekt att göra så..? :p

• Gilla
Reactions: WS6
Jag brukar ta hål på dem med en spritad nål, sen massa sprit och plåster på. Har aldrig fått problem men det kanske inte är helt korrekt att göra så..? :p
Så gör jag också :angel: fast utan sprit på själva huden. Hål, klämmer ut vätskan, på med plåster eller tejp

• Gilla
Blev 4 km promenad igår utöver de 2 km jag gick på lunchen :)

Idag blir det nog inte så många km. Har lite ärenden jag tänkte göra på lunchen och efter jobbet ska jag åka till ovalbanan och träna med hästen inför söndagens tävling. Ska försöka få till ett litet styrkepass efter ungarna lagt sig i alla fall :)

Så gör jag också :angel: fast utan sprit på själva huden. Hål, klämmer ut vätskan, på med plåster eller tejp

Jag tog hål på den, spritomlägg och gick och la mig.. känns nog lite bättre men jag är ganska öm i tån preciiis ovanför blåsan..
Brukar ni använda vanligt plåster eller sånt för blåsor?
Jag hatar blåsor :rage:

Jag tog hål på den, spritomlägg och gick och la mig.. känns nog lite bättre men jag är ganska öm i tån preciiis ovanför blåsan..
Vanliga. Men sen om det är rätt eller inte har jag ingen koll på. Tänker mig att det blir lite glid mellan plåster och där blåsan satt, så då borde det inte bli samma nötning som orsakade den från början

Vanliga. Men sen om det är rätt eller inte har jag ingen koll på. Tänker mig att det blir lite glid mellan plåster och där blåsan satt, så då borde det inte bli samma nötning som orsakade den från början

Just nu skiter jag i om det är rätt eller fel - bara det funkar! Haha! :D (kollar man på nätet så ska man ju absolut inte ta hål på blåsor.. såattehh..) :p Jag satte på ett vanligt plåster!
Det var het underbart att knalla ner i källaren med foppatofflor på fötterna, kan man spela fotboll i dem tror du?! :rofl: :D ;)

Just nu skiter jag i om det är rätt eller fel - bara det funkar! Haha! :D (kollar man på nätet så ska man ju absolut inte ta hål på blåsor.. såattehh..) :p Jag satte på ett vanligt plåster!
Det var het underbart att knalla ner i källaren med foppatofflor på fötterna, kan man spela fotboll i dem tror du?! :rofl: :D ;)
Where there's a will, there's a way! Klart man kan, sen hur bra det går är en annan femma ;) :D

• Gilla

Plåster för blåsor brukar ge jättebra lindring direkt. :) Men annars kan man ju ta dubbla plåster eller bulla upp med extra bomull!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 283
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 646
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025