Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick otippat bra både att cykla och att rida idag! Nu efter två dygn tror jag att den värsta träningsvärken börjar ge sig :D Hästen var tokfin men laddad, härlig känsla!

Det gick ovanligt trögt och långsamt att cykla idag, trots att jag tog i så svetten bokstavligt talat rann. Anledningen till det märktes när jag kom hem och däckade i soffan några timmar. Det är pollen som ställer till det för mig, blir helt slut i huvudet och musklerna däromkring eftersom bihålorna fyller på och trycker (det märker jag inte så länge jag håller igång, för då är det bra flöde där :p ). Men fick i alla fall gjort nästan två mil totalt, fördelat på strax över en halvtimme per tur.

Inatt blir det definitivt allergitablett, så det inte korkar igen fullständigt. Hoppas vara pigg och fräsch nog att köra lite styrka imorgon, för det vore välbehövligt.

@Mineur men det är faktiskt inte helt fel att städa stallet. :D Jag är så himla mycket min pappas dotter på det punkten. Älskar hederligt kroppsarbete så att säga. Mår som allra bäst när jag fått arbeta ute en hel dag med tex vedhämtning, sätta staket, gräva dike eller vad som helst. :)

Kl

Nu har jag träningsvärk i ryggen så det förslår. Det var inte superskönt att köra bil i fem timmar nu på kvällen, men nu är det gjort och jag har haft en magisk bilfärd! Solnedgången var helt otrolig och jag fick se jättefina djur i form av storlom, orrtupp, räv och en älg som stod obekvämt nära vägen... :cautious: :love: Ingen träning men fint ända in i själen när jag stannade vid en knäpptyst, spegelblank sjö och storlommen bara gled förbi helt ljudlöst precis just då.
Nu väntar lättjobb av inte särskilt tung karaktär så jag planerar att peta in lite träning också. Glömde träningskläder men benstyrka kan jag träna med egenvikt på rummet och sen kan jag upptäcka staden med kvällspromenader. :up:

Jamen eller hur :D Får kolla med min svärmors man, han är bonde och kanske har något gammalt däck som ligger och skräpar ;)

Alltså traktordäck är så jäkla tunga! Iaf om fälgen fortfarande sitter på. :p Punktering på traktorn är ett smärre träningspass att fixa. Så kör hårt. ;) Man får verkligen med hela kroppen där!

Alltså traktordäck är så jäkla tunga! Iaf om fälgen fortfarande sitter på. :p Punktering på traktorn är ett smärre träningspass att fixa. Så kör hårt. ;) Man får verkligen med hela kroppen där!

Det var ganska bra tungt även utan fälgen :D Jag tror nu inte det blir just något däck här hemma - nu när jag har lugnat mig lite :angel:

Igår blev det inget mer än 2,6 km promenad ihop med min tre huliganer (barnen och hunden). Äldsta dottern på 4 år gick själv hela vägen så det gick inte så fort :)

Idag har tänkt utmana min dumma fotled och ta en löptur. Längtar såååå efter att få springa och känna mig riktigt sliten och genomtränad. Vid den här tiden för två år sen sprang jag en mil utan större problem. Förra året hade jag fått barn för två månader sen så då sprang jag ingen mil :p Men nu vill jag kommer igång! Foten har känts okej under helgen och i början av veckan så jag får dra på skyddet och prova några kilometer ikväll.

Ska ta en styrkepass också!

Hoppas löpningen går bra @FengurLaugar!

Och vad duktiga ni är med ICA-klassikern ni som håller på med den :up:

Och @zassoo din Lofsan-dag lät superkul!

Ja alla kämpar på på sina håll och så även jag, även om jag inte skrivit nåt på ett tag (tiden!?). Jag har börjat jobba vilket är väldigt kul men myyycket nytt att ta in och sortera o smälta. Sen iom det fina vädret har det varit full fart med målning av huset o trädgårdsrensning och allt annat sånt man vill göra när det är soligt o härligt! Till helgen ska vi ha en stor inflyttningsfest så nu börjar liksom förberedandet för det..

Men, jag har lyckats yoga nästan varje dag, jag kör på med 90-dagars utmaningen Yogafix 90 på Youtube :up: Är på dag 35 eller där runt, ska köra nästa pass i em. Var också ute i skogen en sväng o gick och yogade lite på ett väldigt vackert ställe. Bor granne med naturreservatet Osbecks Bokskogar nu och det är så vackert där ute :love:

Tänkte beställa löparskor med men har inte vågat lägga ut så mycket pengar innan jag får lön den 25e så det får vänta tyvärr. Men snart så! Så kan jag förhoppningsvis komma igång med löpningen med :D

Bokskogs-yoga :D:love:

20160517143540-78.69.182.76.jpg

Det ser superhärligt ut!

Själv förbereder jag skrivbordspilates. Dvs pumpar upp min pilatesboll så jag kan ha den istället för vanlig skrivbordsstol. Inget man kan logga som träning direkt ;) men det blir en fin vardagsaktivering av stabiliserande muskulatur. Och så blir det enklare att komma igång och köra bollövningar, när jag har en pumpad boll mitt i rummet och inte behöver ta mig till gymmet :)

@Trollunge Ja det ser ju inte tråkigt ut iaf! :love:

KL

Har idag knåpat ihop ungefär 9 km promenad på arbetstid. Lättgånget och utspritt på hela dagen. Skönt med lågintensiv aktivitet hela dagen. :) Nu är det lite administrativt kvällsjobb med hockeyn i bakgrunden. Är så sjukt chokladsugen men NEIN, jag köpte ingen när jag handlade middagssallad på Ica. :up: Köpte däremot en pytteliten chipspåse...
Min arbetsplats har dock en spegel framför så jag måste sitta här och se mig själv när jag jobbar och det är en ganska bra morot för att inte öppna den där chipspåsen. :p

Kan ni peppa mig till att springa imorn? Haha. Wääh.
Spring spring SPRIIIING! :D:up::up:
Tänk vad jättenöjd du kommer vara efteråt.

Ni är riktigt awesome allihop! Sitter på mob nu så har inte läst ikapp så mycket, men vill bara ge lite pepp och uppmuntran till alla i tråden. Så får jag läsa ikapp vid datorn sedan.

Funderar på att lägga upp min träning så jag kan träna mesta tiden hemma när ungarna sover. Men vet inte riktigt hur jag ska träna, har noll redskap så tar tacksamt emot lite tips på övningar som går att göra ändå. Hur långt bör ett pass vara för att ge något resultat?

Det viktigaste man behöver veta om träning: Den bästa träningen är den som blir av.

Och den mest effektiva träningen är den du fortsätter med. Om du så kör 5 minuter åt gången så kommer du fortfarande få bättre resultat än om du inte tränade alls. :)
Det är sant. :)

Spring spring SPRIIIING! :D:up::up:
Tänk vad jättenöjd du kommer vara efteråt.

Ni är riktigt awesome allihop! Sitter på mob nu så har inte läst ikapp så mycket, men vill bara ge lite pepp och uppmuntran till alla i tråden. Så får jag läsa ikapp vid datorn sedan.

Funderar på att lägga upp min träning så jag kan träna mesta tiden hemma när ungarna sover. Men vet inte riktigt hur jag ska träna, har noll redskap så tar tacksamt emot lite tips på övningar som går att göra ändå. Hur långt bör ett pass vara för att ge något resultat?

Tänker du på styrketräning så tycker jag att styrkeprogrammet.se ger bra inspiration. Det finns massor att övningar att söka på och du kan välja att bara se övningar utan redskap. Oftast är övningarna rätt pedagogiskt förklarade också. I övrigt är det bara att göra det du känner för, om det är att hoppa upp och ner i fem minuter, slå kullerbyttor eller stå i plankan, för precis som @zassoo säger: den bästa träningen är den som blir av. Heja heja!

Idag har jag motionerat hojen! :love: Oh så härligt!!

Har motionerat pålle också, han har energi.. så det blev lite rodeo.. :rofl:

Mil nr 20, 21 och 22 av 30 är cyklade - och ynka 76 km återstår till "Vätternrundans" mål! Kan det bli ett par hyggligt vindstilla dagar kanske jag knäcker det på två 38 km-pass, annars får det bli min standardrunda på 32 km tre gånger och några bonuskm.

Roligast är vilken fantastiskt kännbar skillnad det har varit de senaste gångerna, jämfört med första rundan på valborgsmässoafton. Då pustade och stånkade jag och orkade inte ens ta mig upp med ettans växel utan blev tvungen att gå av och gå i det brantaste partiet. Och de sista sju kilometrarna hem var sega som sirap.

Nu har jag cyklat samma runda totalt sju gånger och redan gång nr fem riktigt njöt jag av att få ta i i samma uppförsbackar, sittandes med treans växel (det är alltså ingen racer utan en vanlig stabil Monark) så länge som möjligt och sedan återhämtning på bara ett par tramp uppe på krönet och sedan stå på framåt igen. Och de sista kilometrarna hem går mest ut på att maxa hastigheten och slimma totaltiden så mycket som möjligt. :)

@Mirre angående hemmaträning så kan jag tipsa om youtubevideos i serien FitnessBlender, de finns i massor av varianter, allt mellan några minuter och upp till över en timme och de flesta behöver man inga redskap till. Jag har kört det här förut med egen musik till och ska försöka skärpa till mig och sätta igång med den träningen igen. Men jag vet ju hur jävlig träningsvärken i magmusklerna är de första gångerna, vilket avskräcker lite. Dessutom har det tagit mig mer än 45 minuter för att jag har behövt pausa och hämta andan lite längre än pauserna som ges där. :D:

Det har varit en dag med mycket upp och ner. Trött och seg med träningsvärk i morse blev en riktigt bra dag på jobbet, jag börjar hitta min plats och mina uppgifter som jag kan göra lite självständigt. Fick dock ett antal utbrott på att jag skrev fel hela tiden, eftersom jag på egen begäran bytt tangentbord. Sen blev det ingen kurs i somaliska, vilket jag fick veta när jag var två minuter därifrån, efter att ha stressgått en halvtimme (=svetten flödade) och lite irriterad. Det fick istället bli en lugn kväll hemma med tid att laga mat och andas. Dessutom lyckades jag övertala mig själv att bege mig ut och springa på kvällen, trots att kroppen ville sova. Det blev rätt bra, efter en seg inledning kom jag igång.

Jag antar (och hoppas) att det framförallt är värmen som gör att jag känner mig trött. Samtidigt känns det lite hopplöst - ska jag vara såhär värmetrött i tre månader? Ser av flera anledningar verkligen fram emot att snart åka hem en sväng, även om jag lär frysa istället, och chocken när jag kommer tillbaka blir spännande.

Det blev en del värmerelaterat dravel, men det är både en mental och fysisk process att vänja sig vid att bo i en bastu. Jag hoppas ni kan ha överseende.

@Praeterea Självklart har vi överseende! I alla fall jag tycker det är superspännande att läsa om hur du har det, oavsett om det är positivt eller negativt. :)

Jag tror absolut inte att du kommer att känna dig värmetrött i alla tre månader, men däremot tar det kanske lite längre tid för kroppen att anpassa sig än vad du tror. Min bror flyttade till Dubai för ett år sedan och sa att det tog runt en månad innan han hade vant sig vid supervärmen. Tålamod är grejen! Jag tycker att du är jätteduktig som lyckats komma igång och träna redan och som tar dig ut och springer i sådant klimat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 281
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 843
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka