När jag behöver äta frukost på jobbet brukar jag ta med en glasburk med fil och bär, och lite müsli. Har flera kollegor som brukar göra gröt i mikron på fikapausen. Kokta ägg är smidigt att ha med.Joinar in i denna tråd (för säkert 384747 gången) men känner nu att det är dags att sluta gnälla över dallret och göra något åt det istället
Har dessutom möjlighet att få gymkort via jobbet så nu har jag inga ursäkter längre, får även ta ut en motionstimme i veckan så nu kommer jag verkligen inte undan längre. Ursäkten "har inte tid" eller "har inte råd med gymkort" håller inte numer nej.
Men funderar på det här med kosten.
Äter frukost på jobbet och det blir till 99% mackor, vilket är ganska tröttsamt i längden men enkelt att ha med sig. Vad kan man äta istället? Har kylskåp och micro på jobbet.
Lunchen blir ofta lagad mat som värms i micro, tyvärr allt för ofta pasta och falukorv eller färdiga köttbullar. Det som går fort att laga på kvällen innan. Även det ganska tröttsamt. Skulle gärna ha något nyttigare alternativ, men vad? Vad äter ni till lunch?
Kvällsmaten då, när både jag och barnen är trötta och hungriga. Den här veckan har det tyvärr blivit mycket mackor eftersom jag verkligen inte orkat göra någon riktig mat. Min äldsta vill dock gärna ha mat istället, men är inte jättehungrig ändå. Så det optimala vore ju något lättare men mer matigt än mackor. Yngsta vill ju dock ha mackor men han skulle leva på det 24/7 om han fick. Hur gör ni på kvällen efter jobb osv?
Hur lägger ni upp er träning? Hur får ni tiden att räcka till, kosten att funka och motivationen att hålla?
Till lunchlådor brukar jag göra sånt som sköter sig själv i ugnen, gratänger eller en plåt med grönsaker, rotfrukter och kyckling eller fisk. Kvällsmat är jag dålig på, men gör ibland omelett eller nåt plock med grönsaker och hummus eller tar en matlåda med lunchmat. Brukar laga mat ca 3 ggr i veckan men då lagar jag mycket åt gången.
Tycker det hjälper att ha något mål. Går det att transportträna i någon form? Springa eller cykla någonstans dit du ändå ska? Ha med barnen på cykel och springa en sväng? Gillar du att gå på gruppträningspass eller kör du hellre själv?
Kom nyss hem från en mtb-runda. Hade tänkt följa en gammal körväg som jag sett början på, den var skyltad och fin. I början. Ja..jag kom ju fram till slut, men först efter att ha burit och släpat cykeln genom skogen en bra bit, vägen försvann på ett hygge. Men roligt med nya platser! Hittade en annan fin cykelväg, och en mystisk stig som måste provas vid tillfälle.