Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsar på mamma sedan i går tillsammans med dottern och i går smsade jag en gammal kompis som bor precis i närheten och frågade om vi skulle springa i dag. Kl 8 i morse stack vi ut i nysnön och 0-gradigt. Det var jobbigt pga underlaget men vi kämpade oss igenom 5 km.

I kväll tänkte jag köra styrketräning och då låna mammas gummiband (tubes tror jag att de kallas? De med handtag.). Jag har ju 12 pass kvar som ska klaras av på 8 dagar... :angel:

Duktigt! Vad blev det för mat? :)

Ris, broccoli och Korvstroganoff (modifierad, jag brukar ha i 5 dl grädde:p men nu hade jag 4 dl tomatkross och 1 dl grädde) och så har jag gjort biffar på quorn, fetaost, kryddor och ägg, ska ha potatismos till det är min tanke.

Dessutom så är ett knäcke av massa fröer inne i ugnen just nu!

Avverkade 6 kilometer i morse, 50/50 på crosstrainer löpband i lutning (rask promenadtakt). Tyvärr så triggade det min sträckta muskel lite grann, inte så det är något fara men likväl lite irriterande.

Har även jag fixat lite matlådor under helgen, eller komponenter till matlådor åtminstone! Kyckling, färsbiffar och så ligger torsk på tining - jag har dock noll koll på hur man tillagar torsk utöver i äggsås, så är det någon som har tips på smarrig kryddning så får ni gärna hojta :)

Ris, broccoli och Korvstroganoff (modifierad, jag brukar ha i 5 dl grädde:p men nu hade jag 4 dl tomatkross och 1 dl grädde) och så har jag gjort biffar på quorn, fetaost, kryddor och ägg, ska ha potatismos till det är min tanke.

Dessutom så är ett knäcke av massa fröer inne i ugnen just nu!

Gott! Jag håller på att göra bars av nötter, torkad frukt och sånt - hoppas de blir goda nu bara :p

Har även jag fixat lite matlådor under helgen, eller komponenter till matlådor åtminstone! Kyckling, färsbiffar och så ligger torsk på tining - jag har dock noll koll på hur man tillagar torsk utöver i äggsås, så är det någon som har tips på smarrig kryddning så får ni gärna hojta :)

Jag är jättedålig på fisk, men just för torsk brukar jag köra ett recept från @cherie , superenkel sås på 2,5 dl créme fraîche (till 400 g torsk) och så har man typ 1 fiskbuljongtärning och massa citronpeppar :d

Vi vann matchen med 5-2 :D Jag missade ett par målchanser, fick en lårkaka och blev sparkad på handen i brösthöjd = inte ok, så där fick jag en frispark med mig.. förutom mina målmissar (som stör mig något enormt mycket..) så gjorde jag en bra match! Och vi vann, det är det som räknas i slutändan! :)
Jag får skärpa mig till säsongstarten helt enkelt! ;) Haha..

Vi vann matchen med 5-2 :D Jag missade ett par målchanser, fick en lårkaka och blev sparkad på handen i brösthöjd = inte ok, så där fick jag en frispark med mig.. förutom mina målmissar (som stör mig något enormt mycket..) så gjorde jag en bra match! Och vi vann, det är det som räknas i slutändan! :)
Jag får skärpa mig till säsongstarten helt enkelt! ;) Haha..
Låter spännande!

Idag har jag sprungit och åkt skidor, och ätit blåbärspaj.

Hoppar in här :)

Jag vill både gå ner i vikt och träna mer. Konditionen är okej. Kan jogga uppemot 8-10 km utan problem även om det händer sällan. Oftast blir det 4-7 km. Har dock blivit lite sporadiskt just nu. Styrkan däremot, den är borta :D
Har även tänkt börja rida pållen regelbundet. Nu har det blivit skritturer någon gång ibland. Han har så gott som stått i ett helt år vilket känns skitskumt. Hade gärna haft medryttare så det blir lättare att få igång honom igen så man kan träna lite mer ordentligt. Det är för dyrt just nu att åka tillräckligt ofta till stallet för att han ska kunna hållas i bra form. Han går på lösdrift iaf så det är skönt. Äta bättre. Maten sköter jag oftast helt okej men det är godis, chips och annan skit som gärna slinker ner förutom maten som är problemet..

Promenader med vovvarna blir det ju. Oftast är vi ute en längre promenad på minst en timme och sen några kortare. Tänkte jag skulle öka på det utöver den andra träningen.

Har som mest vägt 78 kg, Har nu lyckats komma ner till 67-68 kg och ligger ganska stadigt där. Var nere på 66 en kort period men sen sket det sig :D
Men nu är jag trött på det.:p Målvikten är mellan 55-60 kg, trooor jag. Är 162 cm lång och varit överviktig hela mitt vuxna liv. Så jättesvårt att veta var man trivs.

Mål

* Rida minst 2-3 ggr/vecka.
* Gärna klara av att springa åtminstone 2 mil innan april.
* Styrka lite smått varje dag och något mer rejält pass varje vecka. Bara så man får någon slags grundstyrka och får rutin på det.
* Gå mer med hundarna.
* Lägga in mer intervallpass i löpträningen
* Byta ut godis, chips och annat mot bär, frukt, gurka och morötter med dipp. Så ofta det går även om jag kommer tillåta mig själv att äta skit ibland.
* Äta så lite snabba kolhydrater som möjligt och istället för pasta och ris äta en massa grönsaker och rotfrukter. Detta är väl det jag redan är ganska duktig på.
*
Inte få ångest om jag slarvar med sakerna ovan :D

Jag har idag sprungit en kort sväng på 3-4 km, gissar jag på. Gick lite före och efter som uppvärmning. Var ute sammanlagt 45 min. Sen tänkte jag snart ut och gå en halvlång promenad med vovvarna.

Har ätit ganska bra också. En sallad med ruccola, spenatblad, oliver, lök och avokado till "frukost" och sen fläskkött med blomkål nu ikväll. Har lyckats vända fel på dygnet så somnade väl vid 5 idag på morgonen och vaknade vid 12.30..

Min PT är sjuk så inget pass med henne idag men tänkte dra till gymmet ändå och köra lite av övningarna hon gett mig. Kanske ta en promenad ikväll om jag får sällskap:p

Jag vill både gå ner i vikt och träna mer. Konditionen är okej. Kan jogga uppemot 8-10 km utan problem även om det händer sällan. Oftast blir det 4-7 km. Har dock blivit lite sporadiskt just nu. Styrkan däremot, den är borta :D
Har även tänkt börja rida pållen regelbundet. Nu har det blivit skritturer någon gång ibland. Han har så gott som stått i ett helt år vilket känns skitskumt. Hade gärna haft medryttare så det blir lättare att få igång honom igen så man kan träna lite mer ordentligt. Det är för dyrt just nu att åka tillräckligt ofta till stallet för att han ska kunna hållas i bra form. Han går på lösdrift iaf så det är skönt. Äta bättre. Maten sköter jag oftast helt okej men det är godis, chips och annan skit som gärna slinker ner förutom maten som är problemet..

Promenader med vovvarna blir det ju. Oftast är vi ute en längre promenad på minst en timme och sen några kortare. Tänkte jag skulle öka på det utöver den andra träningen.

Har som mest vägt 78 kg, Har nu lyckats komma ner till 67-68 kg och ligger ganska stadigt där. Var nere på 66 en kort period men sen sket det sig :D
Men nu är jag trött på det.:p Målvikten är mellan 55-60 kg, trooor jag. Är 162 cm lång och varit överviktig hela mitt vuxna liv. Så jättesvårt att veta var man trivs.

Mål

* Styrka lite smått varje dag och något mer rejält pass varje vecka. Bara så man får någon slags grundstyrka och får rutin på det.
* Gå mer med hundarna.
* Byta ut godis, chips och annat mot bär, frukt, gurka och morötter med dipp. Så ofta det går även om jag kommer tillåta mig själv att äta skit ibland.
* Äta så lite snabba kolhydrater som möjligt och istället för pasta och ris äta en massa grönsaker och rotfrukter. Detta är väl det jag redan är ganska duktig på.
*
Välkommen! :D

Mål

* Gå mer med hundarna.
*

Hej och välkommen! :) Jag är ungefär på samma startvikt (pendlar 75-76 kg just nu) och vill ner under 70 kg. Så kul med nån som gjort liknande resa, pepp för mig. :) Tycker du har väldigt ambitiösa mål! En annan är ju en ren soffpotatis, nästan. :p

Sådär.
Räknade nyss kalorier i frukosten. Så, bara att fortsätta nu då. :p
Ska träna Crossfit 11.30, sen laga matlådor (kyckling, kokosmjölk, grönsaker mm). Förmodligen en kaffe på stan med en vän sen och efter det ska jag sova inför nattpasset. Kl 21 blir det träning på jobbet. Förmodligen löpning/pw på löpbandet då det lär bli styrka på Crossfiten.
Sen jobba hela natten! Wohoo.

Ny vecka! Vad har ni för mål? :)

Träningen går jättebra för mig just nu, ska köra på likadant i två veckor till. Sen ska jag prova maxa och direkt jag har nått målen så är det slutbulkat för min del :p :nailbiting: Nu är det dags för ett överkroppspass!

24000 steg i helgen, varav 14000 av dem i kuperad och obanad terräng med en hel del snö.
Ska göra storkok ikväll så att det inte blir smörgås till kvällsmat denna veckan när sambon inte är hemma.
Tänkte prova första passet i "Yoga i 30 dagar" ikväll också, har svårt att motivera mig med löpning när jag gått långrunda med hunden, och alla löpgrejer (samt alla skidgrejer) till hunden är hos mina föräldrar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 654
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka