Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otroligt få tjejer kan göra chins utan att ha tränat på just det, medan random snubbe ofta kan göra ett gäng utan att vara överdrivet vältränad. Inte ett dugg rättvist!

Nu saknar jag min vältränade kropp. :love: Jag är begåvad med mycket muskler men nu var det längesen jag var vältränad. Tror inte jag skulle lyckas med chins idag, kanske en på viljestyrka... :D Att det ska vara så svårt att träna när det inte är hästar involverade... Älskar ju egentligen känslan av att vara STARK, kunna lyfta och flytta tunga saker, känna att jag kan själv. Idag är det mer obehagligt att riktigt ta i, för det känns som om nånting kommer gå sönder.

Följer lofans på Instagram och blir bra taggad av hennes inlägg. Alltid grymt starka tjejer och det prata en del om bland annat chins. Då slits jag verkligen mellan allt jag vill göra - karriär, hästen, träning, sambo och vänner, familj, husdrömmar, naturnörderi, fågelskådning och alla andra tusen saker. Och så min lättinflammerade överrörliga kropp på det. Vill ha mer timmar på mitt dygn! Jag vill inte behöva välja. Känner mig som en flyktig höna som är än lite här, än lite där.

Ja, det var väl dagens tankesmedja. :p Idag ska jag ägna mig åt hästen, men kanske orkar/hinner jag träna också.

@Chili Ja, känslan av att vara stark är verkligen grym! Jag var tunn och undernärd tills jag började träna tyngdlyftning. Tack och bock sade min kropp och började lägga på sig muskler. Det är SÅ häftigt att känna sig kapabel och veta att allt jag vill göra fysiskt, det klarar jag av. Dock så blir man faktiskt starkare än vad man tror av ridning och stalljobb; hästtjejer brukar dessutom ha en vilja av stål så du har alla förutsättningar :)

Okej! Det låter som om chins är ett högt satt mål av en tränings-nybörjare som mig då, haha men mål ska man ju ha! Jag är väldigt klen o liten just nu, som sagt, så lite mer muskler hade inte skadat...

//r

Okej! Det låter som om chins är ett högt satt mål av en tränings-nybörjare som mig då, haha men mål ska man ju ha! Jag är väldigt klen o liten just nu, som sagt, så lite mer muskler hade inte skadat...

//r
Man ska sikta högt! Men ha en rimlig tidsgräns och sätt upp delmål så är det lättare att motivera sig och att se resultat :)

Det låter ju ändå som att du spänner dig på något vänster. Testa att fokusera på utandningen (dra in magen) och låt inandningen komma naturligt (när du släpper spänningen i magen).

Stress? Spänningar?
Testa lite andningsövningar för dig själv vid ett lugnt tillfälle, och försök att få till bra andningsteknik som du kan använda även sen när du är ute och springer.
En annan variant som kan funka är motståndsandning. Att "pysa ut" luften mellan sammanpressade läppar (men inte så pass hårt att det är omöjligt, du ska få lite samma känsla som när du blåser upp en ballong) i någon utandning då och då.

Tusen tack för era andningstips! Jag hade fullt fokus på detta idag och fick inte ett dugg ont! Dessutom satsade jag verkligen på att dricka mycket under dagen då min löparkompis sa att det eventuellt kunde bero på uttorkning. Jag kände knappt av det alls, och så fort jag kände att det började krypa på så var det bara att börja tänka på andningen igen. :)

Jag tränar på en gång i veckan på det bootcamp-pass som jobbet arrangerar men börjar bli sugen på att även ta upp löpningen igen nu när det är varmare och ljusare ute. Idag fick benen en ordentlig genomkörare med bland annat mycket jump squats, squat thrusts, lunges av olika slag och korta backintervaller. Jag gillar att passen alltid är väldigt olika, det är alltid mycket ben och mage men med olika övningar och olika intensitet. Det är alltid kul att gå dit även om (eller kanske tack vare att) det nog är de tuffaste träningspassen jag har gått på.
Gud vad coolt med träning på jobbet, värsta drömmen ju! Jobbar du på något träningsrelaterat företag, eller hur kommer detta sig?

Jag har just avslutat mitt bästa löppass hittills vilket jag avrundade med lite plankan. Fy fasiken vad skönt det var!! Nu ska jag duscha, krypa ner bland nybäddade lakan och riktigt gotta mig i tanken på att det är fredag imorgon. Livsnjutning!

Åh vad härligt!
Jag skulle ju sprungit idag, men blev inte så, tyvärr... Nåja. Snart så :p

Tusen tack för era andningstips! Jag hade fullt fokus på detta idag och fick inte ett dugg ont! Dessutom satsade jag verkligen på att dricka mycket under dagen då min löparkompis sa att det eventuellt kunde bero på uttorkning. Jag kände knappt av det alls, och så fort jag kände att det började krypa på så var det bara att börja tänka på andningen igen. :)

Gud vad coolt med träning på jobbet, värsta drömmen ju! Jobbar du på något träningsrelaterat företag, eller hur kommer detta sig?

Nej inte alls, det är under lunchen och en av de förmåner vi har. Så det är inte riktigt så att jag kan träna på arbetstid. Men det är väldigt skönt att komma ut och röra på sig mitt på dagen tycker jag :)

Det är strax under fyra månader. Så det ska ju gå... Men jag har liksom ingen motivation :p
Även fast jag borde ha det.
Känns ju inte kul att behöva dieta mig i min klänning, men å andra sidan har den ju passat :p

Hur mår du i övrigt? Mycket stress? Du behöver såklart inte svara om du inte vill. Men om det krånglar i "övriga livet" så är det svårare att hitta motivation och ork.

@Chili Ja, känslan av att vara stark är verkligen grym! Jag var tunn och undernärd tills jag började träna tyngdlyftning. Tack och bock sade min kropp och började lägga på sig muskler. Det är SÅ häftigt att känna sig kapabel och veta att allt jag vill göra fysiskt, det klarar jag av. Dock så blir man faktiskt starkare än vad man tror av ridning och stalljobb; hästtjejer brukar dessutom ha en vilja av stål så du har alla förutsättningar :)

Visst är det! Jag var riktigt stark och muskulös hela tonåren tack vare stalljobb och ridning och det är så jag identifierar mig själv. Att vara stark är liksom normalläget och det här är bara... inte jag.

Dessvärre rider jag inte (unghäst) och pga jobbresor står hon på helinackordering på vardagarna så jag gör ganska lite i stallet nu egentligen. Men vilja av stål, japp. :D Mitt problem är ju att jag vill göra allt och jag har för många intressen, mål och drömmar.

Woop woop! Efter att ha varit ute och joggat lite så tänkte jag att jag får väl ta och öva lite på stången också. Och döm om min förvåning när jag plötsligt lyckades dra mig upp en bra bit! :eek:

Jag var tvungen att filma och skicka till min kompis, haha.

Däremot så blir jag ju alldeles förvirrad över pull ups och chins eftersom vi av någon anledning säger olika gentemot resten av världen - så jag konstaterar helt enkelt att mina "up's" med underhandsgrepp börjar ta sig, up'sen med överhandsgrepp kräver fortfarande lite mer teknik och mod - jag tycker det är lite läskigt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 655
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka