Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@strawberrysylt - Börja med att tänka hur många pass i veckans om är rimligt för dig att träna. Tränar man 3 ggr/v tror jag man generellt får räkna med minst 4-5 mån disciplinerad träning. Men det beror dels på hur många pass i veckan och vilken intensitet.
@Mammas välkommen tillbaka :)

Jag är inte på träningshumör alls just nu, både idag och förra längre passet kändes brutalt tunga mentalt. Tack vare min kompis kom vi ändå runt 25 km så det kändes gött när passet var gjort!
Jag åker till Rom om två dagar så då får jag några planerat träningsfria dagar :D

Hej Mammas! :) Vad kul att du kan springa igen! :banana:

Tack! Jaa, det är verkligen som att komma hem igen. När jag var ute igår så duggade det och jag glömde kepsen så fick regn på glasögonen, och klampade över en sankmark och blev blöt och vae liksom glad och nöjd ändå. :D

Angående att bli blöt om fötterna som du skrev om är det aldrig något som stör mig, de blir ju varma typ direkt ändå. :D

TACK för alla välkomnanden! :love: jag har helt fallerat iom skadorna och måste träna för att kunna ta itu med kosten. Tbh skulle jag behöva gå ner 20-30 kg, och det kommer aldrig gå om jag inte kan träna så det känns så skönt att kunna springa. :) funderar på om jag ska försöka komma igång med gymmet också, det är ju roligt när jag väl kommer igång. :)

Det blev ett löppass trots allt, och jag mådde mycket riktigt finfint när jag kom tillbaka! Det var rätt kämpigt dock, men vårväder och bra musik i öronen underlättade.

Planen för veckan är gym tisdag morgon samt löpning onsdag + torsdag kväll. Sedan åker jag till London över helgen så där blir det mycket promenerande men ingen regelrätt träning som sådan.

Jag funderar lite på det här med progress-bilder, vad tycker ni om att posta det här i tråden? Jag tog några här i helgen och har från när jag började min "diet" för 10 veckor sen. Skulle det vara roligt/motiverande att se eller tycker ni att det bidrar till press/stress?

Jag är personligen inget fan av "progress-bilder" och tycker att internet är en lätt översvämning av sådant, men det kan säkert finnas andra som tycker att det är motiverande (baserat på antalet Instragram-följare som många fitnesskonton har t.ex.). Där kan man dock välja huruvida man vill följa eller inte; i den här tråden är det ju svårt att undvika att se bilder som postas. Så jag röstar spontant nej, även om jag inte känner någon stress av sådana bilder heller. Bra sak att fråga om, för jag förstår att det är motiverande för dig personligen att ta bilderna när målet är att förändra sitt utseende.

Enligt telefonen har jag knåpat ihop ca 1 mil rörelse idag eller ca 14 500 steg. Har dels varit i naturen och jobbat och sen gick jag hem från kontoret. Gick lite i stallet också men ingen promenad direkt. Dessvärre har jag huvudvärk hela tiden nu. :( fick kasta mig in på närmsta apotek idag i lite panik för det blev bara värre och värre för varje minut som gick... Det brukar vara avslappnande att jobba ute i naturen men inte nu.

Har inte tränat ordentligt mer än promenader sen i onsdags men idag blev det lite mammamage -träning och yoga i alla fall.
Har kommit ur mina rutiner med maten dock, för mycket socker och färdigmat...

Jag funderar lite på det här med progress-bilder, vad tycker ni om att posta det här i tråden? Jag tog några här i helgen och har från när jag började min "diet" för 10 veckor sen. Skulle det vara roligt/motiverande att se eller tycker ni att det bidrar till press/stress?

Du skulle ju kunna länka? Så är det mer frivilligt att se sas.

Idag har jag härligt go' träningsvärk! Körde ben och rygg igår och ökade på mer i vikt i de olika övningarna, samt körde mina rehabövningar med raka marklyft på ett ben. De tar gött kan jag säga!

Redan taggad på att gå ner till gymmet efter jobbet idag :)

Började dagen med ett kort spinningpass följt av att jag för ovanlighetens skull följde det träningsprogram jag fått av sjukgymnast :angel::p. Men jag är inte riktigt med på hur det ska hjälpa då övningarna mest gör ont, så det blir nog mitt egna program framöver igen :up::angel:

Jag är personligen inget fan av "progress-bilder" och tycker att internet är en lätt översvämning av sådant, men det kan säkert finnas andra som tycker att det är motiverande (baserat på antalet Instragram-följare som många fitnesskonton har t.ex.). Där kan man dock välja huruvida man vill följa eller inte; i den här tråden är det ju svårt att undvika att se bilder som postas. Så jag röstar spontant nej, även om jag inte känner någon stress av sådana bilder heller. Bra sak att fråga om, för jag förstår att det är motiverande för dig personligen att ta bilderna när målet är att förändra sitt utseende.
Ja, men precis, det var därför jag ville höra vad ni tyckte. Jag vill inte "tvinga på" någon bilder, särskilt när det kanske finns personer som inte mår bra av det :)

Du skulle ju kunna länka? Så är det mer frivilligt att se sas.
Ja, det är ju ett bra alternativ. Ska fundera lite på saken!

Har gått och blivit dyngförkyld från ingenstans. Kliande hals, känns som att jag har en golfboll i svalget och rejält öm i gommen, så pass att jag vaknade av det i natt och inte kunde somna om. Och snorig, detta eeeviga snorandet. Hopplöst! Var ju rejält på gång med både cykling och gym, och hade behövt alla träningstillfällen jag kunde få innan loppet som går om mindre än två veckor. Men det är väl bara att gilla läget, sätta i sig varma drycker med honung, klä sig varmt och vila.

Vad har ni andra för planer för veckan? Kan jag inte träna själv så kan jag åtminstone följa andras träning på distans ;)

Sprang 4 km idag :) Det kändes faktiskt asbra, konditionen är ju inte vad den har varit men det börjar ta sig! Och lite fart har jag tydligen i benen. I maj tänkte jag lägga till ett intervallpass de veckor de funkar, i april har jag hållit mig till två väldigt lugna pass i veckan.

Lycka till imorgon @LindgrenV ! :)

@cili Usch vilket skräp! Var det cykellopp om två veckor? Har du tränat på bra hittills så är det nog ingen fara med lite vilodagar!

Angående träningsplaner så planerar jag ett löppass till (i helgen), ett pass rehab/löpstyrka, ett pass med cykeln och så yoga så mycket jag kan typ.

Lycka till imorgon @LindgrenV ! :)

@cili Usch vilket skräp! Var det cykellopp om två veckor? Har du tränat på bra hittills så är det nog ingen fara med lite vilodagar!

Angående träningsplaner så planerar jag ett löppass till (i helgen), ett pass rehab/löpstyrka, ett pass med cykeln och så yoga så mycket jag kan typ.
Precis, nästnästa lördag är det dags. Vill hinna med två längre pass innan dess, men behöver vila några dagar innan loppet för knänas skull, så frågan är om jag får till det nu när halsen krånglar. Om inte annat får jag väl hoppas att pannbenet räcker till ändå, man blir ju peppad av stämningen när det väl är dags.

En del av mig vill svara ja, men en annan del av mig vet att min hjärna kanske inte kommer att kunna hantera just detta särskilt bra och risken finns att det finns fler med samma dumma hjärna som jag. Lika mycket som jag är nyfiken och vill glädjas med dig, lika mycket vet jag att hjärnan inte riktigt fungerar så utan förmodligen kommer att vända saken till något negativt. Tyvärr.

Det var väldigt fint av dig att fråga tycker jag, och du är ju självfallet fri att göra precis vad du vill!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 654
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden