Beach 2017 del II

Sammanfattning av veckan är hela 1 st löppass på 5 km och 1 st styrkepass :p Ridit 5 pass och promenerat varje dag i alla fall. Nya tag denna veckan nu när ryggen känns bättre :)

Mån: Promenad
Tis: Promenad, styrka och ridning
Ons: Promenad, ridning
Tors: Promenad, ridning, styrka
Fre: Promenad, ev ridning
Lör: Promenad, ridning
Sön: Promenad, ridning, styrka

Planerar inte in någon löpning den här veckan eftersom det var det som gjorde ryggen ond sist. Vill bli helt bra så jag få styrketräna smart och gå på pw istället :)
 
Det var precis det här min sambo sa också! :D Jag tycker väl att jag har lagt ner mycket på löpningen, men jag kan eventuellt ha överskattat hur fort det skulle gå att träna upp mig och hur mycket jag faktiskt behövde fokusera på saken :angel:

Jag har egentligen ingen målsättning alls med det här loppet, det är mer en grej för skojs skull som anordnas av konferensen vi ska på, så jag satsar nog mest på att inte göra bort mig tror jag. Men det hade känts trevligt att klara av att springa alla fem kilometer utan paus, för det inbillar jag mig att man borde klara om man är hyfsat vältränad (vilket jag tycker att jag är). Men det kanske är jag som hittar på och skapar onödigt mycket press, som vanligt...

Äsch, det är mycket tankar som får plats i mitt lilla huvud men det har varit väldigt nyttigt att ventilera här och jag tar verkligen inte illa upp på något vis! Tvärtom! Nu ligger löparskorna nerpackade i väskan tillsammans med träningskläderna, så nu är det bara att hålla i sig och hoppas att allt går vägen på onsdag! Ska bli skönt att kunna återgå till 100% styrkefokus sen när jag kommer hem, och verkligen bara springa för skojs skull, för att jag vill och helt utan krav :)

Låter bra, kommer gå kanonbra ska du se! :up:
 
Här kommer rapporten efter gårdagens PT-pass! Jag var den enda som bokat plats, men precis när vi skulle börja kom en till person och hoppade in, så vi blev två stycken :) Ingen hade några speciella önskemål om passets innehåll så det blev ryck för hela slanten :D Jag har aldrig testat det förut och det kändes väldigt svårt, men jag fick ett väldigt bra tillfälle att släppa mitt duktighetssyndrom och strunta i om jag är "dålig" på någonting. Efter uppvärmning övade vi först med en pinne och delade upp övningen i flera olika delar, sedan samma sak med 15 kg stång. Ryckböj (overhead squat) var inga problem, klarade några reps på 25 kg :up: Resten var svårare! Framför allt lite ovant att hålla händerna så brett. Men till slut lyckades jag göra några ganska fula ryck på 20 kg, från golvet upp till stående med stången på raka armar :) Kul grej ändå! Failade en gång så att jag fick släppa stången men det var ingen fara.

Vi avslutade med lite vanliga knäböj och där kände jag verkligen att jag har jobbat ordentligt med både tekniken och självförtroendet. Men! Jag failade en gång och kom inte upp från bottenläget, första gången det händer mig och det var rätt nyttigt tror jag. Fattade först inte vad som hände och satt bara kvar där nere innan jag ropade på hjälp :rofl: PTn fick lyfta upp mig, han hade inte varit beredd eftersom jag hade sett så himla säker ut i repetitionen innan. Det var inte för tungt men jag tappade väl konceptet eller nåt mitt i :p Gjorde sen två treor på samma vikt (50 kg).

Idag är det VILA för hela slanten efter fyra tuffa träningsdagar. Hela veckan blir det dessutom löpvila eftersom jag har varit lite dum och kört på lite för tufft tror jag. Känner mig liksom trött i höften och stel i höftböjaren. Tänkte att jag har tagit det rätt lugnt men när jag tittade tillbaka på de senaste månadernas träning insåg jag att jag har ökat på löpningen alldeles för snabbt, lurad av att jag har känt mig stark i kroppen. Så nu blir det en veckas vila från allt vad löpning heter, jag ska stretcha ordentligt och så ska jag börja göra lite stärkande övningar för de stabiliserande musklerna i höften. Efter viloveckan ska jag se hur det känns då och hoppas att jag kan börja springa lite försiktigt igen.
 
Åh visst är det kul med ryck! @zassoo :bump: Men skitsvårt också, många olika moment att tajma :p Vi körde faktiskt också lite ryck idag i boxen. Ordentlig uppvärmning och sen 8 set ryck med först en "hang snatch" där man startar rycket med stången ovanför knäna och sen direkt efter en vanlig snatch/ryck med startposition med stången på golvet. Jag är ju fortfarande i övningsstadiet så kör på 20 kg. Börjar iaf få till tumgreppet hyfsat, tyckte det kändes väldigt ovant i början :D
Efter snatch-delen körde vi team om 2, amrap 12 minuter där en körde
12 wallballs
12 burpees
sen byte. Vila medans den andra kör. Det var riktigt jobbigt såklart. MEN! Stolt över mig själv då jag klarade att göra alla burpees utan att börja kliva fram/bak, coolt :up::up:
Började med kreatin och bcaa-kapslar i fredags tror ni det har haft effekt redan eller? :idea::D

Igår körde vi "Death by thrusters", då startar man med 1 thruster (frontböj+press) minut 1, och sen ökar man med 1 rep varje minut och så kör man tills man dör/inte klarar det. Jag hade 20 kg och klarade mig till 11 obrutna men sen tog det slut :p Bra träningsvärk i låren idag :D
 
Åh visst är det kul med ryck! @zassoo :bump: Men skitsvårt också, många olika moment att tajma :p Vi körde faktiskt också lite ryck idag i boxen. Ordentlig uppvärmning och sen 8 set ryck med först en "hang snatch" där man startar rycket med stången ovanför knäna och sen direkt efter en vanlig snatch/ryck med startposition med stången på golvet. Jag är ju fortfarande i övningsstadiet så kör på 20 kg. Börjar iaf få till tumgreppet hyfsat, tyckte det kändes väldigt ovant i början :D
Efter snatch-delen körde vi team om 2, amrap 12 minuter där en körde
12 wallballs
12 burpees
sen byte. Vila medans den andra kör. Det var riktigt jobbigt såklart. MEN! Stolt över mig själv då jag klarade att göra alla burpees utan att börja kliva fram/bak, coolt :up::up:
Började med kreatin och bcaa-kapslar i fredags tror ni det har haft effekt redan eller? :idea::D

Igår körde vi "Death by thrusters", då startar man med 1 thruster (frontböj+press) minut 1, och sen ökar man med 1 rep varje minut och så kör man tills man dör/inte klarar det. Jag hade 20 kg och klarade mig till 11 obrutna men sen tog det slut :p Bra träningsvärk i låren idag :D

Haha japp, kul men skitsvårt :D Bra sammanfattning :up:

Bra jobbat, det låter fruktansvärt jobbigt :laugh::D
 
Kan ju förresten också sammanfatta förra veckan nu iom varit duktig o skrivit in det jag tränat :up:
Det blev 4 pass i boxen, ett team-pass, två wodar och ett eget där jag körde marklyft + löpning och så ett 1,5 h yogapass med :)
Fredag o lördag blev vilodagar pga ingen tid att träna tyvärr men ändå böjd med veckan!
 
Blev ett spinpass på lunchen idag, mer bestämt intervaller med en grymt inspirerande ledare. Det är svårt att inte maxa när man vet att hen sitter där framme med en tumör i hjärnan och kör som om det inte finns någon morgondag (för det är en tidsfråga, man vet bara inte om det är imorgon eller om trettio år). :bump: och :cry: samtidigt, liksom.

Nu sitter jag i omklädningsrummet och inväntar att det ska lugna sig lite så jag kan duscha. Bara skönt att få eftersvettas klart. Sen ska det sitta jäkligt gött med lunch!
 
Death by thrusters verkar utvecklas till en utdragen Death by träningsvärk :nailbiting: Asså mina lårmuskler gör så jäkla ont!!
 
Jobbat 12h - check!
Gymmat 1h - check!
Ligger i sängen och ska sova nu - check!

När jag vaknar ska jag ut till pålle, hoppas att solen fortfarande är kvar då! Fin morgon ute! :)
Sen jobb i natt igen..
 
Vi har lite fullt upp ikväll men ska försöka få till det där styrkepasset jag planerat ändå :) Maken ska iväg på utvecklingssamtal för äldsta dottern så jag kan passa på att träna lite ihop med ungarna innan dom ska sova. Sen ska vi göra ett ryck i vedhögen igen så den snart blir borta. Vi är sjukt effektiva när vi hjälps åt :D:up: Ska rida på lunchen har jag tänkt. Checka av lite efter kursen och fortsätta fila på tölten.
 
Gym idag på morgonen. Chinsen var så jäkla tunga, men som tur är finns det många olika varianter med olika tjocka gummiband, excentriska osv. Så jag fick blanda och ge ganska mycket :p Därefter tri-set med skivstångsrodd + sittande kabelrodd + shoulder flyes, jobbigt! Sist farmer's walk där jag slog till med 2x32 kg kettlebells, tungt! Sen kände jag mig klar, ingen kräm kvar för några extra övningar :p

Vi hade för övrigt snö på marken i morse. 9 maj. Inte ok.
 
Funderar på att hur jag ska lägga upp träningen ikväll. Ryggen känns inte alls just nu men tänker ändå inte köra riktigt så tungt som jag brukar och inget långt pass. Vill inte få tillbaka ryggvärken....
Axlar får det bli i alla fall, älskar att träna axlarna :p De börjar få en sån fin form och jag har alltid varit klen i axlarna så jag jobbar en del på dom faktiskt. Sen kanske lite bröst och försiktigt rygg. En magövning och en rumpövning också.
 
Efter att ha jämfört min fitbit lite med makens nya Polarklocka han fick när han fyllde så är jag nog mer sugen på en Fitbit surge nu än en sån Polar :p Fasen, hur ska jag motivera ett sånt köp? :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 967
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 487
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 868
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
103 711
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp