Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan ni förstå hur underbart skönt det var att vakna till en ledig dag idag?Ponny och jag har ridit ut 90 minuter i alla tre gångarterna och nu tillbringar jag tiden i solen.
![]()
Härligt, låter som att du njuter av ledigheten![]()
En aning.Jag trivs jättebra på mitt nya jobb, men butiken är påfrestande just nu. Dels för att helgerna dödar mig (tre helger kvar med de här horribla öppettiderna) och dels för att det är jättemycket på alla andra avdelningar som jag inte kan något om och alltså är till noll hjälp för mina kollegor. Man känner sig liksom maktlös?
Men nu är jag fri! Och firade det med en promenad på fem kilometer i eftermiddag.
Ska du alltid jobba såhär mycket eller var det en engångsgrej? Skönt att nya jobbet är bra, hade ju varit toppen om du fick jobba mer där och mindre på butiken![]()
Nej, just nu jobbar jag 110% och det är lite mastigt. Helgen innan midsommar är sista helgen vi har öppet på söndagarna, och då jobbar jag bara lördagen ändå eftersom det egentligen är min kollegas helg men hon kunde inte lördagen. Efter det jobbar jag varannan lördag mellan tio och två, men är ledig varannan och alla söndagar. Kommer göra mycket! Efter det kommer jag jobba tre dagar i veckan i butiken (antingen två vardagar och lördag, eller tre vardagar) och resten av vardagarna på andra jobbet.
Sen kommer det ju lugna ner sig i butiken också när värsta högsäsongen har lagt sig. Klart det är skönt att ha saker att göra, men när jag inte kan svara på kundernas frågor (och gnäll) blir det jobbigt.
Tyvärr är andra jobbet också inom en bransch som har sin högsäsong på våren/sommaren så vintern kommer inte bli mer där heller. Men jag är fullt nöjd med 100%, de här tio extra var inte jätteroliga.
Huu förstår det, jag tycker det känns lite jobbigt bara att börja arbeta 100 % efter många år som student och deltidsarbetandeHar inte jobbat heltid mer än kortare perioder, studierna är ju officiellt heltid men det är inte samma sak.
Körde ett cirkelpass på gräsmattan. AMRAP 3x5 minuter.
Första: 8 st enarmsrodd m kettlebell + 8 st pikplanka på boll
Andra: 8 st armhävningar + 8 st goblet squats
Tredje: 8 st pressar med kettlebell + 4 st burpees
Enda problemet var att mensvärken drog igång under varv 2, så jag fick pausa och ta en värktablett. I samma veva började jag känna mig yr och fick lägga mig ner en stund. Gjorde sen varv 3 men långsamt och inga hopp i burpeesarna. Är fortfarande lite snurrig, ska duscha och äta och hoppas att det går över. Vet inte om det är mensvärken kanske? Ska köra bil om en timme är tanken men då får jag ju inte må såhär.