Beach 2017 del II

Vad är det för tights? Verkar vettigt att ta det lugnt när du inte får sova tillräckligt, hoppas du får bättre nätter framöver.
Nike pro cool.
Jag har ett par svarta som inte är det minsta genomskinliga och sitter tight utan att sitta åt, så att säga. Jag köpte dem när jag vägde 5 kg mer, varav det mesta på rumpa/lår och de sitter fortfarande lika bra.
Glider inte när jag springer och är svala, perfekt för mig som blir extremt varm när jag motionerar. Men ändå inte kalla, så jag har dem gärna även när jag yogar och lyfter vikter.
Nu köpt ett till par svarta samt ett par mörkt blågröna.

Klickade just hem fler tights av samma sort som jag har hemma så jag kan fortsätta vara beachig i mina skönaste och snyggaste tights utan att jag behöver oroa mig för att nöta upp de paret jag har. :D

Inte blivit någon löpning eller styrketräning i helgen då det har varit kämpiga nätter en dryg vecka där 5 h sömn inte varit ovanligt på grund av många vak. :crazy:
Nu har vi äntligen börjat få sova igen, så om en bra natt till ska jag ta och anstränga kroppen igen.
Innan dess tror jag bara att det bryter ner.

Mycket klokt (både vad gäller tightsen och att ta det lugnt pga sömnbrist). :up:

Tungt (not in a good way) och trögt pass idag. Började med bänkpress som jag inte kört på ett tag pga sjukdom och försvunna handledslindor. Fick hem nya lindor förra veckan så nu är'e på't igen! Jobbade mig upp till femmor på 40 kg men det var riktigt grisigt. Sen blev det lite knäböj med lyftarskor, vilket än så länge är en annan övning än knäböj utan lyftarskor. :D Samma sak där, inte kört tungt på ett tag pga sjukdom så jag nöjde mig med sexor (eller var det åttor?) på 50 kg. Körde även lite lätta mark, åttor på 60 kg. Arbetssetten var väl en tre-fyra stycken, jag är inkapabel att räkna idag. Gick till och från gymmet, totalt 6 km.

Planen var att även köra lite assisterade chins, men mina sjuka händer (vad problemet är vet vi ännu inte) har svårt att palla fler dragövningar efter att jag kört marklyft. Det gick för ett år sedan, men då marklyfte jag kanske 60-70 kg som tyngst, nu är 60 kg det lättaste jag kör. Måste bli bättre på att planera och hålla mig till en planering, så jag kan få in tunga mark men även chins, rodd och sånt.

Nike pro cool.
Jag har ett par svarta som inte är det minsta genomskinliga och sitter tight utan att sitta åt, så att säga. Jag köpte dem när jag vägde 5 kg mer, varav det mesta på rumpa/lår och de sitter fortfarande lika bra.
Glider inte när jag springer och är svala, perfekt för mig som blir extremt varm när jag motionerar. Men ändå inte kalla, så jag har dem gärna även när jag yogar och lyfter vikter.
Nu köpt ett till par svarta samt ett par mörkt blågröna.

Känner flera som verkligen gillar just Nike Pro Cool. Är sugen på att prova, men jag vet vad som brukar hända med tights utan knytband i midjan om jag gör mer än går och styrketränar. Minsta lilla hopp eller spring och det blir ett evigt dragande. :p

Blev en promenad på lunchen. En halvtimme bara för det blir för varmt för hunden annars. Sen satt jag i solen en stund och svarade på jobbmail i telefonen innan jag satte mig på kontoret igen.

Blir ridning ikväll efter att vi fått fram och monterat självlastarvagnen. Det närmar sig hökörning så alla maskiner måste fixas så det bara är att köra så fort vädret är mer stabilt :)

Känner flera som verkligen gillar just Nike Pro Cool. Är sugen på att prova, men jag vet vad som brukar hända med tights utan knytband i midjan om jag gör mer än går och styrketränar. Minsta lilla hopp eller spring och det blir ett evigt dragande. :p
Så brukar det vara för mig också, även de med knytband får jag dra i annars måste jag strypa åt blodet runt bäckenet. :nailbiting: :D Jag har smal midja och naturligt breda höfter, för tillfället lite muskelfattiga och ganska lite fett då jag ammar och det verkar vara raketbränsle för min förbränning. Jag får kämpa för att äta nog mycket för att hålla vikten just nu.

Nu funderar jag på att hiva mina andra tights för de här är då bra. Såg att de fanns som shorts också, så ska nog byta ut mina shorts som glider neråt trots midjeband.

Ljuvligt att jobba normala arbetstider. :D Är i butiken idag, och hann skritta 35 minuter uppsuttet på ponny innan (samma runda som vi gick till fots igår). Galet pigg och nästintill odräglig häst som vilat en vecka, men inte så mycket att göra åt när vilan in the first place berodde på hennes hov. :cautious: Misstänker att det kan ta några dagar att få bukt med hennes hjärnspöken nu. ;)

Träning i boxen idag klockan 17 :up: Först en cirkel med 4 övningar som man gjorde x 3, ingen tidspress utan bara gå igenom i sin egen takt.
10 walking lunges med hantlar eller kettlebell over head
10 bulgarian split squat med hantlar/kettlebell i händerna
10 bröstpress med hantlar liggande på golvet
10 kettlbell rodd

Sen gjorde vi en wod som heter "Jackie"
1000 m löpning (egentligen rodd men finns inte maskiner åt alla :) )
50 thrusters, jag gjorde med två 6 kg kettlebell idag
30 pull-ups, jag skalade till att använda låda

9 min 55 sek tog den totalt, mycket svettigt :p Thrusters är så jäkla jobbigt hörrni! Rörelsen är front squat + over head press och det både svider ordentligt i musklerna + att det blir jobbigt för flåset, pust!

På onsdag ska vi maxa i knäböj på styrkelyftet! Känns typ både :bump: och :nailbiting:

Vad kul att ni gillade min lopprapport :D Såhär två dagar senare är det rätt stelt i höfter och fotleder men det går ju över. Jag är lite sugen på att köra 45 km nästa år... :o :rofl:

I skrivande stund befinner jag mig på ett hotellrum i Göteborg så jag vinkar hej till @Sleepan :D Ska presentera exjobbet igen imorgon när vi har möte med projektets referensgrupp, så det blev en snabbvisit hit.

Nån form av träning ska jag väl få till i veckan men lite vila efter loppet sitter rätt fint just nu. Lite midsommarträning kanske det blir :)

Det lät som en bra och lagom läskigt pass @Trollunge, men jag förstår att det var jobbigt! :D Hur springer ni när det är löpning - går ni ut eller är det på band eller finns det någon slags löparbana i boxen?

Vad kul att ni gillade min lopprapport :D Såhär två dagar senare är det rätt stelt i höfter och fotleder men det går ju över. Jag är lite sugen på att köra 45 km nästa år... :o :rofl:

I skrivande stund befinner jag mig på ett hotellrum i Göteborg så jag vinkar hej till @Sleepan :D Ska presentera exjobbet igen imorgon när vi har möte med projektets referensgrupp, så det blev en snabbvisit hit.

Nån form av träning ska jag väl få till i veckan men lite vila efter loppet sitter rätt fint just nu. Lite midsommarträning kanske det blir :)
Lycka till!

Hur kändes första veckan på nya jobbet? :)

Aha, är det därför du är här! :D Undrade just på Instagram! Hoppas du får en härlig snabbvisit och att du bor på ett najs hotell! :)
Och att det går bra med presentationen såklart! :)

Aha, är det därför du är här! :D Undrade just på Instagram! Hoppas du får en härlig snabbvisit och att du bor på ett najs hotell! :)
Och att det går bra med presentationen såklart! :)

Någon gång måste jag försöka se Göteborg lite mer ordentligt... Har knappt ens varit här i stan, bara varit i Lisebergshallen en gång för 13 år sen (!) och typ kört förbi på stora vägen :laugh: Hotellet verkar najs, hoppas på bra frukost imorgon bitti :love:

I natt satte sig förkylningen ordentligt på halsen :arghh: Jag och kompisen var ute och red igår kväll och det ÖSREGNADE hela tiden! Vi var totalt genomblöta och jag valde en vanlig jacka istället för regnrocken, väldigt dumt :meh: Men det var roligt ändå men att bli så genomblöt var nog ingen hit för halsen....

Gick upp halv 6 idag och har fått lite jobb gjort redan. Dagis har stängt så jag har dom hemma idag och ska varva lek och jobb :) Ingen värre motion eller träning för mig idag. Ska eventullt longera hästen och snickra lite. That´s it!

Det lät som en bra och lagom läskigt pass @Trollunge, men jag förstår att det var jobbigt! :D Hur springer ni när det är löpning - går ni ut eller är det på band eller finns det någon slags löparbana i boxen?

Det är alltid jobbigt på ett eller annat vis tycker jag :p
Vi sticker ut och springer och så har vi olika rundor som representerar olika distanser (tror inte någon av dem är exakt). Typ 500 meter är ut, ner till ån, runda en parkering och en liten park och tillbaka. 800 meter är ner till ån över två broar och tillbaka osv. Igår sprang vi då 2 varv på 500 meter-rundan vilket blir ca 1000 meter :)

Överkroppspass idag samtidigt som jag coachade svägerskan genom ett helkroppspass.

Jag körde press med KB, halvsittande axelpress med hantlar, rodd med KB, french press, hand to heel-magövning och rygglyft. Undvek övningar som tar mycket i bröstet pga gårdagens bänkpress.

Svägerskan körde KB-swing, utfall med rotation, rodd med KB, militärpress, wallball och bröstpress med hantlar.

Vi avslutade med 3 x 30 sekunders plankfight. :D

Det har känts väldigt bra :) Men jag känner mig lite som en praktikant eftersom jag mest hänger på det de andra gör såhär precis i början :p Men jag tror det blir bra!
Äsch, men så är det ju nästan alltid när man börjar ett nytt jobb! Var glad att du har ett jobb som ger dig tid att lära dig saker ordentligt, istället för att kasta in dig mitt i allt och be dig lösa det! :D Oj vad många "dig" det blev i den meningen!

Det blev en skön vilodag igår, med lite lagom mycket träningsvärk överallt, men idag är jag sugen på träning igen! Det blir ett pass bröst & axlar ikväll - förmodligen rätt sent då det är suuuperfint och suuupervarmt ute, så jag lär vilja sitta ute och njuta av det i ett par timmar efter jobbet först. :)

Äsch, men så är det ju nästan alltid när man börjar ett nytt jobb! Var glad att du har ett jobb som ger dig tid att lära dig saker ordentligt, istället för att kasta in dig mitt i allt och be dig lösa det! :D Oj vad många "dig" det blev i den meningen!

Jo så är det ju! :) Det känns som att jag får så lång tid jag behöver och jag får börja med enklare uppgifter.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 026
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka