Beach 2017 del II

Ni vet en sån där dag när man känner sig skitsur och allmänt deppad helt utan anledning? En sån dag har jag idag. Blir bara arg på mig själv, för jag har verkligen ingen anledning att tjura idag. Jobbar lite drygt två timmar till i butiken (slutar redan halv fem idag på grund av morgonmöte som ändrade schemat), sen slipper jag gå hit förrän nästa onsdag. Jobbar på andra jobbet onsdag och torsdag samt måndag och tisdag sen nästa vecka, och helt ledig helgen, så ja, vad tusan gnäller jag för? :mad:

Halsen är skum idag också. Hann precis börja göra frukost när jag kommit hem från dagis så ringer dom och säger att yngsta dottern spyr...:meh::arghh: Jag fick hämta henne men sen kommer maken och får vabba idag eftersom jag hade dom hemma igår när dagis var stängt. Har lite möten och ska gå på den där begravningen i eftermiddag.

Så jag fortsätter med att inte träna pga halsen. Kanske tar en promenad på lunchen eller nåt bara.

Jag fastnade på en picknick-filt i parken lite för länge igår kväll, och sambon hade dessutom med sig vin när han kom, så jag bestämde mig för att skjuta på gymmandet till idag istället. Jag kände liksom att det kunde bli lite farligt att gå till gymmet när min redan dåliga koordination dessutom var påskjutsad av lite alkohol… :angel: (för att inte tala om alla de andra nackdelarna med att träna med alkohol i blodet)

Nåja, det blev ett pass nu i morse istället! Tanken var bröst & axlar, men när jag körde uppvärmningsset i bänkpress lyckades jag sträcka till den vänstra bröstmuskeln något alldeles galet. Det känns typ som när man har träningsvärk och någon trycker på muskeln, hela tiden. Detta trots att jag redan värmt upp med 500 m rodd som vanligt! :arghh:

Efter det lilla missödet var det inte tal om att varken lyfta, dra eller ens hålla i något tungt så jag fick vackert försöka tänka om lite där på stående fot. Jag är inte så kreativ klockan 7 på morgonen, och hade dessutom lite tidspress, så det blev lite blaha blaha av det hela. Men det blev i alla fall något! Gående utfall, benpress, abductor och hamstring curls slutade det med.

Muskeln är fortfarande öm men gör inte riktigt lika ont som för ett par timmar sedan, så jag hoppas kunna vila ut det ganska snabbt. Har bett PT:n om tips också.

Halsen är skum idag också. Hann precis börja göra frukost när jag kommit hem från dagis så ringer dom och säger att yngsta dottern spyr...:meh::arghh: Jag fick hämta henne men sen kommer maken och får vabba idag eftersom jag hade dom hemma igår när dagis var stängt. Har lite möten och ska gå på den där begravningen i eftermiddag.

Så jag fortsätter med att inte träna pga halsen. Kanske tar en promenad på lunchen eller nåt bara.
Det låter som en tung dag, både fysiskt och mentalt. Skönt att din man kunde komma hem och hjälpa med dottern i alla fall. Ta det lugnt och ta hand om dig, träna kan du göra en annan dag! :heart

Kram. :heart

Jag fastnade på en picknick-filt i parken lite för länge igår kväll, och sambon hade dessutom med sig vin när han kom, så jag bestämde mig för att skjuta på gymmandet till idag istället. Jag kände liksom att det kunde bli lite farligt att gå till gymmet när min redan dåliga koordination dessutom var påskjutsad av lite alkohol… :angel: (för att inte tala om alla de andra nackdelarna med att träna med alkohol i blodet)

Men mysigt låter som att ni hade iaf! :)

Nåja, det blev ett pass nu i morse istället! Tanken var bröst & axlar, men när jag körde uppvärmningsset i bänkpress lyckades jag sträcka till den vänstra bröstmuskeln något alldeles galet. Det känns typ som när man har träningsvärk och någon trycker på muskeln, hela tiden. Detta trots att jag redan värmt upp med 500 m rodd som vanligt! :arghh:

Lider med dig, jag lyckades på någon vänster sträcka den förbannade röven igår igen.. vad jag gjorde? jag skulle fånga en däckpåse som flög iväg.. :meh: Kul..

Men mysigt låter som att ni hade iaf! :)

Lider med dig, jag lyckades på någon vänster sträcka den förbannade röven igår igen.. vad jag gjorde? jag skulle fånga en däckpåse som flög iväg.. :meh: Kul..
Ja, det var supermysigt och värt alla skippade/framskjutna gympass i världen! Sträckningen är så sjukt störig verkligen, särskilt när jag verkligen inte gjorde någonting annorlunda än vanligt! Nåja, jag får väl vara glad att det inte är värre än vad det är i alla fall!

Begravningen var tuff men otroligt fin. Kistan, dekorationerna och låtarna var som gjorda för honom. Det var många i samma årskull och i närheten av min som var där och det är tufft att se. Det är så tragiskt allt.

Drygt med sträckningen @Mineur :down: Hoppas det ger sig snabbt! Sträckte nån liten grej bak vid sittbenet i höstas när jag stretchade lite för ivrigt efter ett spinningpass... Snabbt gjort men tog tyvärr ganska lång tid innan det kändes helt bra. Hoppas din sträckning är lindrigare :)

Alltså hörrni PB i knäböj idag :bump: :banana: :bump: :banana:
Siktade på 75 kg vilket då skulle vara 5 kg över mitt gamla pb från förra veckan ( :p ). Lyckades med 75 kg men kände att jag hade lite kvar, misslyckades därefter en gång på 77,5 kg men fick ett bra tips och provade igen. Påhejad av hela gruppen gick den upp långsamt men stadigt på andra försöket :banana: med mersmak dessutom men hade inte tid med fler lyft så försök på 80 kg får vänta ;)
Så kul!!! Och riktigt fin avslutning på styrkelyftet inför sommaren :up:

Försökte vända gårdagens misslyckade humör genom en ridtur, men blev bara tjurigare. Trots att det egentligen inte gick dåligt. En timme var vi i alla fall ute, även om hela resten av kvällen sen kändes bajs.

Idag blev det 80 minuter ridning i alla tre gångarter. Något bättre humör idag. ;)

Vi har 4 årig bröllopsdag idag och den är hittills firad med en jobbig arbetsdag, barn som spytt, en andra unge som klagat på magont, en promenad, en begravning, matshopping inför midsommar, pyssel med hästarna och gräsmattsklippning. Nu hoppas jag ungarna sover utan problem så vi kan fira lite med jordgubbar och choklad framför tvn och ladda upp för ännu en slitsam dag i morgon :p Ska bli skönt med tre dagar ledigt och sen är det bara två veckor kvar till fyra veckors semester :love:

Begravningen var tuff men otroligt fin. Kistan, dekorationerna och låtarna var som gjorda för honom. Det var många i samma årskull och i närheten av min som var där och det är tufft att se. Det är så tragiskt allt.

Vi har 4 årig bröllopsdag idag och den är hittills firad med en jobbig arbetsdag, barn som spytt, en andra unge som klagat på magont, en promenad, en begravning, matshopping inför midsommar, pyssel med hästarna och gräsmattsklippning. Nu hoppas jag ungarna sover utan problem så vi kan fira lite med jordgubbar och choklad framför tvn och ladda upp för ännu en slitsam dag i morgon :p Ska bli skönt med tre dagar ledigt och sen är det bara två veckor kvar till fyra veckors semester :love:

Du har onekligen haft en riktig heldag. Hoppas du kan slappna av ikväll, att ungarna piggar på sig lite och att du kan få en god natts sömn. :heart

Dagen bestod som sagt av promenerande, och mer promenerande. :D 21 503 steg blev det till slut, vilket jag med råge kompenserade med nämnda oxfilépasta och lite biogodis. Dottern sover hos svärföräldrarna inatt så att jag och maken kunde gå på bio. Vi såg Wonder Woman, helt klart godkänd (och hon som spelar WW är så vacker att jag vill gifta mig med henne)!

Nu ska jag slöa en stund i soffan innan det är dags för sängen, imorgon bitti är det gym med svägerskan som gäller. :up:

Tack för omtanken allihop :heart

Halsen känns bättre idag och jag har sovit hyffsat trots lite oroliga barn. Kanske kan få till ett midsommarträningspass någon av dagarna under helgen :) Idag är barnen hemma men jag och maken delar lite på jobb och att ha hand om dom. Han var på jobbet i morse och kom hem när jag skulle börja jobba så jag gör ett ryck nu så får han åka tillbaka sen. Hinns nog ingen värre motion idag för vi ska till mäklaren och skriva på papper om marken vi ska köpa och ikväll ska vi försöka få lite gjort på lekstugan som fått en paus då vi var tvungna att ta hästhagen.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 971
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 692
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V