Beach 2017 del II

Resultatet från scanningen av rygg/nacke visade en jämn men överdriven kurva.. jag använder otroligt mycket energi till att bara hålla mig upprätt, jag slappnar alltså inte av..
Förslagen var att göra sånt som får mig att slappna av oftare.. typ läsa en bok, skrittrunda med pålle.. vilket jag ju redan gör så funderar på om regelbunden massage skulle kunna hjälpa..

Annars cyklade jag ut till pålle igår, red ett bra pass på ridbanan och cyklade hem igen, totalt 2,2mil cykel ^^ idag red vi ut en skritt/joggrunda och pålle gick för första gången utan några direkta problem över 2 järnvägar! Fina fina pålle! :love:

Snart halvtid på jobb, "bara" 6,5h kvar.. :p sen gym imorn! Blir nog ben och lite bröst tror jag..
 
Bestämde mig för att lära mig att göra armhävningar på tå. Jag kunde knappt göra det när jag vägde 68 kg och med nästan 20 kg mer än det trodde jag aldrig att det skulle gå. Men nu har jag faktiskt klarat tre stycken på tå. :up: Målet idag är fyra stycken. :D Å så ska jag på spinning, norska intervaller. Jag kommer att dö. :rofl:
 
Har jag missat något nu, vad är bakgrunden till det här?

Kram!

Har nog bara nämnt att jag gjort en scanning hos kiropraktorn för att se hur det går liksom.. Man gör det regelbundet (1gång/år) men mig har dem missat sista åren..
Bakgrunden i sig är väl att jag har gått till kiropraktor i 13år nu, pga en ridolycka från början och eftersom att jag är skadebenägen :p så har det lagts på "lite" fler rejäla smällar under åren.. Det finns inget jag inte kan göra pga mina tidigare skador, men jag kommer aldrig bli smärtfri.. Vissa dagar bättre än andra..
:)
 
Inte heller den här veckan har väl gått till historien som en av de mest aktiva, men vädret har verkligen motarbetat mig. Flera kvällar har det varit rejäla åskkulor och är det något jag har respekt för att ge mig ut i med hästarna är det åska. Lite bitter för att jag inte tog tre veckor, eller i alla fall de tre dagar jag är schemalagd på i nästa vecka, semester från butiken, men jag visste ju inte att min andra chef skulle stänga torsdag-fredag. Hade varit rätt skönt med tre hela veckor. :p

Men men, idag var det "bara" regn, så ponny och jag har ridit ut en timme. Lilleman har ridits av sin lilla ryttare tisdag, torsdag och fredag och det hade gått bra, så han har i alla fall haft en aktiv vecka. :up:
 
Så skön dag idag :love: Har ätit frukost utomhus, yogat, åkt och badat och simmat lite i en sjö, ätit glass, tagit en promenad och nu styrketränat ute på gräsmattan :) Fick med mig både make och katt ut, maken tränade lite också faktiskt :up: Kul! Katten var mest i vägen och gosade med skivstången :D

För min del blev det marklyft och militärpress. Marklyften blev 4 reps på 80 kg, sen tre tior på 60-57,5-55 kg. Sen gjorde jag två ettor på 85 kg när maken hämtat kameran och skulle ta kort på mig, vet inte hur snygga bilder det blev men jag såg i alla fall att jag får rejält framträdande blodkärl på halsen och i pannan när jag tar i :rofl::rofl: Sen militärpress, 4 reps på 25 kg och sen tre tior på 20 kg.
 
Alltså, norska intervaller - FY FAN! Har aldrig varit så nära en nära-döden-upplevelse i hela mitt liv, tror jag. Passet bestod av fyra intervaller på vardera fyra minuter med fyra minuters vila emellan, pulsen skulle snabbt upp på och ligga kvar på 90% av maxpuls. Kan direkt säga att det fixade jag inte, utan jag parkerade runt 86-87 %. Första intervallen var kräkjobbig men eftersom det var första återhämtade jag mig ändå rätt bra. Andra intervallen var kräkjobbig och jag kände att där hade det varit lagom att sluta. Tredje intervallen var den som nästan blev en nära-döden-upplevelse, då var jag nog uppe på 88-89% några sekunder. Efter den intervallen fattade jag inte hur jag överhuvudtaget skulle kunna ta mig igenom en till, men det gjorde jag och lätt illamående men stolt lämnade jag spinsalen.

Nu äter jag godis, dricker Pepsi Max och tittar på maken och dottern som sjunger Bolibompasånger. :D
 
Alltså, norska intervaller - FY FAN! Har aldrig varit så nära en nära-döden-upplevelse i hela mitt liv, tror jag. Passet bestod av fyra intervaller på vardera fyra minuter med fyra minuters vila emellan, pulsen skulle snabbt upp på och ligga kvar på 90% av maxpuls. Kan direkt säga att det fixade jag inte, utan jag parkerade runt 86-87 %. Första intervallen var kräkjobbig men eftersom det var första återhämtade jag mig ändå rätt bra. Andra intervallen var kräkjobbig och jag kände att där hade det varit lagom att sluta. Tredje intervallen var den som nästan blev en nära-döden-upplevelse, då var jag nog uppe på 88-89% några sekunder. Efter den intervallen fattade jag inte hur jag överhuvudtaget skulle kunna ta mig igenom en till, men det gjorde jag och lätt illamående men stolt lämnade jag spinsalen.

Nu äter jag godis, dricker Pepsi Max och tittar på maken och dottern som sjunger Bolibompasånger. :D

Fy fan vad jobbigt :laugh:

Är för övrigt avundsjuk på din Pepsi Max. Hade så gärna velat ha en nu. Helst med ingefärasmak :love::love: Men det kan också vara så att jag bara är väldigt hungrig, tur att maten snart är klar :D
 
Typ aldrig druckit Dr Pepper så tror inte jag skulle gilla det :p @WS6

Min träning idag blev några lugna timmar i gymmet på lite sådär halvfart. Var själv helt själv i gymet vilket kan göra det lite svårt för mig att fokusera :o
Började med lite chinsträning, sen bänkpress där jag jobbade mig upp till ett nytt pb på 42,5 kg (5 kg bättre än tidigare). Sen körde jag en liten wod á 21-15-9 av double unders, handstand push-up och armhävningar. Betydligt tyngre för styrkan än flåset får jag säga, hspu var riktigt tungt idag (kör fortfarande skalat!). Sen lite mer chinsträning, känna på att kippa lite + hollow rocks. Hann med några telefonsamtal med (jour på jobbet). Som sagt inte så effektivt pass men kul med pb i bänk och gött att ha gjort nåt iaf :)
 
Just det, lyssnade på ett gammalt Styrkebyrån-avsnitt där de gick igenom 10 olika styrketester för kvinnor (baserat på en utbildning de gått för nån och samlad pt-erfarenhet typ). Jag tyckte det var intressant! Detta är då tester för att testa... hur vältränad/hälsosam man är ungefär. Inte bara styrka utan vardagsgrejer också. Ok, så här är listan:

1. Bänka 45 kg (baserat på en ca kroppsvikt på 60 kg, så ca 75% av kroppsvikt)
2, Marklyft 1,5 ggr kroppsvikt
3. Planka 2 min
4. Sova med bara 1 kudde
5. Sätta sig på golvet och ställa sig upp igen utan att använda händer
6. Stå på ett ben 10 sek
7. Räckhäng 30 sek och sen dra sig upp i en chin-up
8. Stillastående längdhopp, hoppa sin egen kroppslängd
9. Hålla botten av ett knäböj 30 sek
10. Farmers walk 100 m med 2x24 kg kettlebell

Så det handlar absolut om att vara stark, men också om att inte bli så stor att det inverkar på normala grejer som att kunna sova raklång eller så (detta kanske mest gäller män lät det som i avsnittet ex150 kg styrkelyftare som typ får sova med CPAP för att de är för tunga i avslappnat tillstånd). Även rimlig rörlighet osv. Som sagt rekommenderar att lyssna på avsnittet - Stykebyrån avsnitt 37 "Styrketester för kvinnor". Jag ska iaf sträva efter att klara samtliga innan året är slut :D
 
@Trollunge Kul med bänk-PB! :banana:

Jag skrev ner den där listan när jag lyssnade på avsnittet men hade glömt bort det, tack för påminnelsen! Bänk och mark (1 och 2) har jag nästan gjort, ligger typ 5 kg ifrån. 3, 4, 5, 6 kan jag. 7 jobbar jag på, kan hänga 30 sekunder men inte dra mig upp. 8 har jag inte provat, får testa någon dag :D 9 kan jag, 10 har jag inte testat men tror absolut att jag kan det.

Såååå... öka litegrann i bänk och mark, klara en chin och testa stående längdhopp samt farmer's walk - challenge accepted :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
67 006
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 519
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 897
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
103 749
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp