Idag har det blivit promenad med ett barn i bärselen och ett på shettisen, ca en timme i skogen. Heeelt underbart!![]()
Det blev även en dryg timmes kvällspromenad sent igår kväll medan mannen nattade barnen.
Idag blev det löpning!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har det blivit promenad med ett barn i bärselen och ett på shettisen, ca en timme i skogen. Heeelt underbart!![]()
Ja det är mycket positivt, jag mår bättre än på 12 år och är helt förundrad över energin och orken man får när man äter. Det är så totalt världsomvälvande att inte gå runt i en döende kropp längre. Jag ska försöka tänka så att det tar ett tag för kroppen att bli stabil och ett tag för min hjärna att hänga med i svängarna. Jag är ju inte farligt överviktig men definitivt så pass att jag blivit större än dom flesta av mina kompisar och större än vad jag är bekväm med. Jag vågar mig inte på någon regelrätt bantning för det kommer leda tillbaka till anorexin som jag hade ansett mig lämnat helt fram tills idag då tankarna kom tillbaka med full kraft. Men jag ska inte gå in i svält igen men jag ska följa min nya matplanering och äta lagom och inte vara rädd för saker men inte heller överäta som jag gjort. Vet inte om det blir så på ett sätt när man inte fått äta på så länge att när man väl börjar göra det igen så vill man liksom ta igen allt man missat.Nämen hej @Qelina!
Jag tycker det låter som att väldigt mycket är positivt, vad roligt att du kommit in på psykologprogrammet och är frisk nog att kunna tänkas börja på det i höst! Och jättebra att du äter mer och har gått upp i viktDet låter inte som att du förstört någonting, det är väl ingen fara om du ätit lite mycket ett tag och gått upp lite extra, som du säger, det är klart det tar lite tid att bli stabil, din kropp har säkert tagit god vara på de extra kalorierna
Börja inte överkompensera nu bara för det och gå ner i vikt igen, det känns som en farlig väg för att slå in på för dig. Ta det lugnt bara!
@Trollunge Jag har laddat ner appen men inte testat än, gillar idén![]()
Wod 8:30 - check!
Riktigt kulförst marklyft 5 set 4-6 rep, explosivt upp, 2 sek hålla mot lite ned. Vila 20 sek sen max rep armhävningar (orkar nu göra 5-7 armhävningar på tå varje gång!). Vila 1 minut repeat.
B-delen
5 (!!) varv av
400 m löpning
20 wallballs
Klarade att göra alla 20 wallballs x 5 obrutnaMan fick ju hålla igen lite i löpningen bara så man inte körde slut på sig direkt..
Men kul avslutning! Kände av min axel litegrann efter 80 wallballs typ, men ingen smärta och gör inte ont nu efter heller så hoppas det är lugnt
Både innan och efter övade jag ju mig på min pull-ups med. Har fortfarande inte lyckats göra två på rad med pronerat grepp..Men klarade mina första kippade pull-ups idag!
![]()
Åh jag är så avundsjuk på dig/er som kan rida nästan varje dag (även om jag mycket väl vet att hästägande är allt annat än kul ibland)! Jag är rätt bra på att intala mig att jag inte saknar det när jag är här borta, men så fort jag är och rider i Sverige igen påminns jag om var det där brinnande intresset jag hade för några år sedan kom ifrån. Underbara, underbara djur!Ganska exakt 90 minuter ridning med ponny som kändes lite mellanmjölk i början för att kännas amazing mot slutet. Blev mycket skritt, men också lite trav och framförallt galoppjobb.