Beach 2017 del II

Så tråkigt att höra, aldrig roligt när ens djur måste avlivas :cry:
Nej verkligen inte, jag hade henne i 12 år och vi gick igenom så mycket tillsammans, hon mådde dåligt och var i princip ohanterbar i början och jag hjälpte henne och hon hjälpte mig stå ut med livet eftersom jag hade det tungt och mådde dåligt. Hon blev bara 22 år vilket jag tycker är på tok för lite för en arab men jag vet ju att hon inte var en unghäst. Det gick bara så snabbt där på slutet så det var svårt att hänga med och att ta beslutet.
 
Hej tråden! Jag tränar på och har den senaste tiden kommit in i en rätt bra rutin, men det krävdes lite förändringar för att komma dit. Typ som att jag har bytt gym. Det nya gymmet har lite bättre utrustning, är mer välbesökt, bättre klimatisering och massa hulkiga militärer. Äckligt dyrt, men jag tyckte det var värt att betala för min sista månad och dessutom få tillgång till den kylda poolen. En viss utsträckning påverkade beslutet att byta gym av möjligheten att umgås lite mer med en av de där hulkiga militärerna.... :o nu har han åkt hem, men jag fortsätter att njuta av poolen och lite senare blir det gym. Och om några veckor är det dags att ställa om livet till Sverige igen.
 
Hej tråden! Jag tränar på och har den senaste tiden kommit in i en rätt bra rutin, men det krävdes lite förändringar för att komma dit. Typ som att jag har bytt gym. Det nya gymmet har lite bättre utrustning, är mer välbesökt, bättre klimatisering och massa hulkiga militärer. Äckligt dyrt, men jag tyckte det var värt att betala för min sista månad och dessutom få tillgång till den kylda poolen. En viss utsträckning påverkade beslutet att byta gym av möjligheten att umgås lite mer med en av de där hulkiga militärerna.... :o nu har han åkt hem, men jag fortsätter att njuta av poolen och lite senare blir det gym. Och om några veckor är det dags att ställa om livet till Sverige igen.

Låter värt pengarna :D :angel:
 
Usch vad tråkigt med din rygg @Mineur :down: Förstår verkligen att du blir ledsen, man vill ju kunna träna obehindrat! Det tar bort lite av glädjen att hela tiden behöva tänka för mycket på vad man gör och hur och tänk om.. osv. Hoppas ryggen blir bra snabbt nu!

Igår var jag i boxen en sväng :) Vi håller på och målar om köket här hemma så hann inte gå på morgonpasset men stack dit vid lunch istället (i paus mellan målningarna). Körde chins (klarade 3 stycken på rad!!) och värmde sedan upp knäböjen ordentligt och sen körde jag och en av boxägarna en snabb team-wod med 50-30-10 backsquat och burpees over bar. Tänk att det bara krävs 8 minuter för att bli totalt slut :angel: Tänkte sedan köra lite mer vanliga knäböj men var för svettig på ryggen så stången bara gled så körde lite frontböj istället. Sen lite frivändningar på det. Gjorde först några komplex med 1 marklyft-1 hang clean-1 hang squat clean och sen lite vanliga squat clean. Alltså det är så kul att slänga runt med skivstång :heart

Nu sitter jag och laddar för lite hemmaträning, ska ta och planera passet nu tänkte jag.. Vill iaf göra armhävningar och turkish get-ups.. + gör övningar för roatorkuffen dagligen nu. Kände av axeln lite igår efter de sista chinsen men inget efteråt eller så iaf. Blir nog vila både lördag+söndag denna helgen iaf vilket nog kan vara bra för axeln :up:
Ja, precis så är det! Jag skattar mig dock lycklig som bara har det här lilla problemet vilket ju faktiskt är rätt litet och framförallt inte påverkar mig alls 90% av tiden. Det fyller mig verkligen med ännu mer respekt och medlidande för de som tvingas leva med betydligt värre smärtor på en betydligt mer regelbunden basis.

Jag hade också problem med rotatorkuffen ett slag minns jag, det var inte kul! Hoppas att du kryar på dig också, och skönt att du trots allt tycks kunna träna på relativt normalt! :)
 
Idag har det blivit 225 minuter promenadtid och en sträcka på ca 18 km. Nu skulle jag vilja hänga inne hela kvällen men en sista kort rastningsrunda återstår, men det blir en kort en. Maten är lite svår att veta hur jag ska hantera när jag har ett behov av att gå ner i vikt och är långt ifrån underviktig och kommer må bättre av att gå ner lite och göra det utan att samtidigt hamna i anorexin igen pga olika triggers.

Att hita ett bra sätt att gå ner i vikt är klurigt så jag inte ska bli så där sjuk igen. Har så klart dragit ner på kalorierna för att det är enda sättet att gå ner i vikt. Jag vet inte riktigt om min kost ger mig allt det jag behöver. Men jag äter bara goda saker och är noga med att det jag äter nu inte ska dras ned på ännu mer. För då riskerar jag skolstarten. Äter ganska mycket mer än vad jag skulle vilja och vad som skulle ge en snabbare viktminskning men jag vet att jag måste hålla mig på banan och inte dra ner för mycket för då blir mitt liv miserabelt och jag hamnat i anorexin.

Hellre en långsam viktnedgång än att ge mig in i en svältkost.
 
Vi har varit en vecka i vår stuga på lågfjället. 5 turer på cirka 1 h i lågfjällskog = högt ris, mycket fallna träd och väldigt brant majoriteten av ytan. Vi turades om att ha bebis i sele på ryggen varannan dag, så de dagarna blev det lite extra gluteus-träning. :D
Sen blev det förstås bärande av ved, slå lite med lite och allmänt städ/trädgårdsarbete.
Men mest var det vilsamt för själen.

Största bonusen var att barnet älskade att åka förälder i skogen samt sitta på gården och käka gräs. Hon log dagarna i ända. :love:
 
Fick mina nya skor igår Nike Zoom Fearless flyknit:banana: precis så sköna som jag hoppades! Ska invigas idag på ett axel och bicepspass! Körde ben igår men svettas alltid så mycket om tårna så jag använde mina gamla skor då:angel:
 
Ja, precis så är det! Jag skattar mig dock lycklig som bara har det här lilla problemet vilket ju faktiskt är rätt litet och framförallt inte påverkar mig alls 90% av tiden. Det fyller mig verkligen med ännu mer respekt och medlidande för de som tvingas leva med betydligt värre smärtor på en betydligt mer regelbunden basis.

Jag hade också problem med rotatorkuffen ett slag minns jag, det var inte kul! Hoppas att du kryar på dig också, och skönt att du trots allt tycks kunna träna på relativt normalt! :)

Tack! Skada/överansträngning kom väl egentligen som ett brev på posten för mig så snabbt som jag ökat träningen senaste 5 månaderna :p Gick ju och hade ont i fötterna en vecka efter att jag bestämde mig för att lära mig double unders med hopprep, men det gick iaf över ganska snabbt. Hoppas på att axeltjafset går över med men misstänker att det kanske tar lite längre tid, axlar verkar kunna vara kinkiga..

Men som sagt, vila från träning idag och gjort mina övningar och axeln känns ju ingenting om jag inte stressar den så jag har hopp!
 
Hann inte springa igår så kanske gör det idag istället :)
Maken och äldsta dottern åkte för att serva ena bilen så jag, yngsta dottern och hunden ska ta en promenad till ladugården och hälsa på kalvarna :) Det blir ca 4 km fram och tillbaka. Ska rida ena hästen också har jag tänkt.
 
Idag har det blivit 225 minuter promenadtid och en sträcka på ca 18 km. Nu skulle jag vilja hänga inne hela kvällen men en sista kort rastningsrunda återstår, men det blir en kort en. Maten är lite svår att veta hur jag ska hantera när jag har ett behov av att gå ner i vikt och är långt ifrån underviktig och kommer må bättre av att gå ner lite och göra det utan att samtidigt hamna i anorexin igen pga olika triggers.

Att hita ett bra sätt att gå ner i vikt är klurigt så jag inte ska bli så där sjuk igen. Har så klart dragit ner på kalorierna för att det är enda sättet att gå ner i vikt. Jag vet inte riktigt om min kost ger mig allt det jag behöver. Men jag äter bara goda saker och är noga med att det jag äter nu inte ska dras ned på ännu mer. För då riskerar jag skolstarten. Äter ganska mycket mer än vad jag skulle vilja och vad som skulle ge en snabbare viktminskning men jag vet att jag måste hålla mig på banan och inte dra ner för mycket för då blir mitt liv miserabelt och jag hamnat i anorexin.

Hellre en långsam viktnedgång än att ge mig in i en svältkost.

Alltså, jag känner bara nej. Nej nej nej nej nej. Snälla, snälla, SNÄLLA kontakta ätstörningsenheten innan du gör något sådant här, du är överhuvudtaget inte kapabel att på ett objektivt sätt bedöma huruvida du överhuvudtaget behöver gå ner i vikt eller hur det i sådana fall skulle göras.
 
@Qelina, jag har tvekat på om och i så fall hur jag skulle skriva det här. Och jag är absolut inte vän med tangentbordet på min nya mobil, men nu sitter jag vid datorn, och ja, jag känner att jag vill skriva det här. För det första, jag blev jätteglad när du kom tillbaka till tråden och det visade sig att du gått enormt framåt i kampen mot anorexin jämfört med hur det var innan. :bow:

Men. Att promenera fyra och en halv timme/dag är absolut inte vad folk i allmänhet gör! Det är enormt mycket! Tänk på att rådet till gemene man som kanske är kontorsråttor och mest sitter på en stol dagarna i ända är att motionera 30 minuter/dag. 30 minuter. I en sån här tråd motionerar folk (förutom jag då :cautious:) generellt mer, men det är ju för att folk här är intresserade av träning. Det går inte att skylla på hunden heller, för han behöver inte motionera fyra timmar om dagen. Rastas ja, men inte regelrätta långpromenader. Det är anorexin som pratar när den vill få dig att vara ute så mycket. Du skriver själv att de du går tillsammans med blir helt slut efter en av dina promenader.

Jag har full förståelse för att det känns ovant för dig att ha gått upp (förmodligen och med all rätt) ganska mycket i vikt. Men du måste tänka på utgångspunkten. Nu vet ju inte jag eller någon annan här i tråden hur mycket det rör sig om, men om du tänker på att någon av oss skulle gå upp lika mycket, då skulle vi kunna prata om övervikt. Men för dig har det varit absolut livsnödvändigt. För du vägde så fruktansvärt lite från början! Du skrev någonstans att du hade storlek S i kläder. Ursäkta, men ingen som har storlek S kan ha speciellt mycket övervikt att släpa på. Jag har också haft ett stört ätbeteende, även om det absolut aldrig varit så illa som för dig, och jag kan ärligt säga att jag själv brottas med såna tankar ibland (ofta). Kan ge ett konkret exempel, skulle köpa en ny vinterjacka att ha i stallet när vi hade rea på jobbet i våras. Jag rider med säkerhetsväst (=den tar så klart plats under jackan) och är dessutom en riktig fryslort, så jag vill kunna ha mycket kläder under för att kunna skala av om det skulle behövas. För att få plats (med kanske tre tröjor och ridvästen) fick jag gå upp till storlek L/40, och fick rejäl ångest av det. Men sen provade jag en annan jacka, med tanke på att ha den privat/utanför stallet, och då kunde jag ha XS. Det jag vill komma fram till är att S är en liten storlek! Jag har också svårt att tänka så, men jag har S/M eller 36/38 i de flesta kläder, och det är faktiskt inga jättestorlekar. Skillnader åt båda håll kan så klart alltid förekomma utifrån hur pass små/stora just det klädesplagget är i storleken.

Och framför allt, mixtra inte med maten! Det som det handlar om för dig är att du ska hålla dig på en normal nivå för att inte trilla dit och bli sjuk igen. Börjar du mixtra med maten, aldrig så lite, så här tidigt så riskerar du att precis allting kommer fallera. Det kommer ta lång tid, och du måste acceptera det. Jag hoppas verkligen inte att du tar illa upp, men vi som varit med i tråden tidigare och som vet din bakgrundshistorik blir nervösa när du skriver att du tycker att du behöver banta/vill dra ner på kalorier och fortfarande rör dig så fruktansvärt mycket som du gör. Enda anledningen till att vi skriver är för att vi är rädda om dig, och det hoppas jag du kan se även om det här förmodligen är långt ifrån det svar du ville läsa.
 
@Kiwifrukt: :bow:

@Qelina: Jag hoppas att du tar till dig kiwins ord ovan, samt @Tassetass, och förstår att vi alla bara är ute efter att hjälpa dig. Jag har faktiskt låtit bli att svara på dina inlägg på senaste, för jag vågar helt enkelt inte. Många av dina senaste inlägg har uttryckt tankar som balanserar så fruktansvärt nära gränsen för vad som är osunt, så med min brist på erfarenhet av sjukdomen har jag inte vågat bemöta på något håll.

Jag vet att du har gjort enorma framsteg, och jag tror att jag talar för hela tråden när jag säger att jag är något alldeles vansinnigt stolt över dig för hur långt du har kommit, men hur mycket du än resonerar med dig själv så tycker jag nog ändå att din syn på framförallt promenerande och viktnedgång har lite varningsklockor över sig. Jag hoppas att du kan ta till dig det, fundera några varv till och kanske till och med be om lite extra hjälp utifrån. Och så hoppas innerligt att du inte tar illa upp på något vis, utan att du förstår att vi alla bara bryr oss om dig och vill ditt allra bästa. Du är så stark, du är så klok och du har kommit så oerhört långt redan! Vi hejar på dig :heart
 
Jag har låtit ponny vila några dagar, slog upp ett stort sår på knäet när hon gick in i trädet i onsdags och har helt enkelt inte kunnat ha långbyxor förrän nu :o. Men idag blev det en ridtur på cirka 70 minuter. Hon har blivit fantastiskt fin i galoppen nu :love:.
 
Den här semestern fortsätter att vara superaktiv! :) I onsdags vandrade jag o mannen med barnen i bärselarna! Det blev 2,4 mil så det blev en rejäl runda! Tog ca 6 timmar inklusive lunch- kiss- och blåbärsätningspauser :D Igår körde jag ett löppass, det blev en långrunda med 4x10 min löpning med en minut promenad mellan, plus fem min uppvärmning och nervarvning. Kändes bra! Speciellt andra tiominutaren, då kände jag äntligen den där känslan att löpningen bara flöt på och jag hade kunnat springa i all evighet! :love:
Idag köpte vi en bärstol som mannen kan bära stora tjejen i. Vi känner att vi gillar långpromenader och vandringar i skog och mark så mycket och hon orkar inte gå så långt själv än men börjar få så långa ben att hon är svår att bära i en vanlig sele, så vi slog till på lite rejälare bärredskap :) det blev en liten testrunda på fem km på kvällen och den kommer nog funka bra när vi får till alla inställningar :)
 
Idag ska vi börja måla lekstugan och elda skräp om det regnar senare :) Ska försöka få bort sista träbitarna i golvet i höladan så vi får elda det också. Ska rida och träna också :)
 
Blev ingen löpning idag heller för vi fick för oss att riva ut en del av golvet i höladan för att göra en till lösdrift till hästarna :p Ibland undrar jag om det är fel på oss med alla projekt och påhitt :rofl:

Så himla härligt med folk som kommer på en bra idé och bara kör igång projektet på en gång! Varför vänta och fundera liksom när man kommer på nåt bra! :):)
 
Så himla härligt med folk som kommer på en bra idé och bara kör igång projektet på en gång! Varför vänta och fundera liksom när man kommer på nåt bra! :):)

Vi har pratat om möjligheten förr och nu kan vi göra det utan större kostnad för min ena häst och kompisens sto är lite föööör kära i varann när hon brunstar så vi måste göra något och dela hagen för att kompisens hästar ska kunna bo kvar här. Det är lite av en dröm att ha lösdriften in på det sättet också så kanske hästarna står det inne och myser medan jag fixar mat och grejar :love:
 
Nu börjar jag nästan få ordning på mina jäkla armhävningar. :D Fortsätter att filma för jag har verkligen INGEN koll på kroppen i denna så enkla övning. Backade i programmet idag för det blir ju förstås tyngre när jag får till en bättre form, men bättre det än att lära in tokig teknik. :up:

För övrigt kan jag summera träningsveckan med tre rejäla pass på gymmet (totalt drygt fem timmar), två raska promenader på knappa milen, en rask promenad på sex kilometer och idag en till rask promenad på drygt sex kilometer där jag faktiskt sprang tio minuter. Utöver detta har jag gjort runt 60-70 armhävningar i varierande form. :D
 
Imorgon börjar jag jobba igen, och jag har fetångest. :arghh: Fick ett samtal från min kollega som jag delar butikstjänsten med i dagarna, och hon har sagt upp sig. För att hon ska börja plugga, så inga hard feelings där, men det påverkar ju mig i allra högsta grad och chefen har tre veckors semester till innan jag kommer kunna prata med honom (och den som är chef i hans ställe är extremt svår att komma överens med, det tycker alla). Jag vet inte ens om hon har sagt upp sig hos den riktiga chefen, eftersom han redan haft en veckas semester.

Grejen är att jag kommer ju aldrig kunna jobba åt henne under den tiden som egentligen är kvar på hennes kontrakt (september ut). För då är jag på mitt andra jobb. Varje tisdag är det ett telefonmöte som en av oss måste vara med på (krav uppifrån), varannan tisdag jobbar hon och jag jobbar på andra jobbet. Min huvudsyssla på andra jobbet är att svara i telefon, så jag kan inte sitta där och ringa från min privata mobil för att vara med på telefonmötet heller. Det går ju inte att komma nu och ändra schemat. Den som är chef just nu gillar inte mig (och ingen annan heller), och ser mitt andra jobb som enbart negativt, så hen kommer vara sur som ättika när hen inser det här med tisdagsmötena. Ni vet människan som skällde ut mig för att den andra kollegan (som också sa upp sig) inte sjukanmälde sig ordentligt utan bara uteblev? :yuck:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
67 006
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 519
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 897
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
103 749
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp