Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon här inne som har en bra hälsoapp att tipsa om, en som även räknar steg? Jag har använt min telefons egna den här veckan men inser att den kanske är lite överdrivet optimistisk, för idag klockade jag in på 21 000 steg trots att jag "bara" varit ute och gått (turistgått, alltså i ganska maklig takt med många stopp) mellan 10-16. Under konferensdagarna stod den på runt 30 000 steg varje dag, vilket också kändes lite högt även om det var mycket springande fram och tillbaka hela dagarna.
Har inte skrivit så mycket här senaste dagarna. Inte på grund av avsaknad av (många av där) träning utan snarare ingen tid eller ork. Har tentapluggat så att ögonen blöder och imorgon är det dags. Är sjukt nervös, vilket jag inte brukar vara inför en tentamen. Men jag börjar närma mig slutet, det är inte mycket kvar nu. En tenta imorgon, en liten uppsats ska lämnas in på måndag och sista maj skriver jag min sista - jag tror det blir min tjugonde - tenta. Sen kan jag ta ut min examen. Jag kanske måste läsa en termin till för att höja den där sketna meritpoängen som avgör allt när det gäller det jobb jag vill söka, men högst troligt är jag klar då och jag har jordens ångest över hela grejen. Har dämpat nervositet och ångest idag med ungefär en miljon kilo onyttigheter, men så får det vara. Kliv, kliv, överlev...
Jag känner verkligen igen mig. Det här med att å ena sidan vara så nära det man har kämpat för i så många år, men å andra sidan ha enorm ångest för att kliva ut i verkligheten och bevisa att man är värdig sin nya titel... Det är så dubbelt. Jag ser fram emot det jättemycket samtidigt som jag är helt livrädd.
Jag har läst lite om din examensångest i pluggtråden (var det väl?). Är det tufft på arbetsmarknaden för din del?
Det dräller väl inte precis av jobb, det gör det inte. I alla fall inte om man (som jag) inte är flyttbar... Men jag har sökt flera stycken och ska som sagt på intervju för ett jobb på tisdagJag är inte så orolig egentligen, men det blir rätt påtagligt när klasskamrat efter klasskamrat får jobb och själv sitter man fortfarande och sliter med exjobbet. Å andra sidan är det inte alla som har fått superbra jobb inom det vi är utbildade till utan flera stycken har fått jobb som typ fältkontrollant (säsongsjobb) eller mer inom livsmedel.
Det där med stressen över kurskamrater som får jobb medan man själv sliter vidare med plugget känner jag igen. Sen kommer jag på att jag ju inte ens sökt några jobb och inser att jag får skärpa mig.
Gud vad spännande med anställningsintervju! Vad är det för jobb?
Jag känner verkligen igen mig. Det här med att å ena sidan vara så nära det man har kämpat för i så många år, men å andra sidan ha enorm ångest för att kliva ut i verkligheten och bevisa att man är värdig sin nya titel... Det är så dubbelt. Jag ser fram emot det jättemycket samtidigt som jag är helt livrädd.
Har inte skrivit så mycket här senaste dagarna. Inte på grund av avsaknad av (många av där) träning utan snarare ingen tid eller ork. Har tentapluggat så att ögonen blöder och imorgon är det dags. Är sjukt nervös, vilket jag inte brukar vara inför en tentamen. Men jag börjar närma mig slutet, det är inte mycket kvar nu. En tenta imorgon, en liten uppsats ska lämnas in på måndag och sista maj skriver jag min sista - jag tror det blir min tjugonde - tenta. Sen kan jag ta ut min examen. Jag kanske måste läsa en termin till för att höja den där sketna meritpoängen som avgör allt när det gäller det jobb jag vill söka, men högst troligt är jag klar då och jag har jordens ångest över hela grejen. Har dämpat nervositet och ångest idag med ungefär en miljon kilo onyttigheter, men så får det vara. Kliv, kliv, överlev...
Det där med att vara värdig sin titel/examen. Jag har varit klar i snart tre år nu och funderar fortfarande när någon ska komma på att jag mest känner mig som en bluff och blir fortfarande förvirrad när någon hänvisar till mig som "juristen": vem? jag?Lycka till på intervjun!