Nu går jag off topic men jag måste få berätta: Jag har fått jobb!!!Den hemska intervjun jag var på, om ni minns?
![]()
JAAAAAAAAA!!!!! Grattis!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu går jag off topic men jag måste få berätta: Jag har fått jobb!!!Den hemska intervjun jag var på, om ni minns?
![]()
Har man såna bra nyheter får man ALLTID gå off topic. GRATTIS!
Vad är det för jobb? När börjar du?
JAAAAAAAAA!!!!! Grattis!!!!
Jag spontanbokade mig på ett pass idag, så kallat TMI, Träna med instruktör. Det är ett pass i liten grupp (max 8 personer) som man kör i gymmet, jag har aldrig provat och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig mer än att jag trodde på någon typ av cirkelträning. Fick halvt en chock när vi skulle börja med intervaller på crosstrainerNågra minuters uppvärmning och sen 30 sekunder jobbigt, 30 sekunder mindre jobbigt. Den jobbiga delen var att köra på crosstrainern och böja jättemycket på benen, alltså typ som jägarvilaposition om ni fattar
Fruktansvärt jobbigt i alla fall! 10 st såna intervaller, hela tiden med ökande motstånd på crosstrainern...
Var ju helt slut efter det, men då var det 45 minuter kvar på passetSåhär såg det ut:
Så. Jobbigt. Jag fick däremot stå över två omgångar av utfallsgång plus marklyften pga blodtrycksfall, blev alldeles snurrig och fick sätta mig ner och vila. Kände mig ok till tåhävningarna sen så var med på resten.
- Utfallsgång ca 20 m x2 (andra gången med medicinboll på raka armar över huvudet)
- Dips på låda, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
- Utfallsgång ca 20 m med medicinboll på raka armar
- Rodd med sandsäckar
6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
- Utfallsgång igen
- Marklyft med kettlebell, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
- Utfallsgång igen
- Tabata med tåhävningar i trappa, 8 rundor av 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila (gaaaaahh bränner!!!)
- 2 minuter jägarvila
- 2 minuter plankan
Hyfsat jobbigt pass i alla fall, inte nån som blir sugen?![]()
Herrejävlar.
Jag väntar på ett tentaresultat som borde komma under nästa vecka. Om jag får en så bra poäng som jag vill ha, då kör jag det där passet för att fira.![]()
"Fira" hahaha känns snarare som ett straff![]()
Som jag skrev i pluggtråden så spikade jag ju skiten, så det är väl bara att bita i det sura äpplet.![]()
Ha så kul
Ps. Jag har fortfarande träningsvärk i vaderna![]()
![]()
Hur lång tid tog det? Tänkte om jag ska göra det imorgon före tentan.
Apropå det här med kroppsuppfattning med som några diskuterade. Känns det inte som att man i och med styrketräning i mångt och mycket får en bättre relation till sin kropp? Att inte allt bara handlar om hur den ser ut utan man får en jäkla skön känsla i vad man kan göra och vad man klarar av. Typ "ok jag har kanske inte pinnsmala ben men jag knäböjer för fasen min egen kroppsvikt" eller liknande. Och man vill liksom äta tillräckligt för att bli starkare och ha energi och orka mer osv. Jag känner mig personligen i en väldigt bra period vad gäller detta just nu. Jag väger mer för tillfället än vad jag gjort på många år men jag utvecklas i min träning och jag har massa energi och jag återhämtar mig bra och den känslan är så jäkla mycket mer värd för mig just nu än att väga några kilo mindre. Riktigt härligt![]()
Asså herregud dagens team-wod! Väldigt enkla övningar, uppvärmning och sedan lag om 5 där vi körde en cirkel med:
- 20 burpees
- 20 kb-svingar 16 kg
- 20 wallballs 6 kg
- 20 situps (händerna hela vägen ner bakom huvudet och sen fram till fötterna, armbågarna framför knäna)
- vila tills personen framför är klar med burpees
30 min amrap. Det var SÅ JOBBIGT. Efter typ tredje varvet kändes det som jag skulle svimma och kräkas samtidigt. Asså hahaha vad vidrigt
Avslutade sedan med typ 5-6 minuter tabataintervaller med armhävningar. Det var så klart också grymt jobbigt. Blev till och med en svettpöl efter mig på golvetHar nog aldrig hänt innan, är inte sån som svettas överdrivet mycket utan blir istället extremt röd i ansiktet av ansträngning, men idag vart det både och haha
Nu är livet gött i alla fall, myströja på, soffa, episk choklad/banan/jordnötssmör proteinsmoothie och strax dusch o sen sängenHalleluja!
- 20 situps (händerna hela vägen ner bakom huvudet och sen fram till fötterna, armbågarna framför knäna)
30 minuter amrap?!Låter sjukt jobbigt! Men kul pass, även om jag tror att det skulle gå väääldigt långsamt för mig bara efter några rundor, jag menar 20 burpees - bara det!
När jag först läste det där så fick jag det till att armbågarna skulle framför fötterna och kunde inte för mitt liv begripa hur det skulle gå till.![]()
Jag blev lite skakis och illamående bara av att läsa om eländet @TrollungeHar lovat min kompis att jag ska testa crossfit med henne under min Sverigesemester i sommar, börjar fundera på om jag kommer ångra det löftet...
![]()
På tal om beach och kroppsuppfattning - den här tyckte jag om: http://www.huffingtonpost.co.uk/kar..._16816626.html?utm_hp_ref=uk-diet-and-fitness