Idag ska sorterings rida äldsta hästen så det blir alltså en promenad för mig. Unghästen har vilodag
Vi ska städa en våning ikväll och så ska jag köra ett överkroppspass 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bestämde mig för att inte åka på crossfiten idag ändå, utan vila min onda axel och knä. Stack istället ut och sprang/gick en runda i morse. Helt underbar morgon, var ute vid 7:30 i shorts och linne och det var så jäkla fint
Totalt strax över 7 km, först uppuppupp på Åsen, sen en runda där uppe sen neeeeer hela vägen och sen vår backe upp det sista. Det är ju den backen som jag har en liten tävling med mig själv då och då, jag tog ju tiden i mars första gången jag tog mig upp för backen och har sen kört den då och då som riktmärke om jag får nån bättre kondition eller ejTrodde inte jag skulle slå min gamla tid idag mtp att jag hade sprungit en för mig ganska lång runda innan + kört en ordentlig wod igår och var lite trött i benen.. Men jodå! 20 sek snabbare idag än sist
Tog 5 min 23 sek idag och jag är helt död när jag kommer upp för den där jäkla backen alltså
Fortsätter min aktiva vila imorgon, ska köra ett ordentligt yogapass imorgon i alla fall tänker jag, sen gymmet torsdag hoppas jag sen blir det vila fre+antagligen lördag för kommer nog inte hinna träna.
Så denna veckan blir lite vilovecka för mig, kan nog vara bra![]()
Idag syndade jag och åt glass på jobbetvägde dock upp det med två timmar promenad med 14 kg unge i bärsele på ryggen! Förhoppningsvis brände jag bort det mesta!
![]()
Jäklar vilken förbättring! 20 sekunder är ju asbra!!![]()
Jag har fikat x 2 idag samt ätit en pizza![]()
Idag blev det lunchjogg, 28 minuter plus 5 min uppvärmning och 5 min nedvarvning. Var helt DÖD efteråt, körde verkligen på ren järnvilja åtminstone två av de ca 4,8 km jag hann på den tidenkänns som varje löppass går så himla trögt just nu! Hoppas det släpper snart och börjar kännas lite lättare igen.
Har du någon koll på hur långt du springer och vilket tempo du håller?
-----------------------------------------
Fortsätter min deload-vecka med ett 55 min vinyasa yoga-pass här hemma vilket får bli all träning för dagen![]()
Brukar räkna ut det ibland och emellanåt har jag haft en km-tid på under 5 min 30 sekunder men idag gick det ju mycket långsammarefunderar på om jag borde ta fler vilodagar mellan jag springer? Jag försöker hålla igen rätt mycket på käkandet också och det är en asjobbig omställning att inte käka godis var o varannan dag. Kan bero på det också att det känns såå himla jobbigt just nu med löpningen
![]()