Bukefalos 28 år!

Begära ut tingsrättsdom utan

Pancakes

Trådstartare
Jag har någon i min närhet som jag misstänkt varit dömd för brott men fick ingen träff i Lexbase. Aningarna lämnade mig inte och nu har jag fått veta att jag inte var fel ute men att pesonen blev friad. Jag har alltså inget nummer på handlingarna, kan jag fortfarande begära ut dem? Exv. via personens personnummer?
 
Visst kan du det, bara det går att identifiera på något sätt så ska du kunna få ut domen med att lämna namn och personnummer på misstänkt utan att ha exakt målnummer. Och helst att du vet vilken tings- eller hovrätt det handlar om.
 
Jag har någon i min närhet som jag misstänkt varit dömd för brott men fick ingen träff i Lexbase. Aningarna lämnade mig inte och nu har jag fått veta att jag inte var fel ute men att pesonen blev friad. Jag har alltså inget nummer på handlingarna, kan jag fortfarande begära ut dem? Exv. via personens personnummer?
Jepp, inga problem. Jag har begärt ut massa domar enbart med namn på åtalad eller målsägande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 676
Senast: hastflicka
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 955
Senast: hastflicka
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 331
Senast: mars
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp