begagnad transport

tezzie82

Trådstartare
jag funderar på att köpa mig en transport nu för att kunna träna och ev tävla lite. men vet inte riktigt vad jag ska ha för någon. min arab gillar inte att gå upp på lämmen så jag skulle helst vilja ha en med kombiramp och fronturlastning för att han kanske blir mer lättlastad då.

tyvärr finns det inga i min prisklass. hade tänkt mig ngt mellan 20-25.000kr, fronturlastning, boggie, helst fönster och i bra skick. i denna prisklass har jag bara hittat: enaxlad med fronturlastning eller boggie. det finns inga med allt :cry:.

jag har inte så mycket pengar så jag funderar på att låna dessa av min sambo för att bara kunna amortera utan ränta... det finns ganska många enaxlade i bra skick men jag tycker en boggie känns säkrare och hästen kanske gillar att åka i en sån bättre. har en gång varit med om att ett däck flygit av när jag transporterade min häst i och det var inte roligt! mitt på E20 oxå och häst med fång..:crazy:

frågan är ju då om man ska välja en enaxlad med fronturlastning eller en boggie utan front? hur hade ni gjort?
åh om man bara hade lite mer pengar...

Sv: begagnad transport

Köp ett "billigare" sk importsläp där du kan få allt? Du kan ju lägga de pengar du har i kontantinsats, sen blir det inte så mkt kvar att betala och klarar du de betalningarna på ett år så får du räntefritt på de flesta ställen.

jag har inga pengar just nu(de jag har är en buffert till hästen) så då får jag låna av sambon och sedan låna ännu mer... till råga på allt kanske jag behöver byta sadeln :crazy:

avbetalning kanske?
Att hitta ett släp med allt du söker i den prisklassen är nog omöjligt.

ja det är nog det tyvärr :crazy: men om man nu ska välja då mellan boggie utan något eller enaxlad med fronturlastning vad ska man välja då? fönster är ett stort pluss för då har han lite mer koll och att det blir ljusare inuti.

jag skulle valt en boogie, fronturlastning trycker jag bara är besvärligt, är man på tävling är det ite alltid man står så det går att använda den iaf.
Bättre att träna med rampen.

ja jag vill ju helst ha en boggie... jag har aldrig använt fronturlastning förut men jag tänker som så att han kanske trivs med det. förra ägaren åkte med honom en gång i veckan men han blev inte bättre ändå... han vill bara inte gå upp med bakhovarna på rampen. tror att han tycker det svajar. det är ganska lätt att få på honom om man har två starka killar som typ lyfter in honom :crazy:. hm det hjälper kanske inte med front isåfall... skulle behöva en med step up. han har gått på relativt enkelt en gång på en sådan hos förra ägaren, men då är det ju så svårt att hitta en i den prisklassen... gud vad jobbigt det är. jag har ju iofs ett tag på mig att fundera. blir väl en till sommaren eller hösten men det är lika bra att kolla redan nu.

Liknande trådar

Utrustning Önskemål: - fronturlastning - kombiramp - lasta 2 hästar (har BE-kort) - gärna diagnollastning etc så man slipper bom framför hästarna...
Svar
11
· Visningar
709
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min häst lägger gärna svansen över bakdörren i transporten. Jag har såklart svansskydd på men det är ju bara resår undertill och hon kan...
Svar
8
· Visningar
723
Senast: Corax
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
3 018
Senast: HannaZ
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 178
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka