Begagnad Wintec

Widerberg

Trådstartare
Är nu i läge att sälja min sadel, en Wintec 500 allround från 2002.
Men så var det ju priset :crazy: Jag vill sätta 3000 :- på den inkl.
sadelgjord, stigläder och stigbyglar men är det för mycket?:confused:
Sadeln är i fint skick och kostade runt 4500 som ny.
Vad hade ni kunnat tänka er ge för den?

Bild

Sv: Begagnad Wintec

Jag tror det är lite för högt..
Jag sålde min Wintec 500 Dressyr CAIR för 1900:-, med en extra järn och dressyrgjord. Den var från 02-03 typ. Fint skick men 2 hål på vardera sadelgjordsstropp var slitna.
Jag köpte den begagnad för 2500:- utan extra järn. Då var den 2 år och jag hade knappt använt när jag sen sålde den.
Det var 5 som hörde av sig och 1 som var rikitgt intresserad och var beredd att komma direkt för 1700:- och jag tackade inte nej, då jag behövde pengar rätt snabbt dock.

Tycker 2500 låter mer rimligt och drar nog fler spekulanter.

De är trots allt inte alls så dyra nya.

Tror att 2500 kr nånstans är bättre. Sänk hellre priset och lämna inte med stigbyglar, sadelgjord odyl, många vill ändå inte ha det. De har egna stigbyglar som de tycker är bättre, sadelgjorden är för kort osv. Erbjud istället köparen av sadeln att köpa till denna extra utrustning om intresse finns, för en billig peng. Typ 2500 kr för sadeln, 200 kr för extra tillbehör, men du ska nog räkna med att bli nedprutad något ändå..

Sadelgjord, stigläder och -byglar funderade jag också på om man vill ha med när man köper sadel. Jag hade inte velat det, men det finns kanske de som tycker det är bra..? Annars kan man ju göra som mumin säger, erbjud ev intresserade att köpa tillbehören för sig.

Priser är jag jättedålig på, men jag kan ju säga att jag fick 3800 för min Wintec 500 allround CAIR, använd i 8 månader, + ett extra järn.

*halvt knapplån*

Stigbyglar hade jag gärna fått med!! Stigläder vill jag helst ha mina egna. Sadelgjord kanske... Beror helt på vad det är för sort!!

Jag köpte min Wintec allround för 3000 utan tillbehör. Begagnad hos ridsportbutik. Jättefin, några små märken på sitsen och så lite slitna stroppar. Så jag tycker det är lagom!! Men privat får man kanske ta lite mindre eller?

Mentan skrev:
Jag med :crazy:

Men av döma av era svar känns det nästan bättre om jag sätter
2500 på den och säger att stigtbyglar mm finns att köpa med :)

Gör det, då är det större chans att du får sålt den relativt snabbt, och lite mindre pengar är bättre än inga pengra alls! :)

nu vet jag inte vad allrounden ligger på i nypris, men.. jag letar efter en dressyr, och så länge stropparna är i "nyskick" är jag beredd att betala rätt mycekt för en begagnad wintex eftersom jag vet att det är bara stropparna som föråldras.

Är stropparna dåliga ger jag dock inte mycket, man får räkna en tusenlapp för att byta stropparna och då får man ju räkna in det i "köpepriset" tycker jag.

Jag har mailat med en som ska ha 3900 kronor för sin dressyr 500 cair, inkl frakt, det är ett ok pris eftersom sadeln i princip är oavnänd. Den ligger ny på 5000 kronor.

Hade det inte varit cair hade jag inte gett över 3000 eftersom den ju ligger lägre i nypris också.

Mentan skrev:
Jag med :crazy:

Men av döma av era svar känns det nästan bättre om jag sätter
2500 på den och säger att stigtbyglar mm finns att köpa med :)
man kan ju också skriva "3000 eller högstbjudande" då har man ju bjudit in folk att pruta lite...

Tack alla för era svar, har bestämt mig för att sätta 2500:- istället också
får vi se om någon är villig att ge det:)

Jag köpte min Wintec Cair dressyr ca 1,5 år gammal för 3000 kr, tycker det var ett kalaspris! Skicket var superfint, och jag fick köpa till gjord för en 50-lapp och stigbyglar+läder för en hundring. Jag har letat länge efter en sådan, och blev jättelycklig när jag hittade denna till bra pris och med det järn jag sökte redan i sadeln. De flesta andra jag hittade på annons låg högre i pris eller var i sämre skick.

Jag tycker inte 3000 är för mycket för din inklusive tillbehör om skicket är bra. :)

Kan man passa på att fråga hur wintecsadlarna är?
En del syntetsadlar är lite knarriga, hur är dessa?

Min är helt tyst bortsett från att stigläderna(läder) låter lite mot sadeln.
Likaså om man har shortchaps i skinn och syntetstövlar (eller vad det heter :D)

Har bara gott att säga om Wintec. Min Isabell kan knirra kanske en minut när jag putsat stövlarna och det gnider mot gummit som sitter längst ner på den modellen.

Angående tråden skulle jag vara beredd på att pruta om jag var spekulant på din sadel. Jag skulle köpa den för 2.500 inkl. stigbylar etc. annars hitta en annan.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
455
Senast: WildHorse
·
Utrustning Jag har nyss köpt en ny sadel som inkl stigläder och sadelgjord landade på runt 50.000 kr. Medryttaren har ridit två gånger sedan dess... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 000
Senast: MiniLi
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: ufot
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka