begrava häst/gräva ner?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare milles mamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 736
M

milles mamma

vart ansöker man om tillstånd till det? vad krävs för att det ska bli godkänt? berätta gärna om ni har erfarenhet av det.

Sv: begrava häst/gräva ner?

vart ansöker man om tillstånd till det? vad krävs för att det ska bli godkänt? berätta gärna om ni har erfarenhet av det.

Man ringer först till Länsvetrinären och berättar vad man vill göra och om man får ja från h*n så går man vidare till din kommuns Miljöförvaltning så kommer dom ut och tittar på platsen du vill gräva ner på.

För att det ska bli godkänt så ska det va på egen mark och så och ej nära vattentäckt/ källa m.m.

/Isabella

Liknande trådar

Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 312
Senast: Murray
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 357
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka