Behöver hjälp med köp av hingst till mina ston !

Guppiiy

Trådstartare
Det är så här att jag letar efter en hingst som jag kan köpa, som jag sedan kan betäcka mina ston med. Jag har hittat en hingst som verkar vara av bra stam, meeeen....

Han har aldrig betäckt förut & är född -95, alltså är han 17 år. Kan han vara för gammal för att inte fatta hur man gör, eller ligger det som en instingt hos dom?

Är väldigt tacksam för svar ! :)
 
Sv: Behöver hjälp med köp av hingst till mina ston !

Vad är det för ras?
 
Sv: Behöver hjälp med köp av hingst till mina ston !

Eller så betäcker du med en redan godkänd hingst av den rasen som du har - det verkar smartare på alla sätt.
 
Sv: Behöver hjälp med köp av hingst till mina ston !

Det är en instinkt, men det kan krävas en del försök och misstag...och en del handgriplig hjälp från hingsthållaren.:devil:

Varför har hingsten inte betäckt? Är han fertil? Hur intressant är hans stam idag?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 926
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag letar efter en häst som ska vara för hobbyridning; ridning i skog samt lite dressyrpass och enstaka hopp i paddock. Har...
Svar
15
· Visningar
1 884
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp