Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

dotzie

Trådstartare
Har lite svårt för att fatta mig kort, hoppas ni orkar med en lite längre text.. :o

Under ett par månader lärde jag känna en trevlig kille som jag träffade ett par gånger i veckan via en aktivitet som jag gick på. Vad är inte relevant, men det var skitkul i alla fall och jag kom väldigt bra överens med ovan nämnda snubbe. När "aktiviteten" skulle ta slut hade jag lite ångest över att jag inte skulle ha anledning att träffa denne personen något mer, men då det verkade som han tyckte likadant så tog jag kontakt med honom ett litet tag efteråt på facebook. Det var väl lite trevande och stelt i början, men snart redde det ut sig och rätt som det var flög det ur mig att vi borde ta en promenad tillsammans. Sagt och gjort - tre gånger faktiskt. Supertrevligt, vi pratade konstant och vid ett av tillfällena hamnade vi hemma hos honom efteråt där vi fortsatte att hänga tills klockan blev lite för mycket. Senast vi sågs och jag skulle dra mig hemåt fick jag mig en kram och ett "det var trevligt, det får vi göra om snart".

Så fram tills dess kändes det som vi ändå uppskattade varandras sällskap och att nöjet var ömsesidigt. Jag tog mig friheten några dagar senare att ytterligare en gång fråga om vi inte skulle dra ut en sväng, men det visade sig då att han inte kunde föreslagen dag och sedan blev det inte av den veckan. "Men gärna en annan gång" lät det från hans sida, veckan därpå skulle han ha mycket att göra men han trodde nog att det skulle gå någon kväll. Jag tänkte att han hör av sig om han får tid och lust, men hörde inget alls från honom den veckan. Skickar sedan ett meddelande för att få igång någon typ av konversation igen, men efter det har det gått relativt trögt och inte blivit sagt så mycket egentligen. Tonen är alltid trevlig dock, men det blir ju inte timvis med prat på facebook direkt, något som vi höll på med rätt mycket innan. Så jag vet inte..? Jag är urusel på att läsa av sånt här, jag kan knappt läsa av folk när de står mitt framför näsan på mig liksom, haha. Kanske har han bara varit upptagen? Eller är detta ett sätt att sakta lägga någon åt sidan? :crazy: Jag har inte sagt något om den där promenaden som inte blev av, kanske borde jag, kanske inte? Vill tillägga att det i första hand inte lutar åt något mer romantiskt här, han är några år äldre och utöver flera gemensamma intressen så ser våra vardagar inte särskilt lika ut (han med heltidsjobb och jag är utan fast anställning, vilket gör att han antagligen har en himla massa mer som ska hinnas med på samma antal timmar). Jag värderar denna (ganska nya) relation såpass högt därför att jag tycker han är en grymt härlig person som är rolig att umgås och skratta med. En tragisk händelse 2012 har gjort att jag inte är så mycket för att skaffa nya vänner, men det var något som sa att jag i alla fall borde försöka denna gång. Men hur går jag vidare nu när allt känns trögare? Blir så osäker, jag är vanligtvis den fegare parten som nog hellre ger än tar. :o Och jag har hela tiden haft känslan av att han är lite likadan, så kanske sitter vi som två fån på varsitt håll. Eller så är jag ensam fånet som vill ha ut mer än jag kan få av denna bekantskapen.. Snälla hjälp mig med lite goda råd, stora allvetande Buke! :D
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

Tror tyvärr inte han är intresserad utan bara trevlig.
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

Håller med på denna. Hade han varit intresserad av nåt mer så hade han hört av sig mer frekvent.
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

Så skulle det absolut kunna vara, tråkigt för mig i sådana fall men jag vill inte tvinga mig på någon.. :o Det är uttalanden som "kommer du in till stan? Hade vart kul!" och grejen med att jag tidigare kunnat få meddelanden mitt i natten som ändå säger att någonstans så har han ju varit intresserad. Men vad hände i sådana fall för att det pang bom skulle ändra sig kan jag undra? Jag tycker inte att jag har gett honom någon anledning att säga saker han inte menar, men det kanske är så han upplevt det? Helst hade jag velat ha det hela svart på vitt, men lär ju bli stämplad som en helidiot om jag frågar rakt ut (kanske jag redan är, vad vet jag.. :p ) Som det är nu känns det som att jag antingen får låta det vara eller helt enkelt slänga ut en öppen fråga där det är lika lätt att säga nej som ja, så att jag kan vara säker på att svaret jag får är ärligt, vad det nu än innebär. Eller är det bara dumt? :confused:
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

Det låter som att du är i ungefär samma sits som jag var i för ett par månader sedan (startade en tråd om det också som du ju kan läsa om du har lust :p), och tyvärr tycker jag att det låter som att killen helt enkelt inte är intresserad. Jag vet att det är både svårt och skitjobbigt att inse det själv, men efter att ha läst din text tycker jag att det låter som en trevlig kille som av en eller annan anledning inte är intresserad av något mer med dig just nu men inte riktigt vågar säga det rakt ut.

Jag hade backat av lite om jag vore du - tycker det låter som att du gjort det ganska klart för honom att du vill träffa honom och är han intresserad så kommer han att höra av sig. Du kan ju göra ett allra sista försök och skicka ett nytt sms om du känner att du verkligen vill veta att du gjort allt du kan - det var vad jag gjorde - men försök så mycket som möjligt att gå vidare och tänka på annat efter det. Lycka till!
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

Det finns många tänkbara anledningar.
* En kan vara att han är intresserad på ett romatiskt plan men har känt att du inte är det, och därför inte vill ses mer.
* Det kan vara så att han tror att du vill ha romans men inte han vill och därför backar.
* Han är bara genuint upptagen, eller tillfälligt trött/förkyld.
* Han har sett en sida av dig som han inte tyckte om.
* Han har svårt för relationer och backar när det lutar åt närmare relationer.

Såhär i påsktider så kan du alltid skicka en påskhälsning, och skriva något som visar var du står t ex "min nyfunna vän", "vänner som du växer inte på träd", skriva under med "förhoppningsvis din nya vän". Jag har inte jättebra fantasi på det här området men något åt det hållet
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

+ Shoreline

Tack för er input! Jag har inte försökt ta kontakt igen, jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna formulera mig om jag gör det.. (Shoreline, du nämner att du skrev det där sista sms:et, vad fick du för respons? Hur valde du att formulera dig?) Jag vet inte om det är lönt, men samtidigt hade det ju varit ganska skönt att få veta hur det ligger till. Vi har ju pratat såpass mycket att det säkert går att hålla det rätt casual, men samtidigt vore det ju meningslöst om det går att misstolka på något vis. Gud vad desperat jag låter.. :meh: Jag måste ha för mycket tid att tänka på sånt som egentligen borde lösa sig självt. :cautious: :p
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

Alltså, sånt är så himla svårt, och det är också fruktansvärt svårt att både försöka förklara och förstå situationen över ett forum på nätet, där man inte känner någon av de andra parterna.

Jag vet hur jag själv är, och jag är inte en speciellt social person, som dessutom har ett ganska tidskrävande intresse som tar mycket av min fritid. Jag har tyvärr inte den tiden att lägga på vänner, och det är också en av anledningarna till att jag är singel (det hade givetvis varit en annan sak om jag redan hade haft en pojkvän, då hade det fått prioriteras in i livet lika mycket som jobb, häst och familj, men jag orkar definitivt inte engagera mig i att gå ut och dejta och träffa någon helt ny). Men däremot vet jag att om mina vänner tar tag i det hela och styr upp, "då och då träffas vi och gör det och det", då kommer jag, och är tacksam för att det var någon annan som gav mig en spark i baken, typ. För jag vill ju träffa mina vänner, även om jag har svårt att själv prioritera att avsätta tid för det.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med mitt svammel, men jag känner lite att vill man träffas, och den andra parten hela tiden servar en med tillfällen, så blir det av. Jag hade backat i ditt ställe, det kan finnas en annan anledning (han är trött, han har mycket annat, blablabla), men är det så, så blir han nog bara pressad om du tjatar. Låt honom ta lite initiativ istället, och försök göra någonting annat som du tycker om istället för att grubbla på honom.
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

Jag gav det en sista chans på det viset att jag skickade ett sista sms där jag skrev typ "Hej! Hur har du det? Några planer för ikväll? :)". Tänkte att om han var intresserad skulle han svara och fråga samma sak tillbaka (varpå jag kunde föreslå t.ex. att ses), eller åtminstone svara något trevligt och fortsätta konversationen som han gjort tidigare gånger. Fick inget svar förrän 2 dagar senare, och i det smset skrev han bara ngt i stil med "Det är bra, jobbar på som vanligt bara ;)". Då gav jag upp och erkände/insåg en gång för alla att han helt enkelt inte var intresserad. Hade han varit det så hade han inte tagit så lång tid att svara (obs! detta var inte första gången han var så seg, snarare tredje eller fjärde - annars hade jag inte gjort sån stor grej av det), utan han hade svarat något trevligt som uppmuntrade konversation inom några timmar i alla fall. Inbillar jag mig. Sedan har jag inte hört ifrån honom via sms sedan dess, bara stött ihop med honom som hastigast och pratat lite casually, jag tror att jag gissade rätt tyvärr.

I ditt fall tycker jag att du kan göra något liknande - skicka ett lagom casual meddelande där du frågar hur han haft det i veckan eller liknande (då insinuerar du samtidigt lite snyggt att ni inte setts eller pratat på ett tag :p). Är han seg eller svarar något platt/undvikande liksom så får du känna efter då vad du vill, om du tycker det är värt tiden och besväret att fortsätta treva eller om du vill "ge upp" och överlåta det till honom helt och hållet liksom. Har du tur får han tummen ur och hör av sig självmant med ett förslag eller så! :)

Och du, man tänker alltid för mycket på sådana här grejer! Men jag inbillar mig att det är nyttigt och utvecklande för en som person på nått höger, haha.
 
Sv: Behöver lite råd.. hur går jag vidare?

+ Kiwifrukt

Tack för två grymt bra svar hörrni! Jag tänker att jag låter helgen gå, har massa kul planerat för egen del så jag lär ha annat att tänka på. Känns det bra och fortfarande värt det så kanske jag skickar något i början på nästa vecka. :) Efter att ha läst din sista mening Shoreline, så slog det mig att jag efter att ha träffat den här personen faktiskt blivit en bättre människa! Tycker jag själv i alla fall. ;) Han har inspirerat mig till att ta tag i saker som jag förut bara puttat framför mig. Så hur det än går har jag i alla fall vunnit något på det. :D
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 423
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 470
Senast: Grazing
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp