Bukefalos 28 år!

Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju en process, men jag tycker du ska försöka tänka att du tog faktiskt första steget när du skrev ner det fast det va jobbigt. Det kanske inte känns som första steget men det är det, försök klappa dig själv på axeln lite.
Tack, ja det gjorde jag. Och att jag idag faktiskt bestämde mig för att sluta tänka att han nog dyker upp. Utgår från att han är en feg skit som säger saker han inte håller. Eller lovar saker han inte håller.
Sen kanske hans tankar är helt annorlunda, men jag känner att jag inte behöver ta hänsyn till det.
 
Jag skulle iaf inte palla att bara få se den jag håller kär max 12-24 dagar om året. På 10 år så har man då fått vara tilsammas lika mycket som ett annat par skulle se varandra på ett år.

Det kvittar hur kul den andra personen än är, när mitt hela liv ska mest markeras av frånvaron av denna människa.
Tror man kan ha det bättre än så.
 
Jag skulle iaf inte palla att bara få se den jag håller kär max 12-24 dagar om året. På 10 år så har man då fått vara tilsammas lika mycket som ett annat par skulle se varandra på ett år.

Det kvittar hur kul den andra personen än är, när mitt hela liv ska mest markeras av frånvaron av denna människa.
Tror man kan ha det bättre än så.
Nej, men det är enda alternativet nu. Pga jobb och avstånd. Eller hade varit om det blivit så. Iaf ett tag
 
Nej, alternativet är att det finns fler träd i skogen.

Häng inte upp dig på saker som gör dig på sikt olycklig, även om saken är en grann karl. Livet är för kort för sånt.
Är nog inte intresserad av nåt annat ”träd”, sånt där kommer låååångt senare.
 
Är nog inte intresserad av nåt annat ”träd”, sånt där kommer låååångt senare.

Såklart, de flesta är bara intresserade av en i taget. Men han är varken bästa eller sista mannen på jorden. Man kan bli kär igen. Och igen och igen... Det kanske inte känns så, men ni har inte givit varandra några evighetslöften, tvärtom- han har i princip lovat att han aldrig kommer finnas där för dig när du behöver honom.

Istället så stänger du dörren för allt annat bättre som skulle kunna komma och gör dig själv olycklig.
 
Såklart, de flesta är bara intresserade av en i taget. Men han är varken bästa eller sista mannen på jorden. Man kan bli kär igen. Och igen och igen... Det kanske inte känns så, men ni har inte givit varandra några evighetslöften, tvärtom- han har i princip lovat att han aldrig kommer finnas där för dig när du behöver honom.

Istället så stänger du dörren för allt annat bättre som skulle kunna komma och gör dig själv olycklig.
Som sagt, det där finns inte på världskartan. Vad som kanske händer nån annan gång är för mig mindre viktigt just nu.
Nja, lovat att aldrig öppna dörren när jag behöver honom vet jag inte. Då jag inte vet hans tanke med detta. Finns väl egentligen bara 2 alternativ gällande honom.

Det handlar heller inte om att stänga någon dörr för allt annat utan om förmåga att kunna göra det just nu.
 
Som sagt, det där finns inte på världskartan. Vad som kanske händer nån annan gång är för mig mindre viktigt just nu.
Nja, lovat att aldrig öppna dörren när jag behöver honom vet jag inte. Då jag inte vet hans tanke med detta. Finns väl egentligen bara 2 alternativ gällande honom.

Det handlar heller inte om att stänga någon dörr för allt annat utan om förmåga att kunna göra det just nu.
Du behöver honom inte och egentligen är det i det här läget ointressant vad han tycker och tänker om er relation. Han sårar dig gång på gång med sitt beteende och skiter i det. Jag tycker faktiskt han inte har någon talan längre när det gäller er relation alls.
 
Du behöver honom inte och egentligen är det i det här läget ointressant vad han tycker och tänker om er relation. Han sårar dig gång på gång med sitt beteende och skiter i det. Jag tycker faktiskt han inte har någon talan längre när det gäller er relation alls.
Precis såna inlägg jag behöver när jag blir sådär ”vacklig”. Han är inte snäll mot mig…men för bara 2 dagar sedan var det ens otänkbart att tänka så. Myrsteg myrsteg…
För det är så lätt att se det som är var bra och fint. Och när vi sågs, det är som 2 skiljda personligheter.

Lite börjar det ändra sig, jag var så van att ha honom i min vardag. Jämnt fördelat över dygnet… det var liksom ”men åh, den bilden den ska han få” eller ”detta hände, det vill jag prata med honom om”.
Istället är det en sorg och en tomhet att han inte är där längre men vanan börjar brytas. Men det finns inget annat än tomhet att fylla den med.
 
Alltså det beror ju på mycket hur man förhåller sig till personen, han märker säkerligen av hur TS är genom sms och hur intensivt det blir. Det är inte alltid hur ofta man hör av sig som avgör huruvida en person är intensiv eller inte.
Då har vi olika uppfattning upplever inte ts som intensiv utan snarare verkar hon backat.
 
Precis såna inlägg jag behöver när jag blir sådär ”vacklig”. Han är inte snäll mot mig…men för bara 2 dagar sedan var det ens otänkbart att tänka så. Myrsteg myrsteg…
För det är så lätt att se det som är var bra och fint. Och när vi sågs, det är som 2 skiljda personligheter.

Lite börjar det ändra sig, jag var så van att ha honom i min vardag. Jämnt fördelat över dygnet… det var liksom ”men åh, den bilden den ska han få” eller ”detta hände, det vill jag prata med honom om”.
Istället är det en sorg och en tomhet att han inte är där längre men vanan börjar brytas. Men det finns inget annat än tomhet att fylla den med.
Ingen människa är ju enbart dum eller enbart snäll alla har olika sidor och olika dagar :)
 
Ingen människa är ju enbart dum eller enbart snäll alla har olika sidor och olika dagar :)
Oavsett hur han är får vi nog ändå komma överens om att TS och han inte är kompatibla och han inte behandlar henne väl om enbart han ska diktera villkoren för deras relation men kan inte förhålla sig till det faktum att TS mår dåligt över situationen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Oavsett hur han är får vi nog ändå komma överens om att TS och han inte är kompatibla och han inte behandlar henne väl om enbart han ska diktera villkoren för deras relation men kan inte förhålla sig till det faktum att TS mår dåligt över situationen.
Du läser mitt svar helt fel jag svarade till ts att ingen människa är enbart dum när hon försöker ursäkta honom med att han är snäll emellanåt :)
 
Skrivit på ett papper nu, det var svårt.

Just nu är jag inte kapabel, även om det är myrsteg så är jag inte framme ännu. På något vis är det väl en krisreaktion. Men idag har jag iaf varit lite produktiv. Men det gör förbannat ont, på ett annat sätt. Hoppet är borta… det kanske är bra… men ont gör det.

Om ni har setts sporadiskt några gånger under våren känns det som att ngt annat ligger bakom din reaktion och att du inte kan släppa att han slutat höra av sig? Sett utifrån känns det som att det blivit ngt slags osund loop. Kan du kanske prata med professionell? Tänker mer generellt kring vad detta bottnar i? Känns inte riktigt sunt att du mår så dåligt och liksom inte tar dig loss.

Tänker att ni sågs sporadiskt han var inte intresserad av ngt seriöst. Han har ingen skyldighet att ”göra slut” eller förklara sig. Enligt honom fanns nog ingen relation på det sättet. Han kanske blev lite avskräckt av att han kände att du var på en helt annan nivå och backade.
Ta det inte personligt tänker jag. Det behöver inte vara ngt ”fel”. Men jag tror att du skulle må bra av att vara prata med ngn professionell kring hur du känner ”i stort”, inte just relaterat till detta specifika fall.
 
Senast ändrad av en moderator:
Om ni har setts sporadiskt några gånger under våren känns det som att ngt annat ligger bakom din reaktion och att du inte kan släppa att han slutat höra av sig? Sett utifrån känns det som att det blivit ngt slags osund loop. Kan du kanske prata med professionell? Tänker mer generellt kring vad detta bottnar i? Känns inte riktigt sunt att du mår så dåligt och liksom inte tar dig loss.

Tänker att ni sågs sporadiskt han var inte intresserad av ngt seriöst. Han har ingen skyldighet att ”göra slut” eller förklara sig. Enligt honom fanns nog ingen relation på det sättet. Han kanske blev lite avskräckt av att han kände att du var på en helt annan nivå och backade.
Ta det inte personligt tänker jag. Det behöver inte vara ngt ”fel”. Men jag tror att du skulle må bra av att vara prata med ngn professionell kring hur du känner ”i stort”, inte just relaterat till detta specifika fall.
Fast nja, 6 månaders konstant dialog, prat om flytt osv känner jag är lite mer än att bara setts några gånger. Även om det av praktiska skäl inte kunde bli så mycket.
Oavsett, i min värld skickar man inte ”vi s s när jag kommer” och sen inte svarar igen.
 
Han är snäll emot dig det är du som målat upp att han ska bete sig annorlunda och när han inte gör det är han inte snäll.

Men det är bra att du bestämt dig :)
På vilket vis ser du att han är snäll?

Han kanske är en snäll person överlag, men hur ser du att hans betende är snällt mot mig? Visst kanske kanske gör så gott han kan men betendet blir fortfarande inte snällt. Men detta ”ja vi ska ses, ja jag kommer en gång i månaden” osv och sen inte svara alls. Att så fort jag andas om något jag vill blir defensiv, det känns inte snällt. Snälla människor avslutar tänker jag. Eller så finns det nån annan anledning jag inte vet, men betende blir inte snällt ändå.
 
På vilket vis ser du att han är snäll?

Han kanske är en snäll person överlag, men hur ser du att hans betende är snällt mot mig? Visst kanske kanske gör så gott han kan men betendet blir fortfarande inte snällt. Men detta ”ja vi ska ses, ja jag kommer en gång i månaden” osv och sen inte svara alls. Att så fort jag andas om något jag vill blir defensiv, det känns inte snällt. Snälla människor avslutar tänker jag. Eller så finns det nån annan anledning jag inte vet, men betende blir inte snällt ändå.
Han har ju talat om för dig att det är sån han är? Har du sagt åt honom att du vill att han ska vara annorlunda?

Jag förstår inte annars hur han ska veta att du mår dåligt av hans beteende?
 
Han har ju talat om för dig att det är sån han är? Har du sagt åt honom att du vill att han ska vara annorlunda?

Jag förstår inte annars hur han ska veta att du mår dåligt av hans beteende?

Fast nja, bara för att man förklarat sitt beteende så betyder det inte att man är snäll.

Han kanske inte vill/kan vara annorlunda men det gör honom inte snäll.

I mina ögon är man en rätt empatilös och dryg person om man beter sig som den här mannen. Sen så kan man nog inte förvänta sig något annat, men det gör honom automatiskt inte snäll bara för att han sagt att han "är sådan".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 705
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 510
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 335
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 810
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp