Behöver tips på bra säkerhetsvästar

Teaaaaa

Trådstartare
Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda sköna. Så är det någon som har tips på bekväm väst som även är godkänd att tävla med i hoppning? :)
 
Jag har en väst som blåser upp sig om jag skulle ramla av. Har inte hänt ännu men däremot har det hänt att jag glömt koppla av mig innan jag hoppat av 🤦‍♀️😅
Den är dyr och godkänd att tävla med, tycker det är värt sitt pris eftersom den är bekväm också men nackdelen är väl då priset.
 
Jag har ett ryggskydd från märket Equipage med Impact foam fram och bak. Det är otroligt smidigt, aldrig upplevt att jag blir stel eller känner mig begränsad i min rörlighet.

Kostar runt 700-800 kr ungefär, testat och godkänt enligt standard EN 1621-2, nivå 2. Även godkänd att tävla med för personer över 18 år :)

Finns bland annat hos HorseOnline, Artikelnummer: 11350SV-XS
 
Jag har ryggskydd från Horka. Inte lika styvt och skyddande som en riktig säkerhetsväst men ger ändå ett visst skydd mot smällar fram och bak. Jag har inte lyckats hitta någon hård säkerhetsväst som sitter bekvämt och passar min kroppsform så detta är bättre än inget. Vi får se om jag investerar i en uppblåsbar väst i framtiden.
 
Jag har Racesafe provent 3.0
Väldigt bekväm, följsam och lätt. Gillar min bäst jättemycket!
Hade en outlyne tidigare som var mycket mer klumpig och extremt varm 🥵
 
Jag kör också Racesafe som "mitt" märke sedan många (15 kanske?) år tillbaka.
Senaste versionen jag köpte var en Pro vent 3.0 :)
 
Jag var inne pä Hööks och testade säkerhetsvästar för kanske 2-3 år sedan, och räknade då med att köpa en Racesafe eftersom jag hört så mycket bra om dem. Men när jag väl var där och testat de olika modellerna de hade var det inte Racesafe som jag tyckte bäst om, utan helt oväntat trivdes jag mer med deras egen Minerva framför både Racesafe (både vanlig och provent) och Outlyne. Definitivt inte det jag väntade mig när jag gick in i affären den dagen :p
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 131
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 776
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp