Vinterridbyxor

Vinterleggings utan skoning, finns det några bra sådana? Jag tycker mina vinterleggings från Hööks är så sköna att jag gärna haft ett par till hundpromenader också, men då känns det onödigt att betala för skoning.

Kolla på löptights och liknande.
Jag har från HM 😊
 
Kolla på löptights och liknande.
Jag har från HM 😊

Är de lika tjocka som de från zaczess (med teddy)? Jag har letat efter ett par riktigt varma, men hittar bara den halvtunna varianten som funkar vår och höst. :confused: Eller så är de i någon form av rätt stum softshell. :down:
 
Är de lika tjocka som de från zaczess (med teddy)? Jag har letat efter ett par riktigt varma, men hittar bara den halvtunna varianten som funkar vår och höst. :confused: Eller så är de i någon form av rätt stum softshell. :down:

De jag har är som vanliga vinterleggings, motsvarar mina Schokemhöle.
Men det finns med teddy hos bla Bonprix 😊
 
Vinterleggings utan skoning, finns det några bra sådana? Jag tycker mina vinterleggings från Hööks är så sköna att jag gärna haft ett par till hundpromenader också, men då känns det onödigt att betala för skoning.
Mina absoluta favoriter är några billiga "fuskpäls leggings" jag hittade på Rusta förra året (vanliga svarta på utsidan, fuskpäls på insidan). Jag älskade dem så mycket att jag ganska direkt åkte och köpte fler par ;) I mitt fall perfekt passform, väldigt mjuka och bekväma, och väldigt mycket varmare än några andra thermoleggings jag testat (mycket varmare än t.ex. ett par jeans - jag fryser nu när jag har jeans på mig :cool:). Jag i princip levde i dem förra vintern och våren, och nu denna hösten, vilket gör att de flesta av dem börjat få små hål vid grenen - men nu verkar de inte längre finnas på mitt närmsta Rusta :cry:
 
Vinterleggings utan skoning, finns det några bra sådana? Jag tycker mina vinterleggings från Hööks är så sköna att jag gärna haft ett par till hundpromenader också, men då känns det onödigt att betala för skoning.
Engelsons har vinterleggings, med reflex på vaderna, som jag tycker är väldigt sköna. Kanske inte så varma enligt mig, men helt klart varmare än deras icke-vinter modell.
 
Nu har jag testat Zaczess med teddy några fler gånger, de är verkligen supervarma men ja, de glider ner lite grann. Så de får bli när de verkligen behövs.

MDs leggings med fleecefoder kommer mer vara standardbyxorna för mig, gillar dem efter typ 1 veckas användning! Hade velat ha högre midja men det funkar för de sitter kvar precis som deras vanliga och stör inget alls i smidigheten. Hade kunnat köpa ett par till om jag inte redan hade andra par att byta med.
 
Jag hittar inte fodrade ridbyxor på varken MDs eller Zaczess hemsida… förutom zaczess teddyfodrade.
 
Bra idé! Synd att de var helskodda och att värmeslingorna bara gick i ländryggen och låren. Jag fryser precis lika mycket om vaderna...
Det är nog för att de antar att man har ridstövlar. Själv svettas jag rejält på underbenen, mina ridstövlar brukar vara helt fuktiga på insidan efter ett pass🤪
 
Jag köpte Catagos med teddyfoder nu i veckan, testade när det var typ -20 och är nöjd hittills. De är tjocka och bra och värmde helt ok under de extrema omständigheterna. Hasade ner lite, men det verkar ju vara ett återkommande problem bland denna typ av ridleggings.
 
Mina teddyfodrade Zaczess har hållit mig varm ner till minus 20. Men de glider. Precis som Zaczess Ohio gör. Kanske skulle de blivit bättre i en storlek mindre? Jag är nöjd i alla fall och har inte hittat någon värdig motståndare. Men -vilken idiot gjorde ett ridplagg som ska tvättas kallt? Kan inte ens förstå varför?
 
Inledde vintersäsongen med att åka till hyfsat välsorterad ridsportbutik och prova ett tiotal vinterridbyxor. De flesta passade INTE min kropp, alldeles för smala över lår och rumpa om jag inte gick upp typ tre storlekar och då är de jättestora på alla andra ledder istället. :cautious: Köpte två som åtminstone var klart bättre än övriga- cavallo och catago. Har hittills mest ridit i Cavallos. Hyggligt sköna, MEN lite för smala i låren och lite för stora i midjan vilket gör att de, surprise surprise, glider ner. Catagos är tjockare, lite mer plats för benen men även de något lösa i midjan. Upplever inte att de glider ner riktigt lika mycket, men de saknar å andra sidan fickor vilket jag tycker är lite jobbigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp