Behöver tips på vad jag kan baka!

Halcyon

Trådstartare
Ska baka något till sambons fack styrelsemöte.

Ska gå kunna bära med sig i ryggsäck eller påse. Gärna nått med ägg i så jag blir av med äggen i kylskåpet :rofl: , inget krav dock.
Inte för avancerat, bakar inte allt för ofta 😅

Så ös på med tips :D
 
Småkakor är utrymmeseffektivt att bära med sig. Beror lite på sort och vad det ska samsas med i ryggsäcken om det behövs en bruk eller om de överlever i påse.
Kolakakor och kokostoppar tänker jag är rätt tåliga?
 
Lingongkaka/lingonrutor mmmmm! Gör en plåt, skär i bitar och packa i låda. Enkelt att transportera, enkelt att äta
 
Sockerkaka. Kanske med hackad blockchoklad i. Eller en del av kakan med chokladsmet (tigerkaka heter det väl).
Tänker då på såna där som man gör i limpformade formar, då går det ju att sätta hela kakan i påse och ta med och sen skära bitar när man är på plats.
Annars är muffins enklare att ta med. Görs väl av likadan smet? Har inte bakat sen stenåldern. :D
 
Ja, du gør muffins av samma smet som sockerkaka och helst en sort med rätt mycket smør i. Jag brukar ha ugnen på 175 och ta ut dom då dom precis är genomgräddade. Hur lång tid beror på hur stora dom är och så är ugnar lite olika. Ibland brukar jag ha i frusna blåbär.
Till lucia är det gott med saffran och hackade russin och eventuellt lite finhackad mandel ovanpå. Om man inte hackar dom så sjunker dom till botten. Går att smaksätta dom med allt møjligt. Jag gillar att baka med ljusbrunt rørsocker, det fair trade märkta i 500 g paket som i vart fall ICA har. Det smakar mer än vitt socker men är obetydligt nyttigare. / Lycka till.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 473
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 252
Senast: Mirre
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
415
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp