Väska för (jobb)resa.

😎😎

image.jpg
 
Min jobbryggsäck är sönderrest och jag tänkte kvittera ut en ny. Men jag är ju liiiite sugen på att istället själv köpa en Nordace, ser ju toppen ut. Vilken modell har du? Hur stor är den? Har du såna packing cubes också? (och är det bra eller krångligt? )
Nu är min några år gammal men tror modellen heter Siena? Den är cirka 43x32 cm och ljusbeige. Jättefin! Några packing cubes har jag inte, möjligtvis hade jag såna till en resväska men inte en ryggsäck. Den har gott om fack inuti och utanpå! Jag är jättenöjd med min - bara, som jag skrev, att jag ibland går vilse i den pga alla fack, så jag har markerat dem lite! Den är tom på bilden så den ser lite formlös ut, men är jättefin med innehåll - och rymmer massor!!
IMG_8170.jpeg
 
Nu är min några år gammal men tror modellen heter Siena? Den är cirka 43x32 cm och ljusbeige. Jättefin! Några packing cubes har jag inte, möjligtvis hade jag såna till en resväska men inte en ryggsäck. Den har gott om fack inuti och utanpå! Jag är jättenöjd med min - bara, som jag skrev, att jag ibland går vilse i den pga alla fack, så jag har markerat dem lite! Den är tom på bilden så den ser lite formlös ut, men är jättefin med innehåll - och rymmer massor!!Visa bifogad fil 139930
Jag får fundera på om det är värt pengarna - jag kan kvittera ut en jättepraktisk, rymlig men ful ryggsäck gratis från jobbet också...
 
Jag använder en ryggsäck från Eagle creek. Den är precis så stor att den går att checka in som handbagage. Sen använder jag Eagle creeks olika packväskor att packa i och de passar förstås perfekt i ryggsäcken så att man använder utrymmet optimalt. Det går att dela väskan i två fack, det finns ett utrymme för datorn och den har också vanligt "väskhandtag".
 
Min perfekta ryggsäck skulle se ut så här:

-Funka som handbagage hos alla flygbolag
-Ha en rem på ryggen som man kan trä på handtaget på en rollerbag så man slipper bära den när man ha rollerbag med sig
-Ha remmar som man kan knäppa över bröstet och höfterna för att avlasta mina dåliga axlar
-Datorfack
-Fack bak på ryggen för värdesaker (t.ex. pass och pengar) man vill förvara lite säkrare
-Handtag högst upp för att enkelt kunna bära den i handen vid behov
-Många fack i olika storlekar så att allt inte bara hamnar i i ett enda stort fack.

Jag har idag en Osprey. Men den är lite lite för hög för att funka som handbagage, har ingen rem för att trä på en rollerbag, inget datorfack, för få fack överhuvudtaget och inget fack på ryggen för att förvara värdesaker. Men den är otroligt skön att bära en heldag även för mig med dåliga axlar. Så den har jag alltid med mig när jag är på dagsutflykt t.ex. Falsterbo eller en dag på stranden. Men som handbagage på resa funkar den inte.

Nordace Sienna har mycket av det min perfekta väska skulle ha men saknar remmar att spänna över bröst och höfter. Det behöver tyvärr mina dåliga axlar. Hade den haft det hade direkt slagit till och köpt en! För i övrigt passar den perfekt in på mina önskemål!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 248
Senast: Mirre
·
Kläder & Bli fin Jag vill hemskt gärna byta ut min gamla slitna ryggsäck till något lite snyggare :angel:. Men att hitta en väska som passar in på mina...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: hagel
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 019
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag är på jakt efter en ny bil. Maxpris ca 300 000. Behöver ej vara ny, men inte äldre än 2018. Den ska vara ganska rymlig, en bra...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 665
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp