Behöver tips på riktigt varma ridstövlar/ridskor + hanskar

TheHunted

Trådstartare
hej!
Behöver tips på riktigt varma ridstövlar/ridskor...
Fryser väldigt lätt om fötterna.
Det ska hälst inte vara för dyra häller, har någon något förslag??

Skriv även förslag på riktigt varma ridhanskar

MYCKET tacksam för svar!

Sv: Behöver tips på riktigt varma ridstövlar/ridskor + hanskar

Har rekommenderat dem förut, och rekommenderar dem igen:D . Börjes ridkänga "Strong". Jättevarma och vattentäta. Jag trivs jättebra med mina. Priset är ju inget att gråta över heller - 229 kr:D !!

Jag hade en liknande tråd här för några veckor sedan (kan tyvärr inte länka) där jag sökte just varma och vattentäta ridskor. Vart då bla rekommenderad Rimfrost Paddock från Mountain Horse. Har nu köpt mig ett par av dessa och jag måste säga att jag är mer än nöjd.:bow: Jättesköna och framförallt VARMA. Jag brukar frysa om fötterna men i dessa skor var jag ute och red en långtur förra helgen (minusgrader) utan att frysa ett dugg. Hade dessutom bara ett par tunna strumpor i. Jättesköna att gå i, innan jag hade dem i stallet så var jag ute och gick i dem och skulle mycket väl kunna tänka mig att använda dem vid andra tillfällen än just i stallet eller när jag rider. Jag köpte mina på Kaia's och de kostade 628 kr, anser att de var helt klart värda pengarna.

Jag har också Börjes ridkänga "Strong" men jag kan inte rekommendera dem alls. Är jättestora i själva skaftet och trots att jag knyter så hårt jag kan så åker de ner och känns allmännt obehagliga. Dessutom tycker jag att de är lite klumpiga i själva fotdelen så jag vill gärna inte rida i dem. Känns klumpiga att gå i också. Men visst de är varma.....

Jag måste hålla med om Rimfrost Paddock från MH, de är jättebra! Vad gäller handskar så har jag tre-fingervantar med en extravante av thinsulate-foder inuti. Alltså ingen som går att ta ut utan den är fastsydd, fingrarna har ingen kontakt med varandra. Varma och goa!

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
373
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka